رضایت از زندگی در جوانی و تاثیر آن بر سالمندان

رضایت از زندگی در جوانی و تاثیر آن بر سالمندان

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه رضایت از زندگی در جوانی و تاثیر آن بر سالمندان را ببینید.

dc57fd80-3310-41ca-9c52-fba1c318c642_w739_h415

رضایت زوجین در دوران جوانی تاثیر بسیار زیاد بروز مشکلات و بیماری در دوران پیری آن ها دارد تحقیقات پژوهشگران ثابت کرد میزان تحمل رنج و سختی در دوران جوانی می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد سکته قلبی و بیماری های مزمن در سالمندان داشته باشد

مطابق با تحقیقات انجام گرفته هر اندازه میزان رضایت از زندگی زناشویی در ۱۰ سال اول پس از ازدواج بیشتر باشد، آنها در دوران سالمندی استرس بیشتری را در زمان بیماری یکدیگر تجربه می‌کنند و پورتال یک‌های هیجانی بیشتری نشان خواهند داد.

این پژوهش نشان می‌دهد، خواهران و مردانی که زندگی رضایت بخشی را در دوران جوانی و میانسالی با شریک زندگی خود داشته‌اند، در زمان غم و درد همسر خود استرس بیشتری را تحمل کرده و این استرس گاهی اوقات در قالب دردهایی که منشأ جسمانی ندارند یا به صورت افسردگی واکنشی بروز پیدا می‌کند.

دکتر یوهان مونین، دستیار پروفسور دانشگاه ییل معتقد می باشد، تأثیر‌پذیری هیجانی زوج‌های سالمند از یکدیگر بویژه در دوره‌ای که یکی از آنها به بیماری‌های مزمن مبتلا بوده و متحمل درد و رنج می‌شود، مشکلات زیادی را در خانواده ایجاد می‌کند که نیاز به حمایت روانی فرزندان و مراقبان دارد.

این متخصص ادامه می‌دهد، مشکلات روحی در آن گروه از سالمندانی که دوره رضایت بخشی را در زندگی مشترک خود تجربه کرده‌اند بیشتر از دیگران تهدید‌کننده سلامت جسم و روان همسران خواهد بود. این گروه از همسران معمولاً با گفت‌و‌گوهای درونی که دائماً تعهدات و مسئولیت‌های آنها را یادآور می‌شود و خاطرات گذشته را به تصویر می‌کشد، دست و پنجه نرم می‌کنند و احساس ناکارآمدی و ناتوانی آنها در برطرف کردن درد و رنج همسر بر مشکلات هیجانی‌شان دامن زده و به الگوهای ارتباطی میان فردی آنها آسیب می‌زند.

این تحقیق نشان داد مردانی که تجربه زندگی مشترک شاد داشته‌اند بیشتر از خواهران نگران وضعیت سلامتی و رهایی یافتن همسران‌شان از درد و رنج بوده و نیازمند روش‌های مداخله‌ای برای کاهش اضطراب و کنار آمدن با موقعیت جدید هستند.

دکتر مونین معتقد می باشد، روش‌های درمانی کاهش استرس که برای مردان و خواهران متفاوت می باشد، به همسران کمک خواهد کرد تا با تغییرات فیزیولوژِی ناشی از قرار گرفتن در موقعیت اضطراب زا آشنا شوند.

این آزمایش نشان داد تپش قلب، سر درد و گرفتگی‌های عضلانی معمولاً سالمندان سالمی را درگیر می‌کند که زندگی رضایت بخشی را در دوران جوانی تجربه کرده‌اند و اکنون همسرشان به بیماری‌های مزمنی مانند مشکلات آرتریتی واسکلتی مبتلا شده می باشد .

متخصصان به این گروه از سالمندان توصیه می‌کنند با کمک گرفتن از حمایت‌های عاطفی و فیزیکی فرزندان و شناخت بیشتر نیازهای شریک زندگی خود ، الگوهای ارتباطی خود را تقویت کرده و مسائل را بهتر هضم کنند. به گفته دکتر مونین بهره‌مند شدن همسران از تکنیک‌هایی مانند حل مسأله کمک می‌کند تا سهم بیشتری از حمایت عاطفی را ادا کنند و با پاسخگویی به نیازهای شریک زندگی شان، هیجان‌های منفی خود را التیام بخشند.

رضایت از زندگی در جوانی و تاثیر آن بر سالمندان

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره رضایت از زندگی در جوانی و تاثیر آن بر سالمندان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سوره العادیات در پیچ اینستاگرام ضرغامی عکس ۴ دقیقه پیش دانلود بازی Clash of …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] گوشت های قربانی حج به کدام کشورها می رسد افزایش وام مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا