غذاهای کم کالری کدامند؟

اخبار

غذاهای کم کالری کدامند؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه غذاهای کم کالری کدامند؟ را ببینید.

با غذاهای کم کالری آشنایی دارید؟ کاهش میزان کالری دریافتی یک راه موثر در کاهش وزن است. با این وجود تمام غذاها دارای ارزش غذایی یکسانی نیستند. برخی از آن ها کم کالری و همچنین مقدار ماده مغذی کمی در خود دارند. هنگام محدود کردن میزان کالری دریافتی باید توجه داشته باشید که غذاهای مغذی را انتخاب کنید. غذاهایی که با وجود کالری کم اما ماده مغذی بسیاری در خود دارند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به غذاهای کم کالری می پردازیم.

رژیم غذایی MIND

غذاهای کم کالری کدامند؟

غذاهای سرشار از مواد مغذی می توانند در کاهش مقدار کالری نیز کمک کنند. در ادامه به غذاهای مقوی که میزان کالری کمی دارند نیز آشنا خواهید شد:

گوشت و مرغ یکی از غذاهای کم کالری

چون این مواد غذایی پروتئین بالایی دارند، گوشت کم چرب و مرغ غذاهای خوبی برای کاهش کالری می باشند.

پروتئین ها باعث می شوند که فرد احساس سیری کند و در طول روز میزان کمتری کالری مصرف کند.

گوشت های کم چرب کالری بسیار پایینی دارند. چربی سرشار از کالری است بنابراین گوشت های چربی دار حاوی مقدار بسیار زیادی کالری می باشند.

استیک

دلیلی وجود ندارد که با بریدن چربی های گوشت دیگر از آن لذت نبرید. گوشت منبع خوبی برای ویتامین B12 و آهن است. آهن یک ماده مغذی بسیار ضروری است که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند درحالی که ویتامین B12 برای تشکیل گلبول های قرمز لازم است.

سینه مرغ بدون استخوان یکی از غذاهای کم کالری

گوشت مرغ منبع خوبی از پروتئین است. می توانید کالری سینه مرغ را با جدا کردن کامل چربی و پوست آن کاهش دهید.

سینه بوقلمون

سینه بوقلمون میزان بالایی پروتئین، ویتامین B6  و نیاسین دارد. انواع ویتامین B می توانند به بدن در شکستن چربی هایی که وارد بدن می شوند کمک کنند و آن ها را از چربی به انرژی تبدیل سازند.

فیله گوشت

فیله گوشت خوک یکی از کم چرب ترین قسمت های خوک است که کالری کمی نیز به بدن می رساند. خوک غنی از انواع ویتامین B است و همچنین یک منبع عالی از پروتئین های باکیفیت است.

نوشیدنی های رژیم کتوژنیک

ماهی و غذاهای دریایی

اکثر ماهی ها و غذاهایی دریایی مواد مقوی زیادی در خود دارند و انتخاب های خوبی برای غذاهای کم کالری می باشند. همانند گوشت، ماهی و غذاهای دریایی سرشار از پروتئین می باشند. این مواد غذایی مواد مغذی مهمی مثل: ویتامین B12، ید و امگا ۳ به بدن می رسانند.

اسید چرب امگا ۳ مزایای بسیاری دارد از جمله: کاهش التهاب و افزایش بهبود و سلامتی قلب.

ماهی کاد یکی از غذاهای کم کالری

کاد یک ماهی بدون چربی و سفید است که پروتئین بالا اما کالری کمی دارد.این ماهی غنی از ویتامین B12 ، ید و حاوی مقدار زیادی اسید چرب آزاد امگا ۳ است. ید برای فعالیت مغز و تیروئید بسیار مهم است اما بیشتر مردم مقدار مناسبی از آن را دریافت نمی کنند.

ماهی سالمون

سالمن یک ماهی چرب است که حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ است. ماهی سالمون نیز حاوی ویتامین B12 است و از جمله معدود غذاهای طبیعی که مقدار زیادی ویتامین D در خود دارد.

کمبود ویتامین D در جهان یک مشکل اساسی است و مشکلات سلامتی زیادی ایجاد می کند مثل پوکی استخوان، سرطان،فشار خون بالا و کاهش سیستم ایمنی بدن.

حلزون

حلزون یک غذای کم کالری و با طعم ملایم و شیرین است. بدون استفاده از سس های پر کالری از حلزون به صورت بخار پز، آب پز و کبابی لذت ببرید.

صدف یکی از غذاهای کم کالری

تنها یک صدف می تواند بیش تر از ۱۰۰ درصد ویتامین B12 و نیمی از زینک و سلنیوم روزانه را تامین کند. دریافت به میزان کافی سلنیوم ممکن است که ریسک ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش دهد.

سبزیجات

اکثر سبزیجات میزان کالری کم اما ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان بالایی دارند. این مواد آن را تبدیل به خوراکی های مناسب برای کاهش وزن کرده است.

اکثر سبزیجات دارای مقدار زیادی آب و فیبر هستند که به شما بدون دریافت کالری زیاد احساس سیری می دهند. سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی و کدو کالری بالایی دارند اما دارای مواد مغذی زیادی نیز هستند.

کلم یکی از غذاهای کم کالری

وقتی صحبت از ماده مغذی می شود کلم در صدر تمام سبزیجات قرار می گیرد. کلم حاوی مقدار زیادی ویتامین C و K و فولات است.

تره

تره یک سبزی تند و برگ دار است و یکی از غنی ترین سبزیجاتی که تا به حال خورده اید. تره کالی کمی دارد اما در عوض حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C و K است. می توانید از تره در سالاد و یا به همراه دیگر سبزیجات در سرو غذا استفاده کنید.

خیار یکی از غذاهای کم کالری

خیار نیز کم کالری است اما اکثر آن را آب تشکیل داده است. جالب است که حاوی مقدار زیادی ویتامین K1 و دیگر ترکیبات مفید سبزیجات است.

تربچه

تربچه ها نوعی سبزیجات تند هستند که دارای کالری کم اما طعم و مزه خاصی دارند. آن ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C و کمی فولات می باشند.

غذاهای کم کالری کدامند؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره غذاهای کم کالری کدامند؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] در باب زندگی پسا«حج» ۹ مورد باور رایج در بین خانمهای علاقمند به رنگ …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] دو وزیر کابینه انتخاباتی ترکیه از سمت خود استعفا کردند کارشناس صهیونیست: جمهوری اسلامی توان فلج کردن اسرائیل را دارد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا