رفع ترک شکم بارداری با ۸ راهکار طبیعی

سلامت

رفع ترک شکم بارداری با ۸ راهکار طبیعی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رفع ترک شکم بارداری با ۸ راهکار طبیعی را ببینید.

برخی تغییرات فیزیکی بعد از زایمان واقعا ناراحت کننده هستند. ترک هایی که روی شکمتان مانده، یکی از این موارد به شمار می رود که دوست دارید هر چه زودتر از بین برود. 

رفع ترک های پوست ناشی از حاملگی مشکل رایج اکثر بانوان در این دوران است. دلایل زیادی برای ایجاد این ترک ها وجود دارد که از میان آنها می توان به تغییرات هورمونی، کاهش چربی در منطقه شکم پس از زایمان، انعطاف کم پوست، و … اشاره کرد. در نواحی مختلف بدن به دلیل تجمع چربی خط هایی ایجاد می شوند. این خط ها معمولاً در منطقه شکم، سینه، ران  ها، باسن، پشت بازوها قابل رؤیت هستند.

ساختار ترک‌های پوستی
اگر سرعت رشد بدن سریع‌تر از آن باشد که پوست بتواند خود را با آن تطبیق دهد، فیبرهای کشسان زیر سطح پوست متلاشی می‌شود و در نتیجه ترک‌های پوستی پیدا می‌شود.
وزن مادر در دوران نه ماهه بارداری حدود ۱۳٫۷ کیلوگرم (۳۰ پوند) اضافه می‌شود. این میزان اضافه وزن و رشد سریع بدن به صورت ترک‌های پوستی روی بدن به ویژه روی شکم و سینه‌ها یعنی دو منطقه‌ای نمود می‌یابد که بیشترین رشد را دارند. ترک‌های پوستی بارداری روی ران، باسن و بالای بازوها نیز دیده می‌شود. ترک‌های پوستی بارداری غالباً در ابتدا به رنگ بنفش یا مایل به قرمز است، اما رنگ آن پس از زایمان به تدریج محو می‌شود و به رنگ سفید یا خاکستری درمی‌آید.
بانوانی که قبل از بارداری وزن سالم دارند، وزن‌شان در این دوران ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم اضافه می‌شود. به مادران آینده توصیه می‌کنیم که سعی کنند علاوه بر نگهداشتن اضافه وزن در این بازه روند افزایشی آهسته و پیوسته نه سریع و ناگهانی داشته باشند. به عبارت دیگر زمانی که صحبت ترک پوستی دوران بارداری در میان است، سرعت افزایش وزن به اندازه میزان افزایش وزن مهم است.

کدام مادران مستعد ترک‌های پوستی بارداری هستند؟
حدود ۹۰ درصد از مادران پس از ماه ششم یا هفتم بارداری با ترک‌های پوستی شکم روبرو می‌شوند. اگر مادرتان در دوران بارداری با این عارضه مواجه شده باشد، ازآنجایی که ژنتیک یکی از عامل‌های ایجاد ترک‌های پوستی است و به عبارتی این عارضه ارثی است، شما نیز به احتمال زیاد با این ترک‌های پوستی ناخوشایند روبرو خواهید شد. مادران با پوست روشن‌تر نیز بیشتر مستعد ترک‌های پوستی صورتی رنگ هستند. بانوان با پوست تیره‌تر معمولاً با ترک‌هایی روشن‌تر از رنگ پوست خود روبرو می‌شوند.

 

دانستنی‌های ترک‌های پوستی بارداری
خوشبختانه این ترک‌ها همیشه وضوح دوران بارداری را ندارند، معمولاً پس از زایمان نامشخص‌تر می‌شوند، به رنگ خاکستری مایل به نقره‌ای درمی‌آیند و به راحتی می‌توان با استفاده از محصولات زیبایی و مراقبت پوست آنها را پوشاند. در این بین نیز می‌توان نشانه‌های مادر شدن را با لذت و افتخار لمس و تماشا کرد.
برای رفع ترک های پوستی باید صبر و شکیبایی به خرج دهید
محصولات آرایش بهداشتی زیادی از قبیل کرم ها و لوسیون ها در داروخانه ها برای رفع این ترک ها وجود دارند. بهتر است بدانید که ترک های پوستی به سرعت و به طور کامل از بین نمی روند. اما می توان اثر آنها را کمتر کرد. بهترین زمان برای درمان ترک های پوستی در اسرع زمان و به محض تماشا آنهاست، زمانی که اولین ترک ها را در بارداری روی شکم خود تماشا می کنید و یا حتی به نظر برخی دیگر پیش از ایجاد و رؤیت ترک ها باید دست به کار شد. برای پیشگیری و رفع ترک ها باید پوست را مرطوب نگه داشت و از خشک شدن آن جلوگیری کرد. هرچه پوستتان نرم تر و منعطف تر باشد، ترک های کمتری ممکن است روی پوست شما پدیدار شود. 

رفع ترک شکم بارداری با 8 راهکار طبیعی

هر روز پوست را با مرطوب کننده یا دستکش مخصوص ماساژ دهید تا گردش خون و در نتیجه رشد بافت جدید را بهبود دهید. رعایت یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین E، C، روی (زینک) و سیلیکا به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. نوشیدن آب فراوان در دوران بارداری مزایای متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به مرطوب نگه داشتن پوست اشاره کرد.

برای رفع ترک پوستی از کرم و مرطوب کننده استفاده کنید
مراقبت از پوست را از همان هفته‌های اول با استفاده از کرم حاوی ویتامین E یا A شروع کنید. کرم‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) از عصاره‌های گیاهی تهیه می‌شود و بسیار مفید است. استفاده مداوم از همان هفته‌های اول باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه کاهش اثر ترک‌های پوستی می‌شود. به علاوه عمل مالیدن کرم روی پوست گردش خون را بهتر می‌کند.
امروزه محصولات مراقبت پوست زیادی در بازار وجود دارد که بسیاری از بانوان معتقدند دست‌کم به اندازه ترکیب‌های قدیمی سودمندند، بدون آن که تمام بدن را چرب و روغنی کنند.  

استفاده از محصولات مراقبت بدن  
ماساژ منظم نواحی شکم، ران ها، سینه، باسن، و … با محصولات مراقبت بدن به نرم شدن پوست شما کمک می کند و می تواند از ایجاد ترک های پوستی جلوگیری کند. 

دیگر توصیه‌های مفید
اگرچه بعضی ترک‌های پوستی به طور طبیعی محو و کمرنگ می‌شوند و به خطوط نقره‌ای رنگ تبدیل می‌شوند، اما بعضی از آنها تیره و مشخص باقی می‌مانند. بهترین زمان برای درمان ترک‌های پوستی هنگامی است که هنوز قرمز رنگ هستند. محصولات حفاظت پوست برای درمان ترک‌ها به کار برده می‌شود. 

 

تمام محصولات فروشگاه اینترنتی سوراو با افتخار “فقط اصل” و “خرید مستقیم اروپا و کانادا” می باشند

 

داشتن زندگی موفق، با اپلیکیشن تلیارجهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه نمایید.
https://suraw.com


داشتن زندگی موفق، با اپلیکیشن تلیار
تلفن تماس
۰۴۴-۴۴۳۲۵۸۵۲
۰۹۳۳-۴۴۴۵۶۱۹

 

۷ روز هفته
از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب

 

رفع ترک شکم بارداری با ۸ راهکار طبیعی

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره رفع ترک شکم بارداری با ۸ راهکار طبیعی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا