دلیل لگد زدن جنین چیست؟

سلامت

دلیل لگد زدن جنین چیست؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه دلیل لگد زدن جنین چیست؟ را ببینید.

احساس لگد زدن جنین می تواند یک نقطه عطف در بارداری باشد. این امر نشان دهنده سلامتی کودک است و به شما اطمینان می دهد که همه چیز در بارداری خوب است. در ادامه حقایق شگفت انگیزی درباره لگد زدن جنین بیان شده است.
آن ضربات به شما یادآوری می کنند که در داخل شکم شما یک حیات وجود دارد. به شما می گویند که شادی تان در رحم در حال رشد است و به زودی از رحم بیرون آمده و به زندگی تان ملحق خواهد شد. ضربات کودک باعث می شود که احساس خاصی داشته باشید و شریک زندگی تان را قادر می کند تا با کودک ارتباط برقرار کند. تنها این مساله نیست. این مساله نشان می دهد که کودک در رحم از رشد سالم برخوردار است. آیا علاقمند هستید که در مورد لگد زدن جنین اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ این مقاله، برخی از حقایق باورنکردنی را به اشتراک گذاشته و به سوالات فریبنده پاسخ می دهد.

حقایق جالب در مورد لگد زدن جنین در دوران بارداری
بعد از خواندن این حقایق، از معجزه ای به اسم کوچک بارداری، اقدامی به غیر از شگفت زده شدن نمی توانید انجام دهید.
ضربات به طور کلی نشان دهنده رشد طبیعی و سلامت کودک هستند
لگد زدن جنین معمولا نشان می دهد که کودک در داخل رحم به خوبی رشد می کند. می توانید درک کنید که وقتی کودک می چرخد، جست و خیز کرده و غلت می زند و در داخل رحم به شما ضربه می زند، فعال است. علاوه بر این، وقتی کودک اندام های خود را دچار کشیدگی می کند، احساس تکان میل کردن یا لرزیدن را می توان در شکم تجربه کرد. این حرکات در اواخر بارداری واضح تر می شوند.
احتمال دارد کودک به محرک های خارجی واکنش نشان دهد
کودک در واکنش به برخی از تغییرات در محیط پیرامون با لگد واکنش نشان می دهد. هر گونه محرک خارجی مانند غذایی که می خورید، یا سر و صداهای مختلف می تواند باعث حرکت یا لگد زدن کودک شود.
واکنش به صداها: در هفته ۲۰ بارداری، جنین شروع به شنیدن صداهایی با اوج کم می کند و سپس با پیشرفت بارداری شروع به شنیدن صداهایی با اوج بالا می کند. این حرکات می تواند نشانگر رشد طبیعی کودک باشد.
واکنش به غذا: کودک طعم های مختلف غذاهایی که مادر در دوران بارداری مصرف می کند را از طریق مایع آمنیوتیک که کودک را در داخل رحم احاطه کرده، تجربه می کند. اگر کودک آن غذا را دوست داشته یا نداشته باشد، این طعم می تواند باعث جابه جایی کودک شود.
 لگد زدن جنین، هنگامی که به پهلو خوابیده باشید، افزایش پیدا می کند
اگر به پهلو خود بخوابید، تعداد لگدهای بیشتری را از طرف کودک حس می کنید. این بدان دلیل است که جریان خونی که به کودک می رسد، در این وضعیت قرارگیری از خواب به پهلو چپ یا راست افزایش پیدا می کند، بنابراین میزان حرکت کودک نیز افزایش پیدا می کند. پروفسور پیتر استون از دانشکده علوم پزشکی و بهداشت، که مطالعه ای را در مجله فیزیولوژی منتشر کرد، می گوید: «هنگامی که مادر به پشت می خوابد، از میزان فعالیت کودک کاسته می شود، که اکسیژن ذخیره می کند. ما دریافتیم که کودک تنها در زمانی که مادر به پهلو سمت راست یا چپ قرار گرفته باشد، در وضعیت فعال قرار می گیرد. وقتی مادر موقعیت خود را در دوران بارداری تغییر می دهد، به عنوان مثال از پهلو سمت چپ به پشت می خوابد، کودک نیز فورا وضعیت فعالیت خود را تغییر می دهد».
لگد زدن ها بعد از ۹ هفته احساس می شوند
احساس لرزش شکم در اوایل بارداری نشان دهنده حرکت کودک است. حرکات از حدود هفته هفتم بارداری شروع می شود که برای مادر در انتظار فرزند خیلی زودهنگام است. عموما نوزادان بعد از هفته نهم بارداری شروع به لگد زدن و حرکت دادن اندام های خود می کنند. ضربات اولیه را می توان در طول اسکن سونوگرافی تشخیص داد. بعد از هفته ۲۴ حاملگی، می توانید گاهی اوقات سکسکه و لگد زدن کودک را احساس کنید.
کاهش لگدها ممکن است نشانه پریشانی کودک باشد
وقتی هفته ۲۸ بارداری را سپری کردید، پزشک به شما توصیه می کند تا تعداد لگدهای کودک را بشمارید. کودک معمولا ۱۰ مرتبه در طول دو ساعت لگد می زند. کاهش فعالیت جنین می تواند نشانگر پریشانی جنین باشد:
استرس مادر یا مشکلات تغذیه ای: وضعیت احساسی و جسمی تان می تواند بر کودک تاثیر بگذارد. به این ترتیب، تغذیه ناکافی می تواند منجر به رشد نامناسب مغز و سیستم عصبی کودک شود که فعالیت جنین را کاهش می دهد. در صورت عدم احساس حرکت کودک، آب زیادی بنوشید یا پیاده روی کنید.
افتادگی جفت: این یک مورد اورژانسی است. خونریزی به رنگ تیره یا لخته خون و همچنین شکم به شکل چوب سفت و حساس. این امر می تواند جریان خون و اکسیژن به جنین را محدود کرده و بر رشد آن تأثیر بگذارد.
پارگی زودرس کیسه آمنیوتیک: این امر می تواند باعث کاهش مایع آمنیوتیک و کند شدن حرکات جنین به دلیل استرس یا میزان ناکافی اکسیژن شود.
هیپوکسی جنین: این حالت هنگامی رخ می دهد که بند ناف پیچ خورده، پیچیده یا تغییر شکل داده باشد. این امر باعث کاهش اکسیژن در کودک می شود.
اسکن سونوگرافی یا تست بدون استرس می تواند تعداد ضربان قلب کودک را تعیین و به تشخیص دلیل کاهش حرکات کودک کمک کند.
نگران کاهش حرکات کودک در اواخر بارداری نباشید
معمولاً نوزادان به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه (گاهی تا ۹۰ دقیقه) در رحم استراحت می کنند. با این وجود، همانطور که اندازه جنین بزرگ تر می شود، حرکت و چرخش آنها در مراحل بعدی بارداری دشوار می شود. بنابراین طبیعی است که تعداد دفعات حرکت کودک کاهش پیدا کند. در این مدت، ممکن است لگدهای دردناکی را در زیر دنده های خود و لرزیدن را تجربه کنید که چند دقیقه طول می کشد.
حرکت جنین نشان دهنده رفتار او در آینده است
بر اساس مطالعه ای، رفتار حرکتی کودک در داخل رحم احتمالاً در اوایل کودکی بر ویژگی های خلق و خو تأثیر می گذارد. با این وجود، تنها معیارها برای رشد رفتاری کودک محسوب نمی شود. این واقعیت ها باعث می شود که احساس خوبی داشته باشید، درست است؟ نمی توانستید تصور کنید که کودکتان در درون رحم تا این اندازه شیطان و فعال باشد!

۷ سوال در مورد لگد زدن جنین در دوران بارداری
در این قسمت جواب برخی سؤالات متداول در مورد ضربات کودک ارائه شده است:
 چه زمانی می توان حرکت کودک در دوران بارداری را حس کرد؟
می توانید اولین حرکات کودک را در هفته ۱۸ بارداری حس کنید. آنها را حرکت «سریع» کودک می نامند. در اولین بارداری، این حرکات را در هفته ۲۰ بارداری تجربه می کنید، در حالی که در حاملگی دوم و حاملگی های بعدی، می توانید علائم مربوطه را در هفته ۱۶ بارداری تماشا کنید. الگوی حرکت کودک با پیشرفت حاملگی تغییر می کند و باعث می شود در یک ساعت حدود ۱۶ تا ۴۵ حرکات را متوجه شوید.
چه اتفاقی می افتد اگر حرکات کودک کاهش پیدا کنند؟
از هیچ تغییر قابل توجه در حرکات کودک خود چشم پوشی نکنید. با پزشک خود صحبت کنید، که بر اساس مرحله بارداری تان، راه حل پیشنهاد می کند:
حدود هفته ۲۴ بارداری: اگر حرکات را تا هفته ۲۴ بارداری احساس نکردید، پس با پزشک خود تماس بگیرید. یک آزمایش سونوگرافی می تواند به تشخیص سلامت کودک کمک کند.
بین هفته های ۲۴ تا ۲۸ بارداری: به شما یک معاینه قبل از تولد توصیه می شود که شامل بررسی فشار خون، اندازه گیری رحم و آزمایش سطح پروتئین موجود در ادرار است. همچنین اسکن سونوگرافی خواهید داشت.
بعد از هفته ۲۸ بارداری: یک معاینه کامل قبل از تولد توصیه می شود و ضربان قلب جنین برای حداقل ۲۰ دقیقه کنترل می شود. برای بررسی میزان مایع موجود در کیسه، اندازه رحم، رشد کودک و خطرات مرتبط با زایمان، یک سونوگرافی انجام خواهد شد.
چه زمانی باید نگران حرکات کودک بود؟
در صورت بروز موارد زیر، باید نگران باشید:
کمتر از ۱۰ حرکت در مدت دو ساعت رخ داده است.
اگر به محرک های خارجی مانند صداهای بلند یا غذا واکنش های کمتری نشان می دهد.
برای دو روز متوالی کاهش تدریجی حرکات وجود دارد.
چرا نوزادان در طول شب در داخل رحم بیشتر لگد می زنند؟
نوزادان الگوی منحصر به فرد حرکات را در داخل رحم ایجاد می کنند. در طول روز، ممکن است درگیر فعالیت های مختلف باشید. بنابراین وقتی حرکت شما در حین خواب در طول شب متوقف شد، جنین ممکن است هوشیار شده و شروع به لگد زدن کند. همچنین کودک شروع به واکنش نشان دادن به صداها می کند. بنابراین، ممکن است کودک متوجه شود که بیرون ساکت است و در اثر این تغییر بیرونی شروع به حرکت کردن می کند.
چه زمانی احتمال ندارد که بتوان حرکت کودک را حس کرد؟
وقتی فعال هستید، نمی توانید حرکت کودک را حس کنید.
اگر جفت شما در قسمت جلوی رحم قرار گرفته باشد، ممکن است حرکات را احساس نکنید.
اگر پشت کودک به قسمت جلوی رحم باشد، شما لگدها را زمانی که به پشت خود دراز کشیده اید، کمتر احساس می کنید.
اگر به طور عادی وزن بدنتان افزایش پیدا کرد (شاخص حجم توده بدنی)، حرکات ممکن است تا سه ماهه دوم یا سوم با تأخیر مواجه شود.
آیا لازم است تا لگد زدن جنین را هر روز بشماریم؟
اگر بارداری به طور عادی پیش می رود، دیگر نیازی به شمارش حرکات کودک شما نیست. اما اگر چند ساعت یا یک روز متوجه حرکات نشده اید، باید ضربات را بعد از غذا یا هنگام خواب، یا در زمانی که کودک معمولاً فعال است، کنترل کنید. دکتر منیک پنسی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس پزشکی و جراحی، بیمارستان آنانت، جابلپور واقع در هند، به بانوان باردار توصیه می کند: نمودار شمارش روزانه حرکات جنین (DMFC) را حفظ کرده و آن را هر روز در یک زمان مشخص بررسی کنید، که به طور ایده آل در ساعت ۸ صبح است.
چه اتفاقی می افتد اگر کودک لگد نزند؟
اگر متوجه کاهش حرکات کودک شده اید، می توانید کارهای زیر را انجام دهید:
نشسته و استراحت کنید.
یک نوشیدنی سرد یا میان وعده بخورید و پاهای خود را به سمت بالا نگه دارید. سردی و قند موجود در غذا می تواند باعث شود کودک پاسخ دهد.
ممکن است کودک از طریق سکسکه، غلت زدن، لگد و ضربه یا فشار با نوک انگشت واکنش نشان دهد.
احساس لگد زدن جنین می تواند یک نقطه عطف در بارداری باشد. این امر نشان دهنده سلامتی کودک است و به شما اطمینان می دهد که همه چیز در بارداری خوب است. شکی وجود ندارد که پزشک در تمام مراجعه های شما به مطب پزشک در مورد لگد زدن کودک سوال می پرسد. بنابراین، به حس کردن لگد کودک ادامه دهید و اگر کاهش یافت یا متوقف شد، پس از معاینه اولیه در خانه با پزشک خود تماس بگیرید.

دلیل لگد زدن جنین چیست؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره دلیل لگد زدن جنین چیست؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا