طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد

سلامت

طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد را ببینید.

توت فرنگی برای نوزاد

توت فرنگی با داشتن ویتامین های B و C یک خوراکی مناسب برای نوزادان بزرگتر از ۹ ماه است. در اینجا طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد و دستور العمل مرحله به مرحله آن ارائه شده است.

آموزش طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد به صورت قدم به قدم
مرحله ۱: انتخاب و خرید توت فرنگی
پوره توت فرنگی یک خوراکی لذت بخش ساده برای نوزادانی است که بیشت از ۹ ماه دارند. شما می توانید با توت فرنگی های تازه یا فریز شده اقدام به تهیه یک پوره خوش طعم کنید، توت فرنگی های تازه را در فصل تابستان خریداری کنید و در فریزر نگه دارید تا کیفیت آن حفظ شود.

توت فرنگی رسیده، رنگ قرمز یکدستی دارد، بدون اینکه قسمتی از آن سفید یا سبز باشد. هنگام خرید توت فرنگی تازه، به دنبال میوه هایی باشید که بدون ترکیدگی یا له شدگی باشند. از آنجاییکه توت فرنگی از جمله غذاهایی است که بیشترین میزان باقی مانده سموم دفع آفات را در خود دارد، بهتر است به دنبال خرید توت فرنگی ارگانیک باشید.
مرحله ۲: توت فرنگی را بشویید و خرد کنید
توت فرنگی را با مخلوطی شامل سه قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید بشویید تا باکتری های آن از بین برود. سپس زیر آب جاری خنک بشویید و خشک کنید. ساقه آن را جدا کنید و توت فرنگی ها را ابتدا به نیم و سپس به چهار قسمت تقسیم کنید.
مرحله ۳: اگر توت فرنگی ها نرسیده یا یخ زده است آنها را بخار پز کنید
اگر توت فرنگی شما کاملاً رسیده است، این مرحله را ندیده بگیرید و به مرحله ۴ بروید. اگر توت فرنگی های شما کاملاً رسیده نیست یا فریز شده است، میوه را در بخار پز قرار دهید و سه دقیقه بپزید. توت فرنگی را آبکش کرده و به مدت سه دقیقه با آب سرد بشویید تا فرایند پخت متوقف شود.

پوره توت فرنگی
مرحله ۴: توت فرنگی را له یا پوره کنید
توت فرنگی را در یک غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا آن را به شکل یکدستی نرم کند. برای رسیدن به قوام مورد نظر، در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید. برای داشتن پوره توت فرنگی غلیظ تر که برای نوزادان ۱۰ ماهه یا بیشتر ایده آل است، به جای پوره کردن آن، توت فرنگی ها را با سیب زمینی له کن، نرم کنید.
مرحله ۵: پوره توت فرنگی را سرو کنید
اگر توت فرنگی خیلی شیرین است، پوره را به تنهایی سرو کنید. در صورتیکه برای اولین بار است نوزاد شما این بافت و طعم را امتحان می کند یا توت فرنگی های شما ترش است، می توانید آن را با میوه های شیرین تر، جو دوسر یا ماست پرچرب مخلوط کنید. سعی کنید پوره توت فرنگی را با این مواد ترکیب کنید:
سیب
گلابی
هلو
موز
ماست یونانی پرچرب
جو دوسر
مرحله ششم: پوره توت فرنگی باقیمانده را منجمد کنید
پوره توت فرنگی را خنک کنید (اگر بخار پز کرده اید) و آن را در ظرف های بدون BPA، تا سه روز در یخچال نگه دارید. باقیمانده آن را می توان درون فریزر تا ۳ ماه نگهداری کنید. پوره توت فرنگی منجمد شده را یک شب قبل از مصرف از فریزر خارج و درون یخچال بگذارید تا یخ زدایی شود.
توجه: همیشه قبل از تغذیه کودک با یک غذای جدید، با پزشک اطفال مشورت کنید. مخصوصاً اگر کودک شما به برخی مواد غذایی آلرژی دارد. علاوه بر این، برخی از متخصصان اطفال تهیه پوره هویج، چغندر یا اسفناج را برای اطفال توصیه نمی کنند و علت آن وجود نیترات زیاد در سبزیجات تازه است.

طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره طرز تهیه پوره توت فرنگی برای نوزاد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا