ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها

سلامت

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها را ببینید.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها

دور چشم یکی از حساس‌ترین نقاط صورت است که با قرارگیری در معرض عوامل مختلف ممکن است دچار تیرگی، پف و چروک شود. خبر بد این‌که استفاده از ماسک دور چشم برای رفع سیاهی، به طور کامل قادر به برطرف کردن سیاهی دور چشم نخواهد بود اما خبر خوب این‌که در اثر استفاده منظم، می‌توان تا حد زیادی آن را بهبود بخشید.

در این مطالب از پورتال یک همراه ما باشید تا با هم ۷ نمونه از بهترین ماسک‌های خانگی را جهت رفع سیاهی و چروک دور چشم بشناسیم.

در این مطالب می‌خوانید:

  • چه عواملی موجب بروز سیاهی و چروک در اطراف چشم می‌شود؟
  • ماسک چشم روغن نارگیل

  • ماسک روغن بادام

  • ماسک گلاب

  • ماسک شیر و جوش شیرین

  • ماسک چای کیسه‌ای

  • ماسک خیار

  • ماسک آناناس

چه عواملی موجب بروز سیاهی و چروک در اطراف چشم می‌شود؟

همان‌طور که آگاه هستید، تکنولوژی و فناوری بر زندگی انسان تا حد زیادی چیره شده است و در واقع بروز لکه‌های سیاه در اطراف چشم هم از این مسئله بی‌تاثیر نیست. قرار گرفتن مداوم در معرض نمایشگرهای دیجیتال نظیر کامپیوتر، موبایل، تلویزیون و… موجب تاری دید و بروز حلقه‌های سیاه دور چشم خواهد شد.

قرار گرفتن مداوم در معرض نمایشگرهای دیجیتال نظیر کامپیوتر، موبایل، تلویزیون و… موجب تاری دید و بروز حلقه‌های سیاه دور چشم خواهد شد.

عوامل دیگری نظیر استعمال دخانیات، کم‌خوابی، استرس، قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب، آلرژی، ژنتیک و… عواملی هستند که موجب بروز حلقه‌های سیاه در اطراف چشم خواهند شد. هنگامی که حلقه‌های سیاه دور چشم را در بر می‌گیرند، ظاهر فرد ممکن است خسته و مضطرب به نظر برسد. به همین دلیل افراد در این شرایط به دنبال رفع این تیرگی‌ها خواهند بود.


بیشتر بخوانید: کبودی زیر چشم در بانوان، علت چیست؟


استراحت و مصرف آب کافی و همچنین ورزش روزانه، می‌توانند موجب کاهش تیرگی و چروک دور چشم شوند. در کنار همه این موارد، استفاده از ماسک دور چشم برای رفع سیاهی، یکی از موثرترین و ساده‌ترین روش‌ها جهت از بین بردن این تیرگی‌‌ها خواهد بود. در ادامه ما به معرفی ۷ ماسک خانگی جهت از بین بردن سیاهی و چروک دور چشم می‌پردازیم.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها

۱. ماسک چشم روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مفیدترین روغن‌هایی است که می‌توان به عنوان ماسک دور چشم برای رفع سیاهی استفاده کرد. کافی است چند قطره از روغن نارگیل را زیر چشم خود قرار داده و با ضربه‌های آرام به کمک انگشت حلقه، دورتادور چشم خود ماساژ دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است هر روز این کار را انجام دهید.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها


بیشتر بخوانید: سیاهی زیر چشم بانوان، آیا درمان می شود؟


۲. ماسک روغن بادام

روغن بادام درست همانند یک مرطوب‌کننده برای پوست عمل می‌کند و قادر به کاهش تیرگی و چین و چروک‌های پنجه کلاغی چشم است. استفاده از ترکیب روغن بادام و عسل اگر هر شب قبل از خواب استفاده شود، از تیرگی و پف زیر چشم جلوگیری خواهد کرد. روغن بادام قادر است هم یک ماسک دور چشم برای رفع سیاهی باشد و هم دارای خاصیت نرم‌کنندگی برای پوست اطراف چشم است.

روغن بادام درست همانند یک مرطوب‌کننده برای پوست عمل می‌کند و قادر به کاهش تیرگی و چین و چروک‌های پنجه کلاغی چشم است.

۳. ماسک گلاب

استفاده از ماسک گلاب یکی از بهترین ماسک‌ها جهت رفع خستگی چشم است. برای استفاده از این ماسک، از یک پد آرایشی کمک بگیرید، آن را به گلاب آغشته کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم‌های خود قرار دهید. این کار باعث آرامش چشم شده و تیرگی و پف آن را کاهش می‌دهد.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها


بیشتر بخواید: درمان تیرگی دور چشم، قابل توجه خانم‌ها!


۴. ماسک شیر و جوش شیرین

یکی از بهترین انواع ماسک دور چشم برای رفع سیاهی، مخلوط شیر و جوش شیرین است. ۴ قاشق غذاخوری شیر را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به خوبی مخلوط کنید تا به یک ترکیب یکدست و خامه‌ای شکل برسید.
آن را برای مدتی در یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس ماسک را دور چشم خود قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۵-۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد بشویید.
استفاده از این ماسک به صورت منظم، موجب کاهش تیرگی، چروک و پف زیر چشم خواهد شد.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها
۵. ماسک چای کیسه‌ای

چای‌های کیسه‌ای همانند چای سبز، چای سیاه و انواع مختلف چای‌های گیاهی، یک راه درمان بی‌نظیر برای رفع تیرگی و پف چشم است.

چای‌های کیسه‌ای همانند چای سبز، چای سیاه و انواع مختلف چای‌های گیاهی، یک راه درمان بی‌نظیر برای رفع تیرگی و پف چشم است.
چای کیسه‌ای را پس از استفاده، به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه روی چشمانتان قرار دهید. چای کیسه‌ای نوعی از ماسک دور چشم برای رفع سیاهی است که تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها
۶. ماسک خیار

خیار به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی و آرام‌کنندگی، یک انتخاب بسیار مناسب به عنوان ماسک دور چشم برای رفع سیاهی محسوب می شود. استفاده از ماسک خیار، شادابی و نشاط را به چشمان شما بازمی‌گرداند و تیرگی دور چشم را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
خیار را رنده کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در یخچال خنک شود. سپس به طور یکنواخت دور چشم خود قرار دهید و پس از گذشت نیم ساعت با آب خنک بشویید.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها
۷. ماسک آناناس

آب آناناس در کنار زردچوبه، یک ترکیب بی‌نظیر را جهت از بین بردن سیاهی و چروک دور چشم به وجود می‌آورد. مخلوط این دو ماده را هر روز به مدت دو هفته و روزانه ۳۰ دقیقه زیر چشم خود بگذارید و سپس شاهد تاثیر شگفت‌انگیز آن باشید. این ماسک ممکن است خیلی ساده به نظر برسد اما در صورت استفاده منظم، تاثیر بسیار مفیدی خواهد داشت.


این مطالب را بخوانید: درمان تیرگی دور چشم، خانم‌ها مطالعه کنند


استفاده از ماسک دور چشم برای رفع سیاهی را دست‌کم نگیرید. اگر به صورت منظم از این ماسک‌ها استفاده کنید، قطعا شاهد نتیجه اثربخش آن‌ها خواهید بود.
اما بسیار مهم است که در کنار استفاده از ماسک‌ها، خواب کافی، ورزش منظم، نوشیدن آب کافی، تغذیه سالم و حفظ آرامش خود را هم فراموش نکنید زیرا استفاده از ماسک به تنهایی، برطرف‌کننده مشکلات پوست دور چشم شما نخواهد بود.

ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ماسک دور چشم برای رفع سیاهی و چروک چشم ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا