نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید؟ این راه‌حل را بخوانید

مطالب جدید



پورتال یک: احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که نیمه شب از خواب عمیق بیدار شوید. این مسئله‌ی ناخوشایند وقتی عذاب‌آورتر می‌شود که بیداری‌های نیمه شب پرتکرار و طولانی شود.

به گزارش پورتال یک به نقل از نیویورک تایمز، در طول شب چند بار بیدار شدن طبیعی است، زیرا مغز از طریق مراحل مختلف بین خواب عمیق‌تر و سبک‌تر در نوسان است. افراد مسن نیز معمولاً مجبور می‌شوند در طول شب یکی دو بار دستشویی بروند. بیدار شدن از خواب شبانه معمولاً بی‌ضرر است. بیشتر افراد مشکلی برای خوابیدن ندارند و حتی ممکن است بیداری شبانه خود را در صبح روز بعد به خاطر نیاورند.

اما اگر مرتباً در نیمه‌های شب بیدار می‌شوید و دوباره برای خوابیدن تلاش می‌کنید، یک مشکل اساسی وجود دارد. اگر این مشکل حداقل سه بار در هفته در یک دوره حداقل سه ماهه رخ دهد، این می‌تواند نشانۀ بی‌خوابی مزمن باشد.

دو عامل اصلی بی‌خوابی استرس و اضطراب هستند. اگر از خواب بیدار شوید، به ساعت دیدن ‌کنید و نگران باشید که صبح کارهای زیادی دارید، سیستم عصبی شما فعال می‌شود و با بالا بردن سطح آدرنالین، هورمون استرس، ضربان قلب بالاتر می‌رود و به همین خاطر دوباره خوابیدن مشکل می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند از رختخواب بلند شوید و یک فعالیت آرام که ذهن شما را آرام می‌کند یا هر چیزی که بتواند استرس شما را کاهش دهد انجام دهید. کشش‌های ملایم یا تمرینات تنفسی ممکن است کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که مراقبه برای درمان بی‌خوابی مزمن مفید است. ممکن است روی کاناپه بنشینید و یا در نور کم کتاب یا مجله بخوانید. کارشناسان توصیه می‌کنند دیدن کردن به تلفن هوشمند خود اجتناب کنید، زیرا نور آبی که این دستگاه‌ها منتشر می‌کنند می‌تواند تولید ملاتونین، هورمونی را که باعث خواب آلودگی ما می‌شود، را سرکوب کند.

هنگامی که احساس خستگی می‌کنید، دوباره به رختخواب بروید و سعی کنید چرت بزنید. سپس، روز بعد، عادت‌های بهداشتی زیر را پیاده کنید تا احتمال خواب آرام در طول شب افزایش یابد.

مصرف الکل قبل از خواب ممکن است خواب را تسریع کند اما خواب را بی‌کیفیت می‌کند و موجب بیداری در نیمه شب‌ می‌شود. بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر از مصرف هرگونه کافئین خودداری کنید. زیرا می‌تواند تا عصر در بدن شما باقی بماند. اگر در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر یک فنجان قهوه بنوشید، حدود یک چهارم کافئین هنوز هم می تواند ۱۲ ساعت بعد در سیستم شما باقی بماند.

از چرت زدن در اواخر روز خودداری کنید، زیرا این امر باعث می‌شود شب دیرتر به خواب بروید. اگر می‌خواهید در طول روز چرت بزنید، اطمینان حاصل کنید که این کار را صبح یا اوایل بعد از ظهر انجام دهید و آن را کوتاه کنید، حدود ۳۰ دقیقه. یک برنامه دقیق خواب داشته باشید. بیدار شدن و رفتن به رختخواب در زمان‌های نامنظم می‌تواند ضرباهنگ شبانه‌روزی بدن شما را دچار مشکل کند. سعی کنید هر روز صبح در یک ساعت مشخص بیدار شوید (هدف شما این است که حداقل ۱۵ دقیقه از نور آفتاب صبحگاهی استفاده کنید، که باعث می‌شود تولید ملاتونین متوقف شود) و اگر عصرها هم می‌خوابید در یک ساعت مشخص بخوابید و بیدار شوید. مطالعات نشان می دهد افرادی که برنامه نامنظمی برای خواب دارند، بیشتر علائم بی‌خوابی را تجربه می‌کنند.

اگر مرتباً برای استفاده از سرویس بهداشتی بیدار می‌شوید، سعی کنید مقدار آب یا مایعات دیگری را که عصر دو یا چهار ساعت قبل از خواب می‌نوشید را محدود کنید.

اگر این اقدامات کمکی نکنند، یک متخصص خواب می‌تواند ارزیابی کند که آیا شما ممکن است مشکل اساسی دیگری مانند وقفه تنفسی در خواب یا سندرم پای بی قرار داشته باشید که نیاز به درمان دارویی دارند. کلینیک خواب می‌تواند شما را به درمانگر رفتاری-شناختی متصل کند تا رفتارهایی خاص که باعث بی‌خوابی مزمن شما می‌شود را شناسایی و برطرف کنید.

ترجمه از ایرنا زندگی



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我

乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 را ببینید. 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 北京时间۶月۹日,洛杉矶快船以۱۰۹-۱۱۲输给了犹他爵士。此役,保罗-乔治在客场被嘘了整场,赛后,他接受记者的采访谈到了此事。  乔治说:“我喜欢这些,这不会干扰到我,这是对我的尊重。我在这里打出过好的比赛,也打出过不好的比赛。”  “这是比赛的一部分,球迷会参与到比赛的过程中来,我喜欢这些。作为一个客队球员,你会期待得到这种待遇。”  本场比赛期间,爵士主场的球迷在乔治罚球时高喊“被高估”,除此之外,还有爵士球迷高喊:“干掉他”!(Emily) 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我فایننشال تایمز: خطر جنگ بین ایران و عربستان زیاد هست/تنش میان دو کشور به خطرناکی انبار باروت هست/ لطفا نظر خود را درباره 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 با ما در میان بگذارید. گلشیفته ازدواج کرد !!+عکس

مطالب جدید
تنفس هوای مطلوب در تهران طی اولین روز زمستان

پورتال یک:با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز ( اول دی ماه) وزش با سبب بهبود کیفیت هوا و برقراری شرایط قابل قبول شده است. ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (اول دی ماه) با وزش باد مؤثر، کیفیت …

مطالب جدید
انتقاد سازمان جنگل‌ها از میزان اعتبارات جنگل‌های شمال در لایحه بودجه

پورتال یک:پس از انتشار لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، سهم جنگل‌ها از این لایحه در قالب برنامه حفاظت، احیا و بهره‌برداری جنگل‌ها و مراتع کنار گذاشته‌ شده است اما برخی عبارات در این لایحه به صورت دقیق تشریح نشده‌است و تعاریف کلی و مبهمی برای توضیح این برنامه دیده‌می‌شود. به همین …