روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟

سلامت

روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟ را ببینید.

به بریدن بخشی از پیش پوست آلت تناسلی مردان، ختنه می گویند. ختنه یکی از قدیمی ترین اعمال جراحی برای بشر است. جالب است بدانید که ختنه مربوط به حدود پانزده هزار سال قبل بوده و در اجساد مومیایی نیز دیده شده است. ختنه ی نوزادی دارای مزایا و معایب متعددی است. از مزایای ختنه می توان به کاهش میزان عفونت، جلوگیری از سرطان آلت، کاهش میزان بیماری های مقاربتی و ایدز اشاره کرد.
از بین مزایای گفته شده مهمترین مورد، جلوگیری از عفونت ادراری است، چرا که کلیه کودکان به عفونت خیلی حساس بوده و ممکن است اسکار بر روی آن به جای بماند و این اسکار عوارض زیادی از جمله فشارخون دارد.
در حقیقت میزان شیوع عفونت ادراری و باکتریمی (وجود باکتری در خون) به طور مشخص و حدود ۲۰ برابر در پسران ختنه نشده بالاتر است.

ختنه نوزاد

دکتر سیده رکسانا آتشیان، متخصص جراحی عمومی

روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟

۲۶۷۰۳۸۸۴

۰۹۰۳۳۷۷۸۳۵۲

از سوی دیگر تنها سرطانی در دنیا که ١٠٠٪؜ قابل پیشگیری بوده سرطان آلت است، که صرفا با ختنه نوزادی قابل پیشگیری است. فاکتوری که در بروز این سرطان دخالت دارد، پاپیلوما ویروس تیپ ١٦ و ١٨ است. این ویروس در آلت ختنه نشده خیلی بیشتر از آلت ختنه شده، دیده میشود.
در یهودی ها، سرطان منطقه تناسلی مردان وجود ندارد و در مسلمانان نیز این سرطان بسیار نادر است، چرا که در هر دو دین، ختنه امری رایج است. در سمت مقابل در مسیحی ها و هندوها سرطان منطقه تناسلی مردان، بسیار زیاد است و سومین سرطان شایع دستگاه تناسلی در مردان است.
با توجه به همین موضوع، آکادمی اطفال آمریکا ختنه را عملی مفید و دارای نتایج و مزایای متعدد از جمله کاهش میزان عفونت ادراری، جلوگیری از سرطان آلت و کاهش میزان بروز بیماری های مقاربتی و ایدز میداند.
بعضی از والدین تصور میکنند که بهتر است ختنه دیرتر و در سنین بالاتر انجام شود تا بچه قوی تر و بزرگتر باشد. اما باید به این نکته توجه کنند که ختنه نوزاد بهتر بوده، زیرا علاوه بر کاهش عفونت، باعث جلوگیری از سرطان می شود و هرچه سن بالاتر رود، اثر محافظتی از سرطان کاهش پیدا می کند.

بیضه نزول نکرده

از فواید دیگر ختنه نوزاد، ترمیم عالی نسج در این سن است و احتمال عفونت ختنه در این سن بسیار ناچیز است. لذا بهترین زمان برای ختنه در دوران نوزادی و همزمان با افتادن بند ناف نوزاد میباشد. مهمترین عارضه ی ختنه، خونریزی است و بعد از آن عارضه عفونت محل ختنه است.
ازدیگر عوارض ختنه نوزاد می توان به تنگی نوک مجرا (مه آ )اشاره کرد، که تا زمانی که کودک توالت رفتن را نیاموزد، خود را نشان نمی دهد. تنگی مه آ تقریبا همیشه اکتسابی بوده و به دنبال ختنه نوزاد اتفاق میافتد.
این تنگی به ندرت علائم انسدادی ایجاد کرده و هیچگاه در آن حدی نیست که سبب اثر سوء روی مثانه و کلیه ها (مانند ضخیم شدن دیواره مثانه و یا تورم و هیدرونفروز کلیه) شود.
نکته مهم برای پیشگیری از تنگی نوک مجرا آن است که در یک هفته اول بعد از ختنه نوزاد ، پوشاک او را بیشتر تعویض کنیم، اطراف محل مه آ را با وازلین چرب کنیم و به نوزاد شیر بیشتری بدهیم تا ادرار رقیق شده و نوک مه آ را نسوزاند. عارضه های دیگر ختنه عبارتند از: التهاب مجرا، باز شدن زخم، پنیس(آلت)مخفی و …

روش های ختنه نوزاد

در چه کسانی ختنه انجام نمی شود؟

  • افراد با بیماری هیپوسپادیاس که در آنها سوراخ پیشابراه به جای نوک آلت در تنه آلت و یا زیر کلاهک قرار دارد.
  • افراد با آلت کوچک (کمتر از ۲٫۵ سانتی متر)
  • افراد با آلت پره دار(Webbed Penis)
  • افرادی که بیماری های خونی با اختلالات انعقادی مثل هموفیلی دارند.

شایع ترین علل انجام ختنه

دلایل اجتماعی و بهبود بهداشت از مهم ترین علل ختنه هستند. عفونت ادراری، همراهی با جراحی های دیگر و …. از علل دیگر انجام ختنه می باشند.

روشهای مختلف ختنه نوزاد


  • گذاشتن حلقه پلاستیکی


    این روش، روش متداول ختنه نوزاد است. حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت قرار می‌دهند و بر روی حلقه با نخ گره می‌زنند و ۵ تا ۱۰ روز آن را به همین حال دیدن می‌دارند. در نتیجه پوست بالای نخ سیاه می‌شود و با حلقه پلاستیکی می‌افتد. این روش را معمولاً قبل از چهار ماهگی بکار می‌برند.

 

ختنه نوزاد پسر


  • ختنه کردن با روش بریدن و دوختن پیش پوست


    اگر ختنه در ماههای اول انجام نشود، پزشک بعد از شش ماهگی با روش بریدن و دوختن، ختنه را انجام می‌دهد. اگر از محل ختنه چند قطره خون خارج شود، مهم نیست ولی اگر خونریزی زیاد باشد باید هر چه زودتر به پزشک اطلاع داده شود تا از خونریزی جلوگیری نماید.در صورت تماشا ترشحات سفید رنگ در محل ختنه نوزاد ، مادر باید محل را با آب و صابون بشوید و در معرض هوا قرار دهد.
    روش سنتی شامل بریدن پوست و بانداژ محکم محل زخم است که گاهی در آن از بخیه نیز استفاده میشود. روش‌های جدیدتر با وسایلی مانند حلقه (پلاستی‌بل Plastibell) و با شیوع کمتر Mogen و Gomco انجام می‌شوند.
    روش استفاده از حلقه با توجه به آسانی و عوارض کمتر آن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین بهتر است در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده شود.

توصیه پزشک

با توجه به فواید ختنه در نوزادی توصیه می شود که والدین ختنه نوزاد خود را به علت ترس عقب نیندازند. قابل ذکر است که تنها سرطانی که کاملا قابل پیشگیری است، سرطان آلت است و تنها روش پیشگیری از آن ختنه نوزاد است.
نکته ی قابل ذکر دیگر این است که اگر فرزند دچار چاقی مفرط است بهتر است از روش های جراحی به جای حلقه استفاده شود. والدین توجه داشته باشند که ختنه در سنین بالاتر علاوه بر عوارض ذکر شده، بار روانی نامناسب برای کودک خواهد داشت و خاطره ی بدی را برای کودک رقم خواهد زد.

دکتر سیده رکسانا آتشیان، متخصص جراحی عمومی

روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟

۲۶۷۰۳۸۸۴

۰۹۰۳۳۷۷۸۳۵۲

روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از ظفر، کوچه امانی، ساختمان پزشکان ، طبقه ۴ ، واحد ۸

روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره روش های ختنه نوزاد، کدام بهتر است؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا