رابطه کم خونی با قاعدگی، چیست؟

مطالب تفریحی

رابطه کم خونی با قاعدگی، چیست؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه رابطه کم خونی با قاعدگی، چیست؟ را ببینید.

حدود ۳ میلیون زن در ایالات‌متحده به کم‌خونی ناشی از کمبود آهن دچار هستند. کم‌خونی مشکلی شایع در میان بانوان است که اغلب هم تشخیص داده نشده و درمان نمی‌شود. خونریزی سنگین در دوره‌های قاعدگی شایع‌ترن علت کم‌خونی ناشی از کمبود آهن در بانوان است. معمولا برای رفع این مشکل، مصرف داروهای مکمل آهن توصیه می‌شود. البته قبل از مصرف هرگونه دارو و مکمل، ابتدا باید برای تشخیص کم‌خونی به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی رابطه کم خونی و قاعدگی می‌پردازیم.

رابطه کم خونی و قاعدگی
۲۹ درصد بانوان غیرباردار و حدود ۳۸ درصد از بانوان باردار از کم‌خونی ناشی از کمبود آهن رنج می‌برند. بعلت خونریزی سنگین ماهانه در اثر قاعدگی، آهن موجود در گلبول‌های قرمز خون از بین می‌رود. اگر این آهن از دست رفته، از طریق مواد غذایی یا مکمل‌های آهن جبران نشود، به احتمال زیاد فرد به کم‌خونی ناشی از کمبود آهن دچار خواهد شد.
زنانی که در دوره قاعدگی خود بیش از ۸۰ میلی‌لیتر خون از دست می‌دهند، بیشتر در خطر ابتلا به کم‌خونی ناشی از قاعدگی هستند. حالا که رابطه کم خونی و قاعدگی را متوجه شدیم، چه چیزی باعث خونریزی سنگین در قاعدگی می‌شود؟ برخی از بیماری‌ها که بر روی مجاری تناسلی و ادراری اثر می‌گذارند، می‌توانند باعث خونریزی سنگین (بیش از ۸۰ میلی‌لیتر خون) در قاعدگی شوند. این بیماری‌ها عبارتند از پولیپ‌های رحم، آدنومیوز، فیبروئید رحم، اختلالات خونریزی و غیره.
زنانی که باردار یا شیرده هستند، بیشتر در خطر کم‌خونی ناشی از کمبود آهن می‌باشند. این دو دوره (بارداری و شیردهی) بسیار برای بدن بانوان ویژه هستند. در بارداری، بدن زن باید از رشد یک زندگی جدید درون خود حمایت کند، بنابراین معمولا نیاز به آهن افزایش می‌یابد. یک زن باردار ۲ تا ۳ برابر آهن بیشتری نیاز دارد. در نتیجه، ابتلا به کمبود آهن در بانوان باردار بسیار شایع است. خونی که هنگام زایمان از دست می‌رود نیز می‌تواند وضعیت را بدتر کند.
در دوره شیردهی، بدن زن نیاز دارد تا برای تولید شیر کافی، بیشتر و سخت‌تر کار کند. ابتلا به کمبود آهن در بانوان شیرده به ویژه کسانی که تغذیۀ خوبی ندارند محتمل است.

علائم کم‌خونی
کم‌خونی و به ویژه کم‌خونی ناشی از کمبود آهن می‌تواند در یک دورۀ درازمدت ایجاد شود. ممکن است سال‌ها طول بکشد تا اولین علائم کم‌خونی مشاهده شوند. از طرفی دیگر، در موارد شدید از دست رفتن خون در یک دورۀ کوتاه، علائم ممکن است سریعا نمود پیدا کنند. علائم کم‌خونی ناشی از قاعدگی معمولا در طول چند هفته، چند ماه یا حتی چند سال مشخص می‌شوند. علائم شایع کم‌خونی ناشی از کمبود آهن عبارتند از:
-سبکی سر
-خستگی
-ضعف
-تمرکز ضعیف
-تپش قلب
-عدم تحمل سرما
-رنگ‌پریدگی پوست
-شکنندگی ناخن‌ها
-ریزش مو
-ترک میل کردن گوشه‌های دهان
-گردش خون ضعیف

رابطه کم خونی با قاعدگی، چیست؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره رابطه کم خونی با قاعدگی، چیست؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا