معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس

معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس را ببینید.

معبد های جهان ، معبدهای معروف در بانکوک تایلند : بیش از ۴۰۰ وات یا معبد در سرتاسر بانکوک وجود دارد، اما معروف ترین آن ها سه معبد می باشند: معبد پرا کاو ، معبد آرون و معبد پو.

معبد های جهان ، معبدهای معروف در بانکوک تایلند : بیش از ۴۰۰ وات یا معبد در سرتاسر بانکوک وجود دارد، اما معروف ترین آن ها سه معبد می باشند: معبد پرا کاو ، معبد آرون و معبد پو. اما بعد از آن شما به کجا می روید؟ آیا معابد دیگر ارزش تماشا را دارند و چرا؟ آن ها کجا هستند؟ هیچ راهی برای تماشا همه آن ها وجود ندارد، اما ما بیشتر آن ها را دیده ایم، از جمله معبد غیر معروف دیوید بکهام ( بله واقعا وجود دارد)  یکی توسط درختی غول پیکر بلعیده شده و حتی یکی دیگر برای اعدام استفاده می شد. در اینجا ۱۰ معبدی که ارزش تماشا را دارند به شما معرفی می شود در حالی که در بانکوک و خوشبختانه اکثر آن ها در نزدیکی کاخ بزرگ واقع شده اند، و برای یک روز اکتشافی و سرگرم کننده مناسب می باشند. تنها دوربین خود را نیاورید بلکه شلوار رنگ روشن و بلند و تی شرتی که شانه های شما را بپوشاند و کفش مناسب بپوشید، آب زیاد بنوشید و کلاه به سر کنید، بیرون از اینجا می تواند بسیار داغ باشد.



۱۰ معبد پرایون (Wat Prayoon)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد پرایون

 
معبد پرایون یا معبد روئا لِک (Wat Rua Lek) در سمت غربی رودخانه چائو پرایا قرار دارد. این معبد در طول سلطنت پادشاه راما سوم ساخته شد، ویژگی های برجسته این معبد شامل یک زنگ برعکس بزرگ به شکل بتکده می باشد و کوه لاک پشت دارای حوضی هست که در آن بازدیدکنندگان می توانند به لاک پشت ها غذا بدهند. معبد در سمت تُنبوری پای پل یادبود (Memorial Bridge) واقع شده هست. این منطقه در لبه جنوبی جامعه قدیمی پرتغالی، منطقه ای که در اوایل دوره راتاناکسین برای بازرگانان پرتغالی و مقامات دولتی طراحی شده بود قرار دارد.(پس از اینکه آیوتایا نابود شد، راما اول پایتخت جدیدی را در تُنبوری تاسیس کرد)



۹  معبد بنجامابهوبیت (معبد بنجا) (Wat Benjamabhopit (Wat Benja) 

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد بنجا

 
معبد بنجامابهوبیت که اغلب معبد بنجا نامیده می شود، در سال ۱۹۰۰ توسط پادشاه راما پنجم ساخته شد، و برای بیش از یک دلیل معروف می باشد. اسم کوچک مستعار آن به دلیل اینکه همه دیوارهای خارجی معبد اصلی از سنگ مرمر وارداتی از ایتالیا ساخته شده “معبد سنگ مرمر” می باشد، همچنین تصویر این معبد پشت سکه های ۵ باتی برجسته شده هست! این معبد در نزدیکی بسیاری از دفاتر دولتی و کاخ ها قرار دارد و بسیار مورد احترام هست و اغلب مقامات عالی رتبه از آن تماشا می کنند.



۸  معبد سوتات (Wat Suthat)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد سوتات

 
معبد سوتات بیشتر به خاطر برج بزرگ قرمز رنگ در حال چرخش در ورودی اش شناخته شده می باشد، و یکی از قدیمی ترین و چشم گیرترین معابد در بانکوک هست. این معبد دارای کلیسایی کوچک و زیبا با سقف گسترده ، نقاشی های دیواری باشکوه و درهای چوبی کنده کاری شده با دست می باشد. ساخت و ساز توسط پادشاه راما انجام شد، به عنوان پناهگاه تصویر برنزی بودا با قایق از سوکوتائی به اینجا آورده شد، اما در نهایت در زمان پادشاه راما سوم به پایان رسید. این معبد در منظقه قدیمی، درست در شرق مزرعه سلطنتی قرار دارد و شما به راحتی می توانید بازدید از معبد سوتات را با معبد بودای زمرد ، کاخ بزرگ و معبد پو ترکیب کنید.



۷  معبد ماهاتات (Wat Mahatat) 

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد ماهاتات

 
معبد ماهاتات در طول دوره آیوتایا ساخته شده بود. این یکی از ۱۰ معبد سلطنتی از بالاترین طبقات در بانکوک هست ، و به خاطر موقعیت استراتژیکی آن بین کاخ بزرگ و کاخ سلطنتی برای مراسم سلطنتی استفاده می شد. در محوطه معبد ، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی برای راهبان بودایی در تایلند و یک مرکز مهم برای مطالعه بودیسم و مدیتیشن قرار دارد. این معبد تبدیل به یک مکان شاخص برای یادگیری مدیتیشن ویپاسانا (Vipassana Meditation) به همراه برخی از کلاس های انگلیسی شده هست. 



۶  لوها پرسات (Loha Prasat)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

لوها پرسات

 
بانکوک پر از معابد باشکوه هست تمام آن ها زیباتر و چشم گیر تر از بعدی می باشند، اما لوها پرسات با هویت معماری منحصر به فردش واقعا برجسته هست. همچنین این معبد را “قلعه فلزی” هم می نامند. لوها پرسات بر روی زمین معبد راچانادارام قرار دارد که در سال ۲۰۰۵ به یونسکو ارائه شد و تبدیل به میراث جهانی گردید، و اهمیت تاریخی معبد برجسته می باشد. در حالی که این عنوان هنوز به آن داده نشده هست. این معبد در نزدیکی معبد ساکت و بنای یادبود دموکراسی قرار دارد، و اگر شما در اطراف جاده کائو سان بودید حتما باید این معبد را ببینید.



۵  معبد ترایمیت (Wat Traimit) 

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد ترایمیت

 
ترایمیت معبدی سفید و طلایی زیبا واقع در ابتدای جاده یوورات هست و نقطه شروع مناسبی برای اکتشاف محله چینی ها می باشد. جاذبه اصلی در معبد ترایمیت نه تنها معماری زیبا آن هست بلکه مجسمه های بودای ساخته شده از طلا که در داخل معبد نشسته و در نوع خودشان بزرگترین در جهان می باشند. مجسمه ای با ۵ متر ارتفاع و پنج نیم تن وزن ، مدتی ندانسته زیر پوششی از گچ پنهان شده ،که بین قرن ۱۳ و ۱۴ درست شده بود، اما این طلای مخفی شده به طور تصادفی در سال ۱۹۵۵ مشخص گردید! هزینه ورود به موزه که در نیمه راه پله ها واقع شده کم هست اما تماشا بودای طلایی در بالا رایگان می باشد. 



۴  معبد ساکت (Wat Saket)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد ساکت

 
ساکت معبدی هست که شما بی تردید می توانید از آن کوه طلایی را به طور کامل دیدن کنید. این معبد بالای تپه ای در منظقه قدیمی بانکوک ساخته شده ، این ساخت و ساز گسترده دارای سابقه ای طولانی و سخت بوده هست. این معبد برای اولین بار توسط پادشاه راما سوم (۱۷۸۷-۱۸۵۱) ساخته شد، اولین تلاش شکست خورد ، و به دلیل ماهیت نرم زمین به طور کامل فرو ریخت و ساخت و ساز رها شد. کوه طلایی که امروز شما می بینید ، در زمان سطنت پادشاه راما چهارم و راما پنچم ساخته شد. با طی کردن ۳۰۰ پله به تراس بالا می رسید، و کوه طلایی دارای یک یادگاری از بوداست که از هند آورده شده هست.



۳  معبد آرون (Wat Arun)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد آرون

 
آرون ، نمادی ترین معبد در بانکوک هست که در سمت تُنبوری ،تقریبا مقابل کاخ بزرگ و معبد پو قرار دارد. این معبد در طول قرن هفدهم در ساحل رودخانه چائو پرایا ساخته شد. شکل متمایز معبد آرون شامل یک برج به سبک خمر می باشد که توسط چهار برج کوچکتر که همه از سفال تشکیل شده اند احاطه شده هست. پله ها برای رسیدن به بالکن در برج اصلی کاملا شیب دار هستند، و بالا رفتن معمولا آسان تر از پایین آمدن هست، اما تماشا چشم انداز از بالا واقعا ارزشش را دارد. این معبد در غروب آفتاب بسیار شگفت انگیز به نظر می رسد. از طریق کشتی در سرتاسر رودخانه چائو پرایا به اسکله ماهاراچ به راحتی می توانید به این معبد برسید و هزینه ورودی به معبد ۵۰ بات هست.



۲  معبد پو (معبد بودای خوابیده) Temple of the Reclining Buddha) Wat Pho)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد پو


معبد پو بعد از یک صومعه هندی که اعتقاد بر این بود بودا در آن می زیست اسم کوچک گذاری شد ، و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد بودایی در بانکوک هست. همچنین معبد پو به عنوان معبد بودای خوابیده با ۱۵ متر ارتفاع و ۴۳ متر طول پوشیده شده با ورقه های طلا شناخته شده می باشد. این معبد درست کنار کاخ بزرگ قرار دارد، و همچنین دارای هزار تصویر بودا و ۹۱ گنبد از جمله گنبد بسیار چشمگیر اختصاص داده شده به چهار پادشاه چاکری می باشد. همچنین این معبد دارای اولین مدرسه ماساژ تایلندی هست که در آن پزشکان انجمن سنتی در سالن هوای آزاد خارج از معبد ماساژ تایلندی را تدریس می کنند. هزینه ورودی اینجا ۱۰۰ بات هست.



۱  معبد پرا کاو (معبد بودای زمرد) Wat Phra Kaew (Temple of Emerald Buddha)

معبدهای معروف عکس معبد معبد های جهان جاذبه های گردشگری

 

معبد پرا کاو

 
معبد پرا کاو یا معبد بودای زمرد داخل محوطه کاخ بزرگ ساخته شد، و یکی از مهم ترین و پر بازدید ترین معابد در بانکوک هست. یکی از برجسته ترین ویژگی های این معبد ، بودای زمرد می باشد ، بلوکی ۶۶ سانتی متری حکاکی شده از یشم سبز. این مورد بسیار محترم برای اولین بار در سال ۱۴۶۴ وقتی که پناهگاه معبد بر اثر رعد و برق تخریب شد در چیانگ رای کشف شد. و قبل از اینکه به چیانگ مای برگردانده شود به لائوس برده شد، و در نهایت خانه دائمی آن در بانکوک ساخته شد که شما می توانید آن را تحسین کنید. این معبد مکانی فوق العاده برای اکتشاف می باشد، به ویژه گالری ۲ کیلومتری با نقاشی های زیبای دیواری که ۱۷۸ صحنه از داستان های رامایانا را به تصویر کشیده اند. این معبد تنها تا ساعت ۳ بعد از ظهر باز و هزینه ورودی حداقل ۴۰۰ بات هست. حجاب سفت و سختی در اینجا اعمال می شود، نباید شلوار کوتاه یا تی شرت بدون آستین بپوشید.

معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس

منبع : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا