سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد+تصاویر

مطالب جدید

سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد+تصاویر

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد+تصاویر را ببینید.

سرزمین هایی که حال و هوای قطبی دارند همیشه برای کسانی که عاشق تماشا و ماجراجویی در مناطق خاص هستند جذابند.

سفر به لاپلاند سوئد

سرزمین هایی که حال و هوای قطبی دارند همیشه برای کسانی که عاشق تماشا و ماجراجویی در مناطق خاص هستند جذابند.
 

کشورهای اسکاندیناوی از جمله کشورهایی هستند که مناطق شمالیشان دارای حال و هوای قطبی است ضمن آنکه امکانات و فرهنگ خاص مردمان آن قسمت نیز بر جذابیتهای سفر به این نواحی می افزاید.

سایت نشنال جئوگرافیک در گزارشی به چند دلیل برای تماشا این قسمت در پاییز و زمستان امسال اشاره کرده است که تقریبا برای تمام کشورهای اسکاندیناوی که نوار شمالیشان قطبیست صدق می کند.

لاپلاند سوئد یکی از سرزمین های سوئد است که در شمال این کشور قرار دارد. این سرزمین با سرزمین های انگرمانلاند، یمتلاند، نوربوتن و وستربوتن و همچنین کشورهای نروژ و فنلاند هم مرز است. این سرزمین تقریبا یک چهارم مساحت سوئد را در برمی گیرد و بزرگترین سرزمین سوئد به حساب می آید.

لاپلاند در حقیقت سرزمین بزرگتری است که بخشی از سوئد، فنلاند، نروژ و روسیه را در برمی گیرد ولی به مرور زمان از هم جدا شده و بین کشورها تقسیم شدند. در حال حاضر تنها بخش سوئدی و فنلاندی لاپلاند به همان اسم کوچک وجود دارند. جمعیت فعلی لاپلاند سوئد در حدود ۹۷٫۷۶۸ نفر است.

سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد

شفق های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می شوند. که معمولاً در شب و در عرض های جغرافیایی قطبی به چشم می خورند. آنها در یونوسفر تشکیل می شوند و سپیده دم قطبی قابل تماشا هستند. در عرض جغرافیایی قطب شمال به آنها شفق های شمالی نیز گفته می شود که این اسم کوچک بر گرفته از اسم کوچک ایزدگونه رومی سپیده دم و اسم کوچک یونانی باد شمالی است که در سال ۱۶۲۱ توسط پیر گاسندی روی این پدیده طبیعی گذاشته شد.

امسال پدیده ای به اسم کوچک ( “خورشیدی maximums”) اتفاق خواهد افتاد که در پاییز یا زمستان در لاپلاند مناظر بدیعی از بی نظیر ترین شفق قطبی را به وجود خواهد آمد قسمت لاپلاند چه در سوئد و چه در فنلاند به دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته اقامت بهترین قسمت برای تماشا این پدیده است.
تماشا گوزنها و زندگی سامی ها

در سوئد یک گروه مردم به نامی سامی زندگی می کنند، سامی در شمال سوئد، نروژ، فنلاند و شمال روسیه زندگی می کنند.

تقریبا ۱۷۰۰۰ سامی در سوئد زندگی می کنند. سامی ها اکثرا ازطریق گوزن داری، شکار ، ماهی گیری و توریسم زندگی شان را سپری می کنند.

یکی از جذابیتهای تماشا لاپلاند ملاقات با سامی ها و زندگی کردن به شیوه آنهاست این بومیان که آزادانه در مرز کشورهای اسکاندیناوی تردد می کنند به شغل نگه داری گوزنهای شمالی اشتغال دارند. همان حیوانهایی که کالسکه پاپا نوئل را می کشند.

گوزن شمالی یکی از نمادهای مورد علاقه مردم اسکاندیناوی است و تماشا آنها و چراندن آنها در جنگلها و مراتع شمالی یکی از لذت های دیدار از لاپلاند به شمار می رود.
سورتمه سواری با سیبرین هاسکی

سگهای نژاد سیبرین هاسکی سگهایی هستند که سورتمه ماجراجویان قطبی را در فیلمها و رمانهای معروف مثل سپید دندان می کشند. در لاپلاند شما این شانس را دارید که سوار بر سورتمه هایی شوید که سگهای هاسکی آن را می کشند این سگهای مقاوم گاه تا ۲۰۰ کیلومتر را در یک شبانه روز می دوند.

 سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد

در قسمت لاپلاند فنلاند خانه ای به اسم کوچک خانه سانتا کلوز قرار دارد که هر ساله حدود نیم میلیون بازدید کننده از سراسر جهان دارد.

فنلاند و شهرستان معروف راوا نیه می (ROVANIEMI) که مرکز استان لاپلاند محسوب می شود، محل تولد پاپا نوئل است و منزل وی نیز در آنجا قرار دارد. کارخانه اسباب بازی سازی پاپانول هم در همین محل و در تپه های پر برف راوا نیه می قرار گرفته است.

سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد

اداره پست فنلاند هر ساله میلیونها نامه از طرف کودکان سراسر جهان دریافت می کند. بر روی پاکتهای این نامه ها چنین آدرسی نوشته شده است: پاپا نوئل، راوا نیه می، فنلاند

این نامه ها که با خط کودکان نوشته شده بسیار خواندنی و در مواردی بسیار تکان دهنده است. متن نامه های کودکان از آرزوی اینکه آنان مایلند پاپا نوئل چه هدیه ای در شب کریسمس برایشان بیاورد تا آرزوی سلامتی اعضا مریض خانواده و حتی شکایت از رفتار بد پدر و مادر متفاوت است .نامه های ارسالی کودکان به پاپا نوئل در فنلاند و (هم چنین سوئد) در پایان کریسمس هر سال جم آوری و هر از گاهی به صورت کتاب چاپ میشوند کتابی که مطالعه آن خالی از لطف نیست .

سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد

پرواز های توریستی به شهرستان راوا نیه می در فنلاند نیز هر ساله در ایام کریسمس افزایش میابد. سالانه حدود ۱۵۰ هواپیما در راه منزل پاپا نوئل به فنلاند فقط از آسمان سوئد عبور میکنند. از آنجایی که کشور ها جهت عبور هواپیمایی خارجی بر فراز آسمان های خود هزینه ای دریافت میکنند پرواز های توریستی به منزل پاپا نوئل در راوا نیه می که از فراز آسمان سوئد می گذرد تبدیل به معامله ای پر سود برای دولت سوئد و سازمان هواپیمایی این کشور شده است.

در ایام کریسمس در شهرستان راوا نیه می فنلاند برای بچه ها برنامه های مختلف تدارک دیده میشود و آنها میتوانند پاپا نوئل واقعی را در منزل خودش ببینند .

خبرانلاین

اخبار مرتبط:

عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شاخص دنیا+تصاویر

ماجراجویی در سفر به پایتخت تایوان / یک جزیره دیدنی + تصاویر

برای داشتن سفرهای ماجراجویانه حتما این نوشته را بخوانید

شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان در سال ۲۰۱۵ + تصاویر

جاذبه های گردشگری جذاب مونترال + تصاویر

سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد+تصاویر

لطفا نظر خود را درباره سفری ماجراجویانه به لاپلاند سوئد+تصاویر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا