چگونه با آلرژی غذایی در کودکان کنار بیاییم؟

سلامت

چگونه با آلرژی غذایی در کودکان کنار بیاییم؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه چگونه با آلرژی غذایی در کودکان کنار بیاییم؟ را ببینید.

هر روز به تعداد شیرخوارانی که دچار آلرژی غذایی می‌شوند، اضافه می‌شود. بنابراین اگر قصد بارداری داشته یا صاحب فرزند هستید، حتماً چنین سوالی برای شما پیش آمده است:

چطور می‌توانم احتمال آلرژی غذایی کودک خود را محدود کنم؟

آمار و ارقام نشان‌ می‌دهد که انواع آلرژی غذایی و عدم تحمل بعضی از غذاها، به خصوص در میان ‌شیرخواران در حال افزایش است. با این‌حال دلایل آلرژی غذایی در کودکان پیچیده بوده و به عوامل متفاوتی ارتباط دارد، اما آلرژی غذایی خود به‌خوبی شناسایی شده است:
آلرژی هنگامی رخ می‌دهد که ارگان‌ها با ماده‌ای مواجه می‌شوند که قادر به شناسایی آن نیستند و درنتیجه، سیستم دفاعی بدن برای مقابله با عامل ناشناس یا خارجی، فعال می‌شود. یکی از حقایق علمی و ثابت‌شده این است که (در مورد بعضی از مواد غذایی) با معرفی و ارائه غذاهای کمکی، به تدریج و به صورت اصولی می‌توان از آلرژی غذایی در کودکان جلوگیری کرد. در اینجا پاسخ‌هایی برای سؤالات مهمی که ممکن است در رابطه با این موضوع داشته باشید، فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: فواید تغذیه با شیر مادر
آیا تغذیه با شیر مادر از آلرژی غذایی در کودکان جلوگیری می‌کند؟
همه شیرخواران تا ۶ ماهگی باید به صورت انحصاری با شیرمادر تغذیه شوند. شیر مادر سیستم ایمنی بدن نوزاد را تقویت می‌کند. همچنین دستگاه گوارش شیرخوار به تدریج رشد می‌کند. بسیار مهم است که غذاهای کمکی به‌آرامی و به تدریج به کودک داده شوند تا احتمال بروز آلرژی غذایی کاهش یابد.
به طور کلی، شیردهی توسط مادر احتمال آلرژی غذایی در کودکان را کاهش می‌دهد. در خانواده‌هایی که سابقه ابتلا به آلرژی (پدر، مادر و…) وجود دارد، شیردهی با شیرمادر قویاً توصیه می‌شود و پزشک ممکن است به مادر توصیه کند که میل کردن بعضی از محصولات لبنی و دیگر غذاهای حساسیت‌زا را در رژیم غذایی خود کاهش دهد.

آلرژی‌ غذایی کودک چه علائمی دارد؟
بر اساس نوع غذای حساسیت‌زا، علائمی مثل تهوع، اسهال، دل‌درد، کهیر، تورم ملایم لب‌ها و زبان، اگزما و آسم هنگام بروز آلرژی غذایی در کودکان تماشا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: غذای کودک ۶ ماهه تا یک ساله
اختلال در رشد نوزاد را نیز نباید فراموش کنیم. این اختلال با نمودار رشد قابل تماشا است. البته باید توجه داشته باشیم که علائم فوق نه فقط به دلیل آلرژی غذایی، بلکه ممکن است به دلایل دیگری نیز بروز کند.
به عنوان مثال تهوع و استفراغ ممکن است به دلیل عفونت دستگاه گوارش اتفاق بیفتد نه آلرژی غذایی!

ادامه نوشته آلرژی غذایی در کودکان و راه‌های تشخیص آن را در سایت نستله مطالعه کنید

چگونه با آلرژی غذایی در کودکان کنار بیاییم؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چگونه با آلرژی غذایی در کودکان کنار بیاییم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا