زمان استفاده از میکرونیدلینگ

سلامت

زمان استفاده از میکرونیدلینگ

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه زمان استفاده از میکرونیدلینگ را ببینید.

سوال : میکرونیدلینگ چیست و چه زمان باید استفاده شود؟

پاسخ : میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین شیوه های درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. میکرونیدلینگ با استفاده از ابزارهای الکتریکی شبیه مداد که حاوی تعداد زیادی سوزن است کار می‌کند. این سوزن‌ها با سرعت بسیار بالایی در سطح پوست نفوذ کرده و حالت ارتجاعی پوست را بازسازی کرده و منافذ آن را کاهش می‌دهد. سوزن‌ها بافت‌های اسکاری قدیمی را تحریک کرده و باعث افزایش سلول‌های پوست می‌شوند، نتیجه این خواهد شد که بافت جدیدی از فیبرهای ارتجاعی و کلاژن شکل گرفته و مویرگ‌های جدیدی به وجود می‌آیند که خونرسانی را افزایش می‌دهند.

برای آگاهی بیشتر از زمان استفاده از میکرونیدلینگ به سراغ کلینیک زیبایی ارکیده رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به کلینیک زیبایی ارکیده یا دریافت نوبت از کلینیک زیبایی ارکیده کلیک کنید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک متد زیبایی است، که برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. در این روش از سوزن‌های کوچک استریل استفاده می‌شود. زخم‌های کوچک روی پوست باعث تولید بیشتر کلاژن و الاستین شده و وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد. به این روش، درمان القایی کلاژن نیز گفته می‌شود. اما اکثر افراد آن را به اسم کوچک میکرونیدلینگ می‌شناسند.

نحوه انجام میکرونیدلینگ

در این روش پس از آماده‌سازی پوست برای میکرونیدلینگ برش‌های کوچک روی پوست ایجاد شده و با آسیب جزئی کلاژن‌سازی در لایه‌های پوست تحریک می‌شود. متخصص برای انجام این درمان از وسیله‌ای شبیه قلم استفاده می‌کند. این وسیله خراش‌های کوچکی در لایه‌های پوست ایجاد کرده و باعث درمان پوست می‌شود. اندازه سوزن‌های این دستگاه به قدری کوچک است، که احتمالا پس از پایان کار متوجه زخم‌ها نمی‌شوید.

قبل از شروع کار متخصص روی پوست از بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. برای بی‌حسی کامل باید حدود ۳۰ دقیقه صبر کرد. انجام این درمان از ۱۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. 

کاربردهای میکرونیدلینگ

اصلی‌ترین کاربرد میکرونیدلینگ رفع چین و چروک‌ها و خطوط چهره است. با توجه به اینکه این روش باعث افزایش تولید کلاژن و تحریک بافت‌های پوست می‌شود، باعث ترمیم بافت‌های پوست و برطرف شدن چین و چروک‌ها و افتادگی‌های ایجاد شده در اثر افزایش سن خواهد شد. از این روش می‌توان برای از بین بردن فرورفتگی‌های ناشی از بخیه، زخم، جوش و آکنه نیز استفاده کرد. کلاژن‌هایی که در اثر تحریک سلول‌ها با میکرونیدلینگ ساخته می‌شوند، لایه‌های آسیب‌دیده پوست را ترمیم می‌کنند. همچنین بعد از ترمیم جای روزنه‌های ایجاد شده در این روش، جای زخم‌ها و جوش‌های قدیمی نیز تا حدی ترمیم می‌شود.

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ

در روز انجام میکرونیدلینگ هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و در صورت داشتن هرگونه ضایعه پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

زمان استفاده از میکرونیدلینگ

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

– از گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سونا در ۱-۲ روز اول بعد از درمان خودداری کنید.(چند ساعت بعد از درمان می‌توان منطقه مربوطه را با آب به صورت خیلی ملایم شستشو داد.)
– کرم ترمیم کننده خود را روزانه ۲ بار و حداقل به مدت یک هفته استفاده نمایید.

– احساس سوزش در منطقه درمان شده در چند ساعت اول شایع و طبیعی است. در این موارد استفاده از کمپرس یخ به بهبود این علائم کمک می‌کند. در صورت استفاده از کمپرس یخ، آنرا کاملا با یک گاز خشک یا حوله بپوشانید تا از نشت آب به داخل پوست در منطقه درمان شده جلوگیری شود.
– بروز خونریزی نقطه ای و خفیف در روز انجام درمان در موضع طبیعی است. مقداری پنبه تمیز روی محل خونریزی قرار داده و فشار دهید.

– به صورت مرتب داروهای آنتی بیوتیک و کرم‌های تجویزی پزشک مصرف شود. از مصرف داروهای ضد التهاب جلوگیری شود . به علت احتمال بروز عوارض از مصرف هرگونه دارو و پماد بدون تجویز پزشک جدا خودداری شود. در ۴۸ ساعت اولیه بعد از میکرونیدلینگ از انجام فعالیت‌های شدید بدنی (به دلیل عرق کردن) خودداری شود.

– درصورتی که جوش یا آکنه بعد از میکرونیدلینگ به وجود آمد، با استفاده از شستشو دهنده‌های مخصوص، صورت خود را قبل از خواب بشویید. در صورت نیاز می‌توانید با متخصص پوست خود مشورت نمایید.

– استفاده از کلاه و ضد آفتاب زمانی که بیرون از خانه و در معرض مستقیم نور خورشید هستید، ضروری می‌باشد .

زمان استفاده از میکرونیدلینگ

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره زمان استفاده از میکرونیدلینگ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا