لاغری بعد از زایمان، چطور محقق میشود؟

مطالب تفریحی

لاغری بعد از زایمان، چطور محقق میشود؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه لاغری بعد از زایمان، چطور محقق میشود؟ را ببینید.

اندام پیش از زایمان جز حسرت های برخی مادران است. پس از زایمان، دوران سختی برای بانوان آغاز می‌شود. از یک طرف پشت سرگذاشتن دوران بارداری و زایمان، از طرف دیگر مشکلات و مسئولیت های نگهداری از نوزاد و در نهایت دغدغه کم کردن وزن و بازگشت به شرایط قبل از بارداری اوضاع پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد.
بعد از تولد کودک، بازگشت تغییرات ایجاد شده در بدن مادر، به صرف زمان و دقت نیاز دارد. بلافاصله پس از زایمان، وزن مادر بین ۴ تا ۶ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند. این امر به دلیل تخلیه محتویات رحم اتفاق می‌افتد. ۶ هفته نخست بعد از زایمان، دوران طلایی بازگشت تغییرات فیزیولوژیک هورمونی در بارداری است. در این مدت وزن مادر ۲ تا ۳ کیلوگرم دیگر کاهش پیدا می‌کند. انجام ورزشهای مناسب در این بازه زمانی می‌تواند روند بازگشت وزن را تسریع کرد. البته در این دوران نباید رژیم لاغری گرفته شود. زیرا بدن نیازمند احیای نیروی از دست رفته در زمان تولد نوزاد است. تغذیه نوزاد با شیر مادر کمک قابل توجهی به کاهش وزن‌ می‌کند. اگرچه بعنوان راه حل کلی نمی‌توان به آن تکیه کرد.

چطور به اندام پیش از زایمان برسیم؟
پس از زایمان، ماهیچه‌های شکم شل و ضعیف می‌شوند. پوست شکم خاصیت کشسانی دارد. در نتیجه در دوران بارداری به دلیل رشد بچه، پوست شکم کش می‌آید و بزرگ می‌شود. پس از بدنیا آمدن بچه، داخل شکم خالی شده و تنها پوست شل و کشیده‌، با ظاهری ناخوش‌آیند بر جا می‌ماند.
وزن بچه یکی از عوامل تاثیرگذار در بزرگی شکم است. همچنین برخی خانم‌ها در زمان بارداری اضافه وزن زیادی پیدا می‌کنند و این امر بازگشت به شرایط قبل را سخت‌تر می‌کند. برخی نیز پس از زایمان به پرخوری روی می‌آورند. اما همه این‌ها به معنی نشدنی بودن اینکار نیست.

با انجام کارهای زیر، حسرت اندام پیش از زایمان را نخواهید خورد
بستن شکم: پس از زایمان شکم را سفت ببندید. توجه کنید در زایمان سزارین باید صبر کنید که جای زخم بهبود پیدا کند. شکم بند مخصوصی برای بعد از زایمان وجود دارد که بستن آن‌ها به جمع شدن زودتر شکم کمک می‌کند.
تغذیه صحیح: مصرف غذاهای سالم به کوچک شدن شکم و کاهش وزن کمک می‌کند.کم یا حذف کردن مصرف شیرینی‌جات و غذاهای چرب و به جای آن مصرف روزانه سبزیجات و میوه‌ها، غلات کامل و پروتئین‌های کم چرب تاثیر بسزایی در روند کاهش وزن دارد.
شیردهی به کودک: تجربه نشان می‌دهد شیردهی باعث کوچک شدن شکم می‌شود. شیر دادن باعث می‌شود رحم با سرعت بیشتری به اندازه اولیه بازگردد. همچنین عمل شیردهی کالری زیادی می‌سوزاند. بطور متوسط بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم کالری اضافه می‌سوزد که باعث می شود چربی‌ها زودتر از بین بروند.
ورزش کردن: پیاده روی و ورزش های هوازی سبک را در برنامه هفتگی خود بگنجانید. با حداقل نیم‌ ساعت پیاده روی روزانه شروع کنید. به مرور این زمان را به یک ساعت در روز برسانید. علاوه بر پیاده روی می‌توان به ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری، ایروبیک، پیلاتس، زومبا و شنا پرداخت. انجام ورزش‌های کششی و قدرتی نیز توصیه می‌شود.
تقویت عضلات: عضلات قوی‌تر چربی بیشتری می‌سوزانند. بنابراین می‌بایست با انجام حرکاتی که عضلات اصلی بدن را درگیر می‌کنند به تقویت عضلات بپردازید. همچنین قوی شدن عضلات شکم باعث سفتی و در نتیجه شکل بهتر می‌شود. دراز نشست، پلانک و شنای سوئدی از جمله حرکاتی هستند که در عین مفید بودن، به راحتی در منزل امکان‌پپذیر هستند.
حفظ انگیزه: ممکن است بعد از زایمان زمان و یا انرژی کافی برای ورزش نداشته باشید. مضاف بر اینکه ممکن است درگیر افسردگی بعد از زایمان شده باشید. مهم ترین مساله این است که انگیزه و امید خود را از دست ندهید. شکم شما در بازه زمانی ۹ ماهه از فرم خارج شده و با سرعت و در عرض یکی دو هفته به شکل قبلی برنمی‌گردد.
استفاده از مرطوب‌کننده ها: برای حفظ شکل بهتر پوست شکم، در حین بارداری و بعد آن، از لوسیون‌های رفع ترک و سفت کننده ها استفاده کنید.

نکته مهم
توجه کنید که ازگرفتن رژیم‌های غذایی سخت که باعث کاهش وزن سریع جهت رسیدن به اندام پیش از زایمان می‌شوند خودداری کنید. اغلب این رژیم‌ها باعث می‌شوند مواد غذایی کافی به بدن نرسد. این امر برای مادر و کودک می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. زیبایی و تناسب اندام اگرجه رکن بسیار مهمی محسوب می‌شود، اما دقت کنید که حفظ سلامتی در وهله اول قرار دارد.

لاغری بعد از زایمان، چطور محقق میشود؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره لاغری بعد از زایمان، چطور محقق میشود؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا