روش تهیه انواع خورش بامیه خوشمزه

روش تهیه انواع خورش بامیه خوشمزه

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه روش تهیه انواع خورش بامیه خوشمزه را ببینید.

خورش بامیه یکی از غذاهای ایرانی شاخص و دوست داشتنی هست که تقریبا همه جای ایران این نوع خورش خوشمزه رو درست می کنند و مورد استفاده قرار می دهند. خورش بامیه رو با انواع خوراکی ها و گوشت و مرغ و … می توان پخت. ما در پورتال پورتال یک و در این قسمت قصد داریم روش تهیه انواع خورش بامیه رو به شما آموزش بدیم که در ادامه دیدن می کنید
 
طرز تهیه خورش بامیه با مرغ

خورش بامیه روش تهیه خورش بامیه طرز تهیه خورش بامیه

آماده سازی: ۱۵ دقیقه 
– مدت انتظار: ۱ ساعت 
– مجموعاً: ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

مواد اولیه برای ۶ نفر 

مرغ  ۱عدد

بامیه (خورشتی) ۲۰۰گرم

پیاز  ۲عدد

رب گوجه فرنگی ۲قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

نمك به میزان لازم

فلفل به میزان لازم


 
بامیه جزو مواد بسیار خوشمزه و پرخاصیت هست كه بیشتر به در خورش بامیه استفاده میشود.تركیب بامیه و آلو با مرغ خورش بسیار لذیذی را پدید آورده هست كه دستور آن برای شما دوستان آماده شده هست.

طرز تهیه
خورش بامیه
با مرغ

 
ابتدا در ظرفی مناسب پیازها را كمی تفت میدهیم تا آب آنها تبخیر شود و سپس به همراه روغن نیمه سرخ کرده و همراه مرغ خرد شده تفت می‌دهیم تا طلایی شود. رب گوجه‌فرنگی، نمک و فلفل را افزوده و به تفت دادن ادامه می‌‌دهیم.

آلوها را شسته و به آنها اضافه می‌كنیم و مقداری آب ریخته تا مرغ‌ بپزد. بامیه‌ها را پس از شستن و خشك كردن، كمی تفت می‌دهیم و به دلیل این‌که بامیه هنگام پخت سریع حالت خود را از دست داده و له می‌شود آن را ۱۵ دقیقه قبل از این‌كه خورش را سرو نماییم به مرغ‌ اضافه می‌كنیم تا بپزد (زمان پخت بامیه كوتاه می‌باشد) و زمانی كه خورش جا افتاد، همراه برنج سرو می‌نماییم.
 
نكاتی برای تهیه خورش مرغ با بامیه
 
۱)برای خوشمزه تر شدن خورش سعی كنید به آن كمی زعفران اضافه كنید.

۲)یادتان باشد بامیه خوب بامیه ریز و هم اندازه هست(یعنی سایزها در مقدار مشخص زیاد متفاوت نباشد.)

۳)برای پخت بامیه قسمت خیلی كمی از سر آن را بگیرید و اجازه دهید قسمت كلاه مانند آن باقی بماند تا روغن كمتری بگیرد.

۴)سعی كنید آلوها را شسته و به مدت ۵ساعت با آب جوش خیس كنید و سپس آن را به همراه آب به خورش اضافه كنید تا خورش شما لذیذی تر شود.


طرز تهیه خورش بامیه با گوشت

خورش بامیه روش تهیه خورش بامیه طرز تهیه خورش بامیه


مواد اولیه برای تهیه خورش بامیه با گوشت

آبلیمو ۲ تا ۳ ق س

رب (میوه نسترن یا رب انار خانگی) ۲ ق س

بامیه ۷۵۰ گرم

پیاز (سرخ کرده)  ۳ ق س

گوشت (ماهیچه گوسفندی) ۱-۵۰۰ گرم

نمک و فلفل به میزان لازم


 
طرز تهیه خورش بامیه با گوشت:

گوشت را تکه تکه خرد می کنیم و می شوییم با پیاز سرخ کرده داخل قابلمه ای می ریزم و در ظرف را می بندیم (درب ظروف را حداقل در مراحل اولیه پخت که بخارات درمی آید، بگونه ای بگذارید که مانع خروج بخارات نشود) و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم آب گوشت کاملا کشیده شود. بعد دو سه لیوان آب داخل گوشت می ریزیم تا گوشت پخته شود و آب آن در حدود یک لیوان گردد. در صورتیکه با این مقدار آب پخته نشد مقداری آب به آن اضافه می نماییم.

برای آنکه بامیه لیز نشود باید ته آن را به هیچ وجه نگرفت کافی هست که فقط چوب های ته آن را کمی کوتاه نماییم. بعد بامیه را می شوییم و ظرف مناسبی را آب کرده می گذاریم جوش بیاید . بامیه را در آب جوش ریخته یک قاشق نمک به آن اضافه می کنیم می گذاریم کمی بپزد باید دقت کرد بامیه زیاد پخته نشود. سپس بامیه را در صافی می ریزیم رب و آبلیمو و به حد کافی نمک و فلفل را به خورش اضافه کرده بعد از دو سه جوش بامیه را داخل خورش می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند تا جا بیفتد.

رب میوه نسترن:

رب میوه نسترن جایگزین مناسبی برای رب گوجه فرنگی می باشد که هم اکنون بسیاری از بانوان شمالی نسبت به تهیه آن اقدام می نمایند.


طرز تهیه خورش بامیه

خورش بامیه روش تهیه خورش بامیه طرز تهیه خورش بامیه


آماده سازی: ۳۰ دقیقه – مدت انتظار: ۱ ساعت – مجموعاً: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

مواد اولیه برای ۳ نفر

گوشت (خورشتی و بدون چربی) نیم كیلو

بامیه نیم كیلو

پیاز (متوسط)  ۱ عدد

گوجه فرنگی (نگینی شده)  ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری

نمك به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

زعفران (ساییده شده) ۱ قاشق چایخوری

گرد لیمو به میزان لازم

خورش بامیه جزو خورش های بسیار بسیار لذیذه و بهتون پیشنهاد میكنم حتی اگه از میل کردن بامیه خاطره بدی دارید یا اصلا نظر خاصی بهش ندارید حتما حتما این خورش فوق العاده رو امتحان كنید و مطمئن باشید پشیمون نمیشید.قول میدم!!

طرز تهیه خورش بامیه :

گوشت را به صورت خورشتی خرد كرده و با كمی پیاز ،فلفل ، نمك و مقدار بسیار كمی سركه و در صورت امكان ۳ عدد برگ بو آبپز كنید. در ظرفی مناسب پیاز را نگینی خرد كرده و در روغن بسیار داغ نیم سرخ كنید و سپس رب گوجه فرنگی و زردچوبه و مقداری نمك به آن اضافه كرده و خوب سرخ كنید.پس از آن گوجه فرنگی نگینی شده را به مواد اضافه كرده و كمی تفت دهید و بعد كل مواد را به گوشت پخته شده اضافه كنید.

یادتان باشد برگ بو ها را پس از پختن از گوشت خارج كنید.

در ظرفی جدا روغن را داغ كرده و بامیه ها را پس از شستن و گرفتن سر آن در روغن خوب سرخ كنید.و پس از آن شعله را ملایم كرده و گوشت را روی بامیه های سرخ كرده بریزید و با حدود ۱ لیوان آب به آنها فرصت دهید تا خوب پخته شوند .حدود ۱۰ دقیقه مانده به آماده شدن خورش زعفران آبكرده را به خورش اضافه كرده و مقداری گرد غوره یا گرد لیمو عمانی روی غذا بدهید.

نكاتی برای تهیه خورش بامیه

۱) بامیه خوب بامیه قلمی و ریز هست در موقع خرید دقت كنید.

۲) اگر گرد غوره یا گرد لیمو عمانی ندارید میتوانید از ۳ عدد لیمو عمانی شسته شده و هسته گرفته در خورش استفاده كنید و اگر آن هم موجود نبود از آبلیمو استفاده كنید البته گرد لیمو از همه خوشمزه تر هست.

۳) هرچه بامیه شما ریزتر و سرخ شده تر باشد غذای شما خوشمزه تر میشود.موقع سرخ كردن دقت كنید.

۴) برخی استفاده از گوشت چرخ شده یا قلقلی را به گوشت تكه ای ترجیح میدهند البته این مورد كاملا سلیقه ای هست.

روش تهیه انواع خورش بامیه خوشمزه

منبع : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره روش تهیه انواع خورش بامیه خوشمزه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا