راه‌های پیشگیری از سرطان پوست

مطالب جدید



پورتال یک-*دکتر مریم ملکی: عواملی مختلفی در ایجاد سرطان نقش دارد که می‌توان از اشعه نور آفتاب به‌عنوان بیشترین عامل ایجاد کننده سرطان به‌خصوص در مورد سرطان لیزارلس کاملوما و دیگری سرطان کراتینا سولید و ملانون که سرطان خال هست.

به گزارش پورتال یک به نقل از زندگی آنلاین، عواملی مختلفی در ایجاد سرطان نقش دارد که می‌توان از اشعه نور آفتاب به‌عنوان بیشترین عامل ایجاد کننده سرطان به‌خصوص در مورد سرطان لیزارلس کاملوما و دیگری سرطان کراتینا سولید و ملانون که سرطان خال هست. در هر سه آن‌ها تابش اشعه‌های مضر نور خورشید باعث ایجاد شدن آن‌ها می‌شود. ولی در مورد خال‌های مادرزادی که مو روی آنها وجود دارد و بیش از ۲ سانتی‌متر هستند، امکان سرطانی شدن وجود دارد و باید برداشته شود. اگر خال تغییر رنگ داد و به رنگ قرمز یا بنفش در آمد یا بیش‌ازاندازه بزرگ شد باید سریع به متخصص مراجعه و اقدام به برداشتن آنها کنند تا خطر سرطانی شدن از بین برود.

کرم‌های ضد آفتاب و نحوه استفاده از آنها

کرم‌های ضد آفتاب عامل مؤثر در جلوگیری از رسیدن تشعشع نور آفتاب به پوست هستند البته اگر به‌صورت صحیح استفاده شود. کرم‌های ضد آفتاب ‌را باید هر دو ۲ ساعت یک‌بار تجدید کرد و به مقدار زیاد مصرف شود. کرم‌های مورداستفاده بهتر است مواد معدنی داشته باشند تا مواد شیمیایی، چون عملکرد مواد معدنی در مقابل نور آفتاب بهتر از مواد شیمیایی است. در زمان استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باید به این نکته توجه کرد که هر زمان پوست قرمز شد یعنی کرم از پوست محافظتی نمی‌کند و باید آن را تجدید کرد. در کنار کرم ضد آفتاب استفاده از کلاه لبه‌دار می‌تواند محافظت بیشتری از پوست بکند. هرچه پوست سفیدتر و رنگ چشم روشن‌تر باشد خطر آسیب پوست بیشتر می‌شود و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد. در جریان تحقیقی مشخص شد در مناطقی که انار کشت می‌شود با توجه به نور آفتاب شدید هست اما سرطان‌های پوست ناشی از نور آفتاب بسیار کم دیده شده که این، احتمال مؤثر بودن انار در جلوگیری از سرطان پوست رو در جریان تحقیقاتی محققان قرار داده است.

کرم‌های شادابی پوست که از رسانه‌های تبلیغ می‌شوند آیا واقعاً مؤثر هستند

در مورد کرم‌های شادابی پوست باید عنوان کرم دارای ویتامین A و ویتامین C هستند می‌توانند اثرات مضر نور آفتاب در پوست را بهبود ببخشند در نتیجه استفاده از کرم‌های مؤثر بوده واژ پیری زود درس جلوگیری می‌کند. اما کرم‌هایی که حاوی ویالون نیکالیس هستند فقط به آب پوست اضافه می‌کنند که شخص احساس بهبودی در پوست خود می‌کند که البته با قطع شدن کرم پوست به حالت اولیه خود بازمی‌گردد در نتیجه توصیه می‌شود از کرم‌هایی که دارای مواد کلاژن‌ساز مثل ویتامین‌های A و C هستند استفاده شود.

چه مواد غذایی برای پوست ما مفید هستند

مصرف مواد غذایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند برای جلوگیری از پیری زودرس پوست بسیار توصیه می‌شود. آنتی‌اکسیدان در میوه‌های قرمز مثل انار یا میوه‌هایی بنفش‌رنگ مثل بادمجان وجود دارد. در سوخت‌وساز‌های سلولی بدن یک اکسیژن آزاد ایجاد می‌شود که در تمام بیماری‌ها مخصوصاً پیری زودرس پوست نقش مؤثری دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها باعث بی‌اثر شدن این گاز در سلول‌های بدن می‌شود.

آیا سیگار هم در پیری زودرس پوست مؤثر هست

در مورد پیری زودرس که توسط عوامل مختلف ایجاد می‌گردد صبحت شد و عوامل درمان آنها را نیز اسم کوچک بردیم اما سیگار نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که به‌هیچ‌وجه امکان بازگشت پوست به‌روزهای اولیه وجود ندارد. علاوه بر سیگار، فست‌فود و بی‌خوابی موجب ایجاد اکسیژن آزاد می‌شود که خود باعث پیری زودرس در پوست می‌شود. خواب باعث تولید ماده‌ای به اسم کوچک ملاتونین می‌شود که باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. در نتیجه ۶ تا ۸ ساعت خواب مفید برای افراد مخصوصاً جوانان توصیه می‌شود.

* متخصص پوست و مو



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا