علت درد کمر در پریود چیست؟

سلامت

علت درد کمر در پریود چیست؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه علت درد کمر در پریود چیست؟ را ببینید.

قاعدگی می تواند باعث درد کمر شود. در صورت داشتن بیماری اساسی مانند اندومتریوز، بیماری التهابی لگن یا فیبروم های رحمی، این درد کمر ممکن است به طور خاص شدید تر شود. در ادامه علل بروز کمرد درد پریودی بیان شده است.
در صورت تجربه کمر درد در دوران قاعدگی، بسیاری از مردم تعجب می کنند. قاعدگی می تواند باعث درد کمر شود، که در صورت وجود بیماری اساسی، این مساله وخیم تر می شود. درد قسمت تحتانی کمر یکی از علائم دیسمنوره است که به دوره های قاعدگی خاص دردناک گفته می شود.

علل کمردرد در دوران قاعدگی
درد، از جمله درد کمر، در دوران قاعدگی می تواند توسط چندین عامل مختلف ایجاد شود. کالج بانوان و زایمان آمریکایی یادآور می شود که دیسمنوره شایع ترین اختلال قاعدگی است. تقریبا نیمی از بانوان برای حداقل یک تا دو روز در هر دوره قاعدگی، درد دوران قاعدگی را تجربه می کنند. دو نوع درد دوران قاعدگی وجود دارد: دیسمنوره اولیه و دیسمنوره ثانویه.
دیسمنوره اولیه
دیسمنوره اولیه دچار گرفتگی عضلات می شود. معمولا افراد مبتلا به دیسمنوره اولیه به هنگام شروع قاعدگی، درد را تجربه می کنند. در حین دوره قاعدگی، رحم به منظور جدا کردن بافت در آستر رحم منقبض می شود. پروستاگلاندین ها که پیام رسان های شیمیایی شبیه به هورمون ها هستند، باعث می شوند که عضلات رحم منقبض شوند. بر اساس یک منبع معتبر، افزایش میزان پروستاگلاندین ها باعث درد بیشتر می شود. این انقباضات می توانند باعث گرفتگی عضلات شکم شوند. علاوه بر گرفتگی عضلات شکم، می تواند باعث درد در قسمت تحتانی کمر شود که به پاها نیز منتقل می شود.
دیسمنوره ثانویه
دیسمنوره ثانویه اغلب بعدها در زندگی ایجاد می شود. این درد ناشی از مشکلات فیزیکی یا وخیم تر شدن دردهایی به غیر از گرفتگی عضلات است. گفته می شود، پروستاگلاندین ها هنوز هم می توانند نقش مهمی در افزایش میزان درد در دیسمنوره ثانویه ایفا کنند. به عنوان مثال، آندیومتریوز اغلب باعث کمر درد می شود. تعدادی از بیماری های اساسی وجود دارد که بر شکم و کمر تاثیر می گذارد، که به شرح زیر است:
عفونت
تومورها
فیبروئیدها
سایر اختلالاتی که می توانند بر اندام تولید مثل تاثیر بگذارند.
اگر کمر درد شدید است، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود آیا بیماری اساسی دارید یا خیر.
سایر علائم دیسمنوره
اگر به دیسمنوره مبتلا هستید، ممکن است طیف وسیعی از علائم دیگر را همراه با درد تجربه کنید. این علائم به شرح زیر است:
درد یا گرفتگی عضلات شکم
خستگی
اسهال، حالت تهوع و استفراغ
درد پا
سردرد
غش کردن

علائم دیسمنوره در دوران قاعدگی
آندومتریوز نیز یکی دیگر از دلایل اصلی کمر درد در دوران قاعدگی است. علاوه بر علائم ذکر شده در بالا، سایر علائم آندومتریوز به شرح زیر است:
درد شدید در طول دوره قاعدگی
درد در حین رابطه جنسی
خونریزی شدید در دوران بارداری
ناباروری
غش کردن
مشکل در دفع مدفوع
مهم است که به خاطر داشته باشید آندومتریوز می تواند علائم بسیار کمی داشته و یا اصلا علائمی نداشته باشد. بیماری التهابی لگن (PID) که می تواند باعث کمر درد شود، علائمی علاوه بر دیسمنوره دارد که به شرح زیر است:
تب
درد در هنگام رابطه جنسی و دفع ادرار
خونریزی نامنظم
ترشحات بد بو یا افزایش میزان ترشح
خستگی
استفراغ
غش کردن
بیماری التهابی لگن (PID) معمولاً در اثر عفونت های مقاربتی (STI) مانند سوزاک و کلامیدیا ایجاد می شود. باکتری های ناشی از عفونت می توانند در اندام های تولید مثل پخش شوند. همچنین می تواند در اثر استفاده از پنبه قاعدگی رخ دهد. اگر تصور می کنید که بیماری مقاربتی یا بیماری التهابی لگن دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

بیماری اساسی که باعث بروز کمر درد در دوران قاعدگی می شوند
چندین شرایط پیش زمینه ای وجود دارد که می تواند به کمر درد در دوران قاعدگی مربوط شود. این موارد به شرح زیر است:
آندومتریوز: شرایطی است که پوشش رحم یعنی آندومتردر خارج از رحم وجود دارد.
آدنومیوز: اختلالی است که در آن پوشش دهانه رحم در عضلات رحم رشد می کند.
بیماری التهابی لگن: عفونتی است که با باکتری ها در داخل روده شروع شده و پخش می شود
فیبروئید رحم: تورموهای خوش خیم هستند
بارداری غیر طبیعی: این حالت شامل بارداری خارج رحمی یا سقط جنین است.

روش تشخیص علت کمر درد در دوران پریودی
برای تشخیص این اختلالات یا تشخیص علت آن، ممکن است نیاز به چندین آزمایش مختلف داشته باشید. این موارد به شرح زیر است:
معاینه لگنی
سونوگرافی
MRI که از اندام های داخلی تصویر برداری می کند
لاپاراسکوپی که شامل قرار دادن یک لوله نازک با یک لنز و نور در دیواره شکم است. این کار به پزشک اجازه می دهد تا تومورهای شکمی در لگن و منطقه رحم را پیدا کند.
هیستروسکوپی شامل قرار دادن یک ابزار دیدن از طریق واژن و داخل کانال دهانه رحم است. از این روش برای دیدن قسمت داخلی رحم استفاده می شود.

درمان های خانگی کمر درد در دوران قاعدگی
کمر درد می تواند برای برخی از اشخاصی که آن را تجربه می کنند، بسیار شدید باشد. خوشبختانه، چندین درمان خانگی برای کاهش درد وجود دارد. این موارد به شرح زیر است:
گرما: استفاده از پدهای گرمایشی یا بطری های آب گرم می تواند درد را تسکین دهد. دوش آب گرم نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد.
ماساژ کمر: مالش منطقه آسیب دیده می تواند درد را تسکین دهد.
ورزش: ورزش می توانند شامل حرکات کششی ملایم، قدم زدن و یوگا باشد.
خواب: سعی کنید در پوزیشنی بخوابید که درد کمر را تسکین دهد.
طب سوزنی: انستیتوی ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی دریافته است که طب سوزنی می تواند در معالجه درد کمر مؤثر باشد.
اجتناب از مصرف الکل، کافئین و سیگار کشیدن: این کار می تواند دوره قاعدگی را وخیم تر کند.

درمان پزشکی کمر درد در دوران پریودی
بر اساس علت دقیق کمر درد، پزشک می تواند داروهای خاصی را برای تسکین شما ارائه دهد. این داروها به شرح زیر است:
قرص های پیشگیری از بارداری، به ویژه قرص هایی که حاوی استروژن و پروژستین هستند، می توانند کمر درد را تسکین دهند. این موارد شامل قرص، پچ و حلقه واژنی است.
پروژسترون، که باعث کاهش درد نیز می شود.
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپرین با کاهش مقدار پروستاگلاندین های ساخته شده توسط بدن، درد را تسکین می دهند.
اگر علت کمر درد شما آندومتریوز است، داروها ممکن است مناسب باشند. آگونیست های هورمون آزاد کننده گنادوتروپین می تواند به تسکین درد کمک کند. ممکن است انجام عمل جراحی های خاصی ضروری باشد. این موارد به شرح زیر است:
ابلیشن آندومتر: نوعی جراحی است که پوشش دهانه رحم را از بین می برد.
رزکسیون آندومتر: پوشش رحم برداشته می شود.
لاپاروسکوپی: این کار به پزشک اجازه می دهد تا بافت آندومتر را دیده و از بین ببرد.
هیسترکتومی: این یک عمل جراحی برای برداشتن رحم است.

چه زمانی باید برای کمر درد دوره عادت ماهانه به پزشک مراجعه کرد
اگر درد شدید منطقه کمر دارید که بر کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته است، بهتر است که به پزشک مراجعه کنید. اگر شک دارید که به آندومتریوز، بیماری التهابی لگن یا دیسمنوره مبتلا هستید، ایده خوبی است که با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم ناراحت کننده مختلفی را در حین دوره قاعدگی تجربه می کنید، می تواند علت اصلی آن را مشخص کند.
قاعدگی می تواند باعث درد کمر شود. در صورت داشتن بیماری اساسی مانند اندومتریوز، بیماری التهابی لگن یا فیبروم های رحمی، این درد کمر ممکن است به طور خاص شدید تر شود. اگر علائم شما شدید است، بهتر است که با پزشک خود صحبت کنید. پزشکان می توانند به شما در یافتن علت درد کمک کنند.

علت درد کمر در پریود چیست؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره علت درد کمر در پریود چیست؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا