چهره ها: تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

چهره ها: تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه چهره ها: تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست! را ببینید.

به گزارش ایران استایل سرویس چهره ها

تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

روزنامه هفت صبح – مرجان فاطمی: رفتار اشتباه حمید گودرزی با یکی از شرکت کنندگان رقابت (پنج ستاره) در برنامه جمعه شب، با اعتراض زیادی روبرو شد. این اولین باری نیست که گودرزی در مواجهه با شرکت کنندگان این رقابت اطلاعات عمومی، لحن و رفتار تحقیرآمیزی از خود نشان می دهد.

تحقیر نکن آقای مجری؛ این اجرا نیست

پیش درآمد

رفتار اشتباه حمید گودرزی با شرکت کننده رقابت «پنج ستاره» جمعه شب، با اعتراض های زیادی از سوی مخاطبان روبرو شد. ماجرا از این قرار بود که گودرزی از یکی از شرکت کننده ها معنای کلمه «معمر» را پرسید. او باید از میان چهار گزینه «معروف»، «معقول»، «محترم» و «پیر» گزینه درست را انتخاب می کرد. گودرزی اصرار داشت که شرکت کننده، گزینه «پیر» را انتخاب کند اما او نپذیرفت و گفت که می خواهد با خواهرش مشورت کند. خواهر شرکت کننده پیشنهاد داد گزینه «معقول» را انتخاب کند و او هم دقیقا دست روی همین گزینه گذاشت.

پاسخ اشتباه بود و حمید گودرزی با عصبانیت داد کشید: «مگه نمی گم گزینه درست پیره؟ چرا وقتی بهت کمک می کنم گوش نمی کنی؟» بعد صدایش را بالاتر برد و به طرف شرکت کننده رفت و گفت: «برای چی اینطوری می کنی با ما؟» و با دستش به سینه شرکت کننده ضربه زد. او ظاهرا قصد شوخی داشت اما آنقدر رفتارش تند و زننده بود که حرکتش بی احترامی تلقی شد و صدای مخاطبان را در آورد.

انتخاب اشتباه مجری

زمانی که اولین قسمت از فصل دوم «پنج ستاره» روی آنتن رفت در همین صفحه نوشتیم که انتخاب حمید گودرزی برای اجرای این رقابت اشتباه است. فصل اول رقابت با اجرای متین و معقول اشکان خطیبی روی آنتن رفت. خطیبی رقابت را در قالب چارچوبی منظم و دقیق اجرا می کرد و در همین قالب، به موقع مخاطبانش را می خنداند، به موقع هیجان ایجاد می کرد و به طور کلی می شود گفت اجرای تمیز و قانونمندی داشت.

گودرزی برخلاف خطیبی، به چارچوب خاصی برای اجرای این رقابت اطلاعات عمومی قائل نیست. او مدام با شرکت کننده ها شوخی می کند، بالا و پایین می پرد و به زور می خواهد در برنامه ایجاد هیجان کند. در صورتی که هیجان در چنین رقابت ای با حرکات عجیب و بالا و پایین پریدن ایجاد نمی شود. همه به خاطر داریم که زنده یاد منوچهر نوذری با متانت و دقت زیادی رقابت هفته را اجرا می کرد و رقابت هیچ زمان از هیجان نمی افتاد. گودرزی به پاسخ صحیح سوالات هم اشرافی ندارد و مدام از عوامل پشت صحنه می خواهد تا پاسخ را به او یادآوری کنند.

کُری خوانی

در مسابقاتی که با تبعیت از رقابت معروف «میلیونر شو» ساخته می شوند، شرکت کننده ها حتی اگر اطلاعات عمومی بالایی هم داشته باشند، درست سر بزنگاه هول می شوند. خیلی زمان ها به خاطر همین استرس زیاد، به سوالات کاملا بدیهی هم پاسخ اشتباه می دهند و این مسئله غیرقابل انکار است. حالا درست در چنین شرایطی، حمید گودرزی بلافاصله بعد از پرسیدن سوالات، شروع به «کری خوانی» می کند.

وقتی شرکت کننده با استرس زیاد مشغول فکر کردن به گزینه صحیح است، گودرزی مدام می گوید: «بچه خوبی بودی ولی الان حذف می شی»، «با رقابت خداحافظی کن»، «حیف شد واقعا داری از پیشمون میری» و … او مدام تمرکز شرکت کننده را به هم می ریزد و برای او تشنج ایجاد می کند. حتی اگر فرض کنیم عوامل برنامه از او خواسته اند چنین رفتاری داشته باشد باز هم قابل پذیرش نیست. مهم ترین ویژگی مجری مسابقات اطلاعات عمومی، حفظ شأن و شخصیت در عین ایجاد هیجان است. و شیوه کری خوانی گودرزی مناسب یک رقابت برای افراد بامعلومات جامعه نیست.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

تحقیر نکن آقای مجری؛ این اجرا نیست

استفاده از لحن و حرکات نامناسب

حمید گودرزی استفاده از هر لحن و حرکتی را برای بامزه تر کردن اجرایش مجاز می داند. او با لحنی کاملا خارج از عرف مجریان تلویزیون صحبت می کند و مثلا خطاب به شرکت کننده می گوید: «بگو ببینم!» او خیلی زمان ها از الفاظ نادرست هم استفاده می کند. مثلا همان جمعه شب رو به شرکت کننده دهه هشتادی اش گفت: «دیگه پرروبازی درمیاری ها.» یا جای دیگر به سر شرکت کننده زد و گفت: «گوش کن به حرف مردم اگر نه خودت که این تو … نه حالا مغز داری البته.»

جدای از لحن نامناسبی که برای صحبت با شرکت کننده ها و مردم انتخاب می کند، صدایش را هم روی آنها بلند می کند. گهگاه عصبی می شود، بلند داد می کشد یا به حالت عصبانی می خندد. علاوه بر اینها حرکات نامناسبی هم انجام می دهد. لُپ شرکت کننده را می کشد یا موهایش را به هم می ریزد. طبیعتا شرکت کنندگانی که در رقابت اطلاعات عمومی شرکت می کنند، افراد باسواد جامعه هستند و معلوم نیست چرا به گودرزی اجازه چنین شوخی های سخیفی داده می شود!

مشابه فرزاد حسنی

حرکت جمعه شب حمید گودرزی و حمله ناگهانی او به شرکت کننده و به طور کلی لحن تحقیرآمیزی که در مواجهه با شرکت کننده ها به کار می گیرد از سوی هیچ کس پذیرفته نیست. اگر به خاطر داشته باشید فرزاد حسنی، دو سال پیش در برنامه «اکسیر» چنین رفتاری را با یکی از حاضران در استودیو انجام داد و با واکنش بسیار شدید مخاطبان روبرو شد.

او یک سوال چهار گزینه ای از یکی از شرکت کنندگان داخل استودیو پرسید و وقتی با جواب اشتباهی از سوی او روبرو شد، شروع به تحقیر کرد. تا جایی پیش رفت که به او گفت: «خیال کردی ما اینقدر خنگیم؟ راجع به ما چی فکر کردی؟ مشاهده به هیبت من و مصطفی شریفی کردی و خنگی در ما دیدید؟ پخمه ایم؟» و بعد بلافاصله روبه همه کرد و گفت تشویقش کنید. بعد یک چمدان مقابل او گرفت و گفت درش را باز کن و جایزه ات را بردار. وقتی در را باز کرد بهش گفت خیال کردی به خاطر اطلاعات غلط بهت جایزه می دیم؟ زرشک دوست داری؟» این رفتار تحقیرآمیز در اکثر اجراهای گودرزی وجود دارد.

واکنش مخاطبان

انتشار ویدئوی پرخاش حمید گودرزی به شرکت کننده در شبکه های اجتماعی با اعتراض زیادی روبرو شد. برخی از مخاطبان اشتباه را متوجه افرادی دانسته اند که حمید گودرزی را برای اجرا انتخاب کرده اند. یکی از آنها نوشته: «این آقای گودرزی اصلا به درد اجرا می خوره. بدجوری جوگیر می شه، داد می زنه، کتش رو در میاره…»، «وقتی هر بازیگری رو ورمیدارن میارن می کنن مجری، همین میشه دیگه».

برخی نوشته اندکه گودرزی بسیار بی کلاس رفتار می کند و غرور شرکت کننده ها را زیر پا می گذارد. مثلا زیر پست آخر گودرزی نوشته اند: «لطفا با شرکت کنندگان درست رفتار کنید. شما که بلد نیستید و حرفه تون این نیست نباید مجری بشید»، «آقای گودرزی با دیدن رقابت دیشب واقعا نظر من نسبت به شما عوض شد. کاری با بازیگری تون ندارم ولی توی مجری گری اصلا خوب نیستید و به شرکت کننده بی احترامی می کنید»، «خیلی با مهمون هاتون دور از ادب و نزاکت برخورد می کنید. لطفا شخصیت مهمون ها و خودتون رو حفظ کنید»، «خیلی کارت زشت بود توی رقابت محکم کوبیدی تو سینه اون آقا.»

Let’s block ads! (Why?)

منبع خبر

گرد آوری : http://www.iranstyle.ir/

چهره ها: تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست!

لطفا نظر خود را درباره چهره ها: تحقیر نکن آقای گودرزی؛ این اجرا نیست! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا