روش‌های جوان‌سازی پوست، چطور زیباتر بمانید؟

سلامت

روش‌های جوان‌سازی پوست، چطور زیباتر بمانید؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه روش‌های جوان‌سازی پوست، چطور زیباتر بمانید؟ را ببینید.

آیا دائم در حال جست‌وجوی روش‌های جوان‌سازی پوستتان هستید و دراین‌باره خودتان را سرزنش می‌کنید. شما تنها نیستید، بانوان زیادی هستند که می‌خواهند پوست‌شان به همان اندازه که احساس جوانی می‌کنند، جوان به نظر برسد. آن‌ها اغلب دنبال روش‌هایی هستند که دقیق‌ترند و زمان بهبودی کوتاه‌تری نسبت به لیفت صورت دارند. افزایش سن و در معرض آفتاب قرار گرفتن به مدت طولانی، پوست را فرسوده و پیر می‌کند. علت افتادگی پوست صورت را بخوانید.

امروزه روش‌های جوان‌سازی پوست، شادی و نشاط را به پوست شما بر‌می‌گردانند. برای انتخاب روش مناسب، لازم است هر کدام را جداگانه بررسی کنیم.

روش‌های جوان‌سازی پوست

در فهرست پیش رو، با چندین روش رایج برای رهایی از چروک‌های صورت، جای زخم‌ها، رنگ‌دانه‌های ناهموار و سایر نقص‌ها آشنا می‌شوید.

روش‌های جوان‌سازی پوشت، استفاده از کرم ضد چروک

با افزایش سن، پوست نازک می‌شود و کلاژن و الاستین کم‌تری تولید می‌کند. در نتیجه پوست چروک می‌شود. کرم‌های ضد چروک می‌توانند راه حلی عالی و همه جانبه برای پیری طبیعی پوست باشند. این ‌کرم‌ها موادی را به پوست می‌رسانند که به ترمیم و تجدید بهتر پوست کمک می‌کند. درباره‌ی کرم‌های ضد چروک بیش‌تر بخوانید.

روش‌های جوان‌سازی پوست، تزریق بوتاکس

تزریق سم بوتولینم، دسته‌ای شامل بوتاکس و دیسپورت و زئومین، نسبتاً مقرون به صرفه است. خطرات بسیار کمی دارد و نیازی به گذراندن دوره‌ی بهبودی ندارد. بوتاکس برای صاف کردن موقت چروک‌های صورت، ابرو یا گردن کاملاً مناسب است.

                                   روش‌های جوان‌سازی پوست

پرکننده‌های بافت نرم

تزریق پرکننده‌های بافت نرم به زیر پوست می‌تواند باعث افزایش قد استخوان گونه، بهبود خط فک، کاهش آکنه یا زخم‌های جراحی، بازگرداندن پری گونه‌ها، پر کردن خطوط عمودی، بازسازی لب‌ها و پر کردن خطوط خنده شود. برخی از پرکننده‌ها مانند اسید هیالورونیک و پلی ال لاکتیک اسید در نهایت توسط بدن جذب می‌شوند. برخی دیگر حاوی دانه‌های ریزی از مواد جامد معلق در ژل هستند. ژل با گذشت زمان جذب می‌شود و دانه‌ها داربستی برای رشد کلاژن تشکیل می‌دهند. کلاژن، پروتئین کشسانی است که به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

روش‌های جوان‌سازی پوست، با استفاده از لایه‌برداری شیمیایی

از لایه‌بردارها برای درمان چین و چروک، لکه‌های پیری، تغییر رنگ، رشد پوستی پیش سرطانی و زخم‌های سطحی استفاده می‌شود. در این روش یک محلول اسیدی (معمولاً گلیکولیک، سالیسیلیک یا تری کلرواستیک اسید) روی پوست قرار می‌گیرد؛ سلول‌های پوست را حل می‌کند و لایه‌های رویی اپیدرم را از بین می‌برد. این تاثیرات بر اساس عمق نفوذ پوست متفاوت است که با توجه به نوع و قدرت محلول مورد استفاده تعیین می‌شود.

میکرودرمابراسیون یا میکرودرم ابریژن

در این روش، پزشک یا متخصص زیبایی قسمت‌ای از پوست را با بلورهای ریز آلومینیوم هیدروکسید سنباده می‌زند و از این راه باعث صاف‌تر شدن پوست می‌شود. هم‌چنین این روش جوان‌سازی پوست نیازی به گذراندن دوران بهبودی ندارد.

                                   روش‌های جوان‌سازی پوست

میکرونیدلینگ

در این روش، پزشک به طور مکرر وسیله‌ای برقی یا باتری‌دار را که حاوی چندین سوزن کوچک و نازک و تیز است، به پوست می‌زند. اما آن طور که به نظر می‌رسد، دردناک نیست. در واقع سوزن‌ها باعث صدمات جزئی می‌شوند که تولید کلاژن و الاستین پوست را تحریک می‌کنند و از این راه باعث جوان‌سازی پوست می‌شوند. مواد درمانی مانند اسید هیالورونیک یا اسکوربیک را می‌توان قبل یا بعد از سوزن زدن استفاده کرد تا ماده به صورت عمیق نفوذ کند. این روش نسبتاً بی‌خطر است.

روش‌های جوان‌سازی پوست با لیزردرمانی

لیزر می‌تواند خطوط و چین‌ و چروک‌های متوسط تا عمیق را برطرف کند و به طور قابل توجهی رنگ و بافت پوست را بهبود بخشد. توانایی لیزر در هدف قرار دادن انواع خاصی از سلول‌ها در لایه‌های مشخص پوست، آن‌ را قادر می‌سازد تا بیماری‌های پوستی مختلفی را درمان کند. لیزر می‌تواند پوست را لکه‌برداری کند و آکنه‌ها و زخم‌های پوست را از بین ببرد. متخصص پوست یا جراح زیبایی کمک می‌کند تشخیص دهید کدام نوع لیزردرمانی برای جوان‌سازی پوست شما مناسب است.

می‌توانید روش‌های جوان‌سازی پوست را در خانه هم انجام دهید

ساده‌ترین روش جوان‌سازی پوست در خانه، استفاده از کرم‌های ضد چروک است اما از روش‌های دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

لایه‌بردارهای شیمیایی خانگی و کیت‌های میکرودرمابراسیون به طور کلی همان ترکیباتی را دارند که متخصصان پزشکی استفاده می‌کنند؛ اما در غلظت‌های پایین. هم‌چنین غلتک‌های میکرونیدلینگ خانگی متنوعی وجود دارد که می‌تواند برای رساندن رتینول‌ها و مرطوب‌کننده‌ها و سایر ترکیبات به پوست استفاده شود. لیزرهای خانگی نور کم‌تری نسبت به تجهیزات حرفه‌ای دارند. اما اگر حوصله‌ی انجام مداوم درمان را برای چندین هفته یا ماه داشته باشید‌، می‌توانند موثر باشند.

این محصولات و دستگاه‌ها با حذف بخشی از هزینه‌های درمان حرفه‌ای، پوست مرده را از بین می‌برند و جای زخم‌ها و خطوط ریز را با خیال راحت کاهش می‌دهند. از آنجا که نتایج چشم‌گیر نیستند، گزینه‌های بدون نسخه و خانگی برای نقص جزئی پوست بهتر جواب می‌دهند. برای استفاده‌ی ایمن از آن‌ها، حتماً دستورالعمل‌های لازم را بخوانید و دنبال کنید.

                                   روش‌های جوان‌سازی پوست

روش‌های جوان‌سازی پوست و مراقبت از آن

بهترین روش جوان‌سازی پوست، داشتن سبک زندگی سالم است. رعایت موارد زیر باعث می‌شود پوست‌تان دیرتر پیر شود.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید

یک عمر قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های پیری و سایر مشکلات پوستی می‌شود. پس برای محافظت از پوست باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید و کلاه‌های لبه‌دار بپوشید.

پرهیز از مصرف سیگار

سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون و مواد مغذی پوست می‌شود. هم‌چنین به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌رساند. پس اگر می‌خواهید پوستی جوان و سالم داشته باشید، سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کنید.

رفتار ملایم با پوست

آب خیلی گرم و دوش طولانی، چربی پوست را از بین می‌برد. پس بهتر است مدت زمان حمام خود را محدود و از مصرف شوینده‌های قوی پرهیز کنید. پس از استحمام نیز پوست خود را با ملایمت خشک کنید تا اندکی رطوبت روی آن باقی بماند. به طور کلی پوست نباید کاملاً خشک باشد. آب‌رسانی به پوست باعث شادابی و طراوت آن می‌شود. درباره‌‌ی آب‌رسانی پوست بیش‌تر بخوانید.

رژیم غذایی سالم

نوشیدن آب فراوان، پوست را مرطوب نگه می‌دارد و رژیم غذایی غنی از روغن ماهی و مقادیر کم کربوهیدرات‌های تصفیه شده، ممکن است باعث جوان‌تر شدن پوست شود.

مدیریت استرس

استرس کنترل نشده باعث حساسیت پوست و بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی می‌شود. داشتن خواب کافی‌ و انجام فعالیت‌هایی که از آن‌ لذت می‌برید، در کاهش استرس بسیار موثر است.

                                    روش‌های جوان‌سازی پوست

روش‌های جوان‌سازی پوست، با متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید

برای جوان‌سازی پوست، لازم است روش‌های جوان سازی پوست خود را با دقت انتخاب کنید. حتی می‌توانید با متخصص پوست درباره‌ی مزایا و خطرات احتمالی درمان‌های مختلف مشورت کنید.

به این منظور می‌توانید از متخصصین پوست و زیبایی در پورتال یک کمک بگیرید.

به کلینیک پورتال یک سر بزنید.

روش‌های جوان‌سازی پوست، چطور زیباتر بمانید؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره روش‌های جوان‌سازی پوست، چطور زیباتر بمانید؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا