فاز اول و دوم تست انسانی واکسن کوو پارس ۴ ماه طول می‌کشد

مطالب جدید



پورتال یک: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی رازی کوو پارس (کرونا) از روز ۱۰ اسفند ماه آغاز شده است، گفت: فازهای اول و دوم تست انسانی این واکسن حدود چهار ماه طول می کشد.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایرنا، کارآزمایی بالینی نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا که حاصل تلاش اندیشمندان و دانشمندان موسسه تحقیقات رازی است، از ۱۰ اسفند ماه آغاز و به تعدادی از داوطبان این طرح مطالعاتی تزریق شد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده، این واکسن را کاملا ایرانی اعلام کرد و افزود: واکسن رازی کوو پارس حاصل تلاش محققان و دانشمندان ایرانی است تا محصولی مطمئن برای حفظ سلامتی ایرانیان و حتی سایر مردم تهیه و وارد بازار کنند.

وی ادامه داد: این محصول فناورانه برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تولید شده و در حال طی کردن تست انسانی است تا به دست مردم برسد.

کوهپایه زاده اظهار امیدواری کرد که این محصول ایرانی بتواند فاز اول کارآزمایی بالینی را با موفقیت طی کند و فازهای بعدی آن آغاز و به تعداد داوطلبان بیشتری تزریق شود تا با اثر بخشی کامل در دسترس مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر هستند که در فاز بالینی در کنار محققان موسه تحقیقات سرم سازی رازی باشند. همکاران ما از اوایل مهرماه تا کنون در کنار محققان موسسه تحقیقات سرم سازی رازی بوده اند و در تلاش هستند واکسنی مطمئن در اختیار مردم قرار گیرد.

ریسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تعداد داوطلبان فاز یک انسانی این محصول را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: کارآزمایی بالینی این واکسن از ۱۰ اسفند ماه آغاز شده و در فاز دوم هم با حدود ۵۰۰ داوطلب در دو گروه ۲۵۰ نفری کار ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج رونمایی شد.

این واکسن به عنوان اولین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید- ۱۹، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا