موارد مصرف و عوارض جانبی بیوتین که نمی دانستید

اخبار

موارد مصرف و عوارض جانبی بیوتین که نمی دانستید

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه موارد مصرف و عوارض جانبی بیوتین که نمی دانستید را ببینید.

بیوتین شکلی از ویتامین B است که در بسیاری از غذاها وجود دارد و به عنوان مکمل نیز در دسترس است. بیوتین با عنوان های مختلفی مانند Appearex، ویتامین B7، ویتامین H، biotina، biotine و کوآنزیم R به فروش می رسد و بسیاری از مولتی ویتامین ها و مکمل های ویتامین B، حاوی بیوتین هستند. ساز و کار بیوتین به این صورت است که با شکستن غذاها آنها را تبدیل به قند برای تامین انرژی بدن، می کند. بیوتین برای سالم ماندن پوست و ناخن ها مهم است و سبب می شود که چشمها، کبد و سیستم عصبی به درستی کار کنند. با این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام با ما همراه باشید.

بیوتین چیست؟

بیوتین قابلیت ذخیره شدن در بدن را ندارد و اگر شما آن را به اندازه ی کافی از طریق رژیم غذایی خود دریافت نکنید، ممکن است که به کمبود بیوتین دچار شوید. اگرچه کمبود بیوتین در بدن امری نادر است، اما این مشکل می تواند در خانم های باردار و یا افرادی که تغذیه نامناسب دارند و یا سریع وزن کم می کنند، به سرعت پیشرفت کند.

بیوتین

نشانه های کمبود بیوتین شامل: ریزش مو، خشکی پوست، جوش های زبر اطراف چشم و دهان، چشم های خشک، خستگی و افسردگی است. برخی تحقیقات نشان می دهد که کمبود مواد مغزی شامل بیوتین می تواند سبب ایجاد دیابت نوع ۲ شود. بیوتین، قند خون و میزان انسولین را در در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می بخشد و در نتیجه مصرف مکمل های بیوتین در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که اضافه وزن دارند، مفید است.

فواید بیوتین برای موها

بیوتین یک مکمل رایج برای مو، پوست و ناخن است. اما شواهد اندکی وجود دارد که مصرف مکمل های بیوتین می تواند ریزش مو را کاهش دهد و یا ناخن ها را قوی کند.

هشدارهای مهم در مورد مصرف این مکمل

قبل از مصرف مکمل های بیوتین، ابتدا با پزشک مشورت کنید. برخی از شرایط و داروها می توانند سطوح پایینی از بیوتین را ایجاد کنند. این موارد را حتما به پزشک اطلاع دهید اگر:

  • شما دیالیز می کنید
  • سیگار می کشید
  • روزانه تعداد دو و یا بیشتر سفیده ی تخم مرغ خام را می خورید
  • داروهای مربوط به تشنج را مصرف می کنید
  • در یک دوره ی طولانی مدت مصرف آنتی بیوتیک قرار دارید

بیوتین یک ویتامین بی خطر است و بعید است که باعث ایجاد عوارض شود، با این حال اگر باردار هستید و یا شیر می دهید، قبل از مصرف مکمل های بیوتین با پزشک خود مشورت کنید. همچنین در مورد تداخل دارویی احتمالی بیوتین با سایر داروهایی که مصرف می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض جانبی مصرف بیوتین

بیوتین یک ویتامین بی ضرر و ایمن است و عوارض جانبی جدی، حتی در دوزهای بالا ندارد. طبق گزارشات سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف خوراکی این ویتامین در دوزهای توصیه شده، کاملا بی ضرر است. اما اگر باردار هستید و یا شیر می دهید، مصرف بیوتین ممکن است خطرناک باشد و لازم است قبل از مصرف این مکمل در دوران باردار و شیردهی و یا قبل دادن آن به نوزاد، حتما با پزشک مشورت کنید.

یکی از عوارض جانبی بیوتین، تکرر ادرار است و علاوه بر آن مصرف دوزهای بالای بیوتین ممکن است سبب تعرق غیرعادی شود.

افرادی که بیوتین را در دوزهای بالا مصرف می کنند، ممکن است با گرفتگی معده و اسهال رو به رو شوند که در این شرایط لازم است هرچه سریعتر مصرف بیوتین را متوقف کنند.

همچنین در برخی از موارد مصرف بیوتین ممکن است موجب ایجاد مشکلات ریوی حاد یا آنافلاکسی شود که نیتز به معاینه ی فوری پزشک دارد.

کلروتیازید

تداخلات دارویی 

تداخلات دارویی بیوتین با داروهای گیاهی و مکمل های دیگر به طور کامل شناخته شده نیست. با این وجود، قبل از هرگونه استفاده از دارو و یا مکمل جدید، همیشه با پزشک خود صحبت کنید. برخی از داروها می توانند سطح بیوتین بدن شما را کاهش دهند.این داروها شامل:

  • مصرف آنتی بیوتیک ها برای مدت زمان طولانی
  • داروهای ضد تشنج مانند کربامازپین، فنوباربیتال، فنیتوین و پریمیدون

همچنین سیگار کشیدن ممکن است سطح بیوتین را کاهش دهد. سفیده ی تخم مرخ می تواند از جذب بیوتین توسط بدن جلوگیری کند و مصرف دو یا چند سفیده ی تخم مرغ در روز و برای بیش از چند ماه می تواند کمبود بیوتین در بدن ایجاد کند.

مقدار مصرف بیوتین

برای اطمینان از دریافت کافی بیوتین به طور روزانه، توصیه می شود:

  • از تولد تا ۱۲ ماهگی: ۷ میکروگرم
  • از ۱ تا ۳ سال: ۸ میکرو گرم
  • از ۴ تا ۸ سال: ۱۲ میکرو گرم
  • از ۹ تا ۱۳ سال: ۲۰ میکرو گرم
  • بیش از ۱۸ سال: ۳۰ میکرو گرم
  • در طول بارداری: ۳۰ میکرو گرم
  • در دوران شیردهی: ۳۵ میکرو گرم

مصرف بیش از حد آن

معمولا دوزهای بیشتر از حد توصیه شده بیوتین، بی ضرر و ایمن است. اما ممکن است که به این مکمل مانند سایر مکمل ها، واکنش آلرژیک بدهید که در این صورت لازم است با اورژانس تماس بگیرید.

موارد مصرف و عوارض جانبی بیوتین که نمی دانستید

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره موارد مصرف و عوارض جانبی بیوتین که نمی دانستید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] رسیدن به لذت در رابطه جنسی با این روش ها پناهجوی لگدخورده متهم به …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نمایندگان مجلس به حوزه های انتخابیه رفتند نمایندگان مجلس به حوزه های انتخابیه رفتند نمایندگان مجلس هفته اینده برای سرکشی به حوزه چالش بازیکنان ارسنال با توپ راگبی ویدیو

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا