نکاتی که در صورت ابتلا به کرونا باید جدی بگیرید

مطالب جدید



پورتال یک:تاکنون بیش از ۵۰۰ روز از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد، مهمان ناخوانده‌ای که تغییرات گسترده‌ای را در سبک زندگی همه مردم جهان و از جمله ما ایرانیان ایجاد کرده است. در این شرایط باید یکسری نکات علمی را در زمینه کرونا مدنظر داشته باشیم.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، ‌ اگر اعضای خانواده‌تان به کرونا مبتلا شده‌اند و شما علامتی نداشتید، ممکن است هنوز به کرونا مبتلا نشده باشید. بنابراین موارد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید. البته درصد کمی از بیماران کاملا به صورت بی‌علامت هستند و درصد زیادی از جمعیت هم تاکنون به کووید ۱۹ مبتلا نشده‌اند. بنابراین اگر تاکنون چندین بار با بیمار مبتلا به کرونا تماس داشتید و به کرونا مبتلا نشده‌اید، ‌به این معنا نیست که به دلیل گروه خونی یا ژنتیک‌تان است که به کرونا مبتلا نمی‌شوید، ‌ بلکه تاکنون خوش‌ شانس بودید. بنابراین همچنان مثلث شفا یعنی شست‌وشوی دست، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را ادامه دهید.

نکته دوم این است که باید بدانید که کرونا یک ویروس است و آنتی‌بیوتیک‌ها روی آن تاثیری ندارند. بنابراین از مصرف خودسرانه این داروها نظیر آزیترومایسین، پنی‌سیلین و آموکسی‌سیلین و… خودداری کنید. مگر اینکه پزشک تشخیص دهد که به کرونای شما یک عفونت باکتریال اضافه شده و به آنتی‌بیوتیک نیاز دارید.
سوم اینکه سرماخوردگی‌های معمولی و کرونا ممکن است علائم مشابهی داشته باشند، اما در بهار و تابستان کمتر سرماخوردگی داریم. بنابراین با شروع علائمی چون سرفه، ‌آبریزش بینی و تب و… خودتان را قرنطینه کرده و بعد هم تست دهید.

نکته دیگر این است که غرغره و نوش جان کردن الکل یا استفاده از بخور جوش شیرین، ویروس کرونا را نمی‌کشد. همچنین مصرف ماده مخدر نه تنها جلوی کرونا را نمی‌گیرد، بلکه در فرد مبتلا می‌تواند با اختلال در روند تنفس علائم را بدتر هم کند.

در عین حال اگر کرونا مثبت هستید و سطح اکسیژن خون‌تان بالای ۹۳ درصد است، ‌به این معنی نیست که اصلا درگیری ریه وجود ندارد. باید توجه کرد که تا سطح درگیری قابل توجه نباشد، اکسیژن خون کاهش چشمگیری پیدا نمی‌کند. بنابراین علاوه بر اکسیژن، به علائم خطر دیگر مانند خستگی و بدن درد شدید، ‌کاهش اشتهای شدید و افت هوشیاری و گیجی، افزایش سرفه، ‌تنگی تنفس و قطع نشدن تب بعد از سه روز هم باید توجه داشته باشید. زیرا در این صورت نیاز به مراجعه به بیمارستان، ‌ ویزیت پزشک و در صورت لزوم سی‌تی اکسن وجود دارد.

در عین حال اگر تست شما مثبت است و علائم‌تان شدید شده، بیمارستان برای شما جای خطرناکی نیست. باید بدانید که مراجعه دیرهنگام به بیمارستان مدت بستری را طولانی‌تر، فشار به کادر درمان را بیشتر کرده و احتمال مرگ و میر را افزایش می‌دهد.

همچنین اگر در هفته دوم بیماری پزشک برایتان کورتون تجویز کرد، نگران مسائلی مانند پوکی استخوان و عوارض دیگر آن در درمان کوتاه مدت نباشید. مصرف کورتون باید تحت نظر پزشک با دوز مشخص شروع و قطع شود. بنابراین خودسرانه از آن استفاده نکنید.
بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، همچنین باید توجه کرد که واکسن‌های کرونا شکل غیرفعال ویروس بوده یا ماده ژنتیکی‌ آن هستند، بنابراین کسی از طریق تزریق واکسن، به کرونا مبتلا نمی‌شود و بقیه را هم مبتلا نمی‌کند. مگر اینکه از طریق تماس با فرد آلوده مبتلا شود.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا