فشار خون را صبح اندازه‌گیری کنید

مطالب جدید



پورتال یک: مطالعات اخیر محققان انجمن قلب اروپا نشان می‌دهد کنترل فشار خون در بانوان میانسال مهمترین عامل جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایرنا، بر اساس این مطالعات زنانی که در اوایل دهه چهل زندگی فشار خون خفیف دارند، به محض ورود به پنجاه سالگی،‌ دو برابر بیش از بانوان با فشار خون متعادل، در معرض ابتلا به سندرم کرونر حاد قرار دارند.

به گزارش پایگاه تفریحی هلث،سندرم کرونر حاد اصطلاحی است که برای توصیف طیف وسیعی از شرایط ناگهانی کاهش‌دهنده جریان خون به قلب استفاده می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد کنترل مستمر فشار خون حتی در افراد سالم نیز ضروری است و اگر فرد به یکی از مشکلات زمینه‌ای مانند دیابت،‌ اختلالات خودایمنی،‌ چاقی و عوارض بارداری مبتلاست یا در خانواده‌ای با سابقه فشار خون متولد شده است،‌ این کنترل باید منظم‌تر و با وسواس بیشتری انجام شود.

بر اساس این مطالعه حتی از افزایش خفیف فشار خون نیز نباید چشم‌پوشید. فشار خون در بانوان به دلیل مسائل هورمونی پیچیده تر است.

فشار خون در بانوان پیش‌رونده‌تر است

مطالعات جدید محققان مرکز پزشکی Cedars-Sinai در لس‌آنجلس با بررسی بیش از ۱۷ هزار داوطلب نشان می‌دهد میزان افزایش فشار خون در بانوان سریعتر است و از سنین پایین‌تری آغاز می‌شود. همین امر باعث می‌شود بانوان بیشتر از مردان مستعد بیماری‌های قلبی عروقی باشند.

مردان در سن ۲۰ سالگی در مقایسه با بانوان فشار خون بالاتری دارد، ولی در دهه چهل زندگی بانوان در این زمینه از مردان سبقت می‌گیرند؛ به طوری‌که فشار خون بانوان در دهه چهل با فشار خون مردان در دهه ۶۰ زندگی قابل قیاس است. محققان هورمون‌ها را در این امیر دخیل می‌دانند.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

جدیدترین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد فشار خون (۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی)

-فشار خون یک وضعیت جدی پزشکی است که میزان خطر بروز بیماری‌های قلبی، مغزی، کلیه و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.- حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که حدود دو سوم این آمار در کشورهای فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند. فشار خون بالا علت اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.

-درسال ۲۰۱۵ میلادی از هر ۴ مرد یک نفر و از هر ۵ زن یک نفر به فشار خون بالا مبتلا شده است.

-یکی از مهمترین اهداف بهداشت جهانی در زمینه بیماری‌های غیرمسری، کاهش فشار خون بالا به میزان ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون

-کاهش مصرف نمک به میزان کمتر از پنج گرم در روز-مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه-ورزش منظم- خودداری از مصرف دخانیات و الکل-اجتناب از مصرف غذاهای چرب

-اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس

-بررسی روزانه فشار خون

-جلوگیری از استرس

-درمان فشار خون در صورت افزایش

آلودگی صوتی فشار خون را افزایش می‌دهد

بررسی اطلاعات مربوط به ۲۱ هزار و ۴۰۳ کارگر چینی که در محل کار در معرض صدای شدید قرار داشتند نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی در محل کار منجر به افزایش فشار خون می‌شود.

فشار خون را صبح اندازه‌گیری کنید

مطالعات محققان دانشگاه پزشکی Jichi ژاپن با بررسی بیش از چهار هزار و ۳۰۰ ژاپنی نشان می‌دهد بهترین زمان اندازه‌گیری فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند، صبح است؛ چرا که فشار خون بالا در صبح، با افزایش احتمال سکته مغزی مرتبط است.

بر اساس این مطالعه احتمال سکته مغزی در افرادی که فشار خون صبح در آنان بیش از ۱۵۵ میلی متر جیوه است، نسبت به افرادی که فشار خون صبح کمتر از ۱۳۵ میلی متر جیوه دارند، هفت برابر بیشتر است؛ البته این موضوع در فشار خون عصر صادق نیست؛ زیرا فشار خون عصر می تواند تحت تاثیر عواملی چون دوش آب گرم، یا غذای مصرف شده باشد.

کاهش فشار خون با پالپ و دانه کدو تنبل

مطالعات اخیر نشان می‌دهد استفاده از پالپ و دانه کدو تنبل در یک رژیم غذایی سالم منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ میلادی صورت گرفته رژیم غذایی DASH بهترین گزینه برای کاهش فشار خون است. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می‌کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است.

یکی از مهمترین مزیت‌های این روش، انعطاف‌پذیری آن است و اینکه از هیچ دستور پیچیده‌ای تبعیت نمی‌کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن سبزیجات، آجیل، گوشت سفید و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی‌های اشباع شده را ممنوع می‌کند.

نتایج این مطالعه در نشریه European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا