درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

سلامت

درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن را ببینید.

به نظر برسد پیشتر اسم ترک‌های شکمی دوران بارداری و بعد از زایمان به گوشتان خورده باشد. درمان ترک‌های شکمی تبدیل به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان پس از زایمان شده است. این ترک‌ها در افراد مختلف می‌توانند متفاوت عمل کنند. برخی از بانوان مقدار بسیار کمی از این ترک‌ها را تجربه می‌کنند و برای برخی دیگر ممکن است ترک‌ها در تمام اندام ظاهر شوند. به طور کلی بانوان باید ترک‌های شکمی را بخشی از بارداری بدانند و با آن کنار بیایند.

درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

سوالات مختلفی در رابطه با این ترک‌های شکمی می‌توانند در ذهن افراد ایجاد شوند. چرا روی شکم برخی بانوان ترک‌های بیشتری ظاهر می‌شود؟ آیا این بانوان اشتباهی مرتکب شده‌اند که ترک‌های بیشتری دارند؟ آیا حقیقت دارد که امکان درمان ترک‌های شکمی وجود دارد؟ پاسخ تمام سوالات در این مطالب داده خواهند شد. در ادامه این مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با ترک‌های شکمی، علل ایجاد آن‌ها، روش‌های درمان آن‌ها و همچنین مدت زمان بهبود پس از درمان با شما در میان خواهیم گذاشت.

ترک شکمی چیست؟

ترک‌های شکمی نوعی زخم و یا اسکار می‌باشند که بانوان در زمان بارداری با آن مواجه می‌شوند. این ترک‌ها شبیه رگ‌های فرورفته‌ای روی شکم بانوان می‌باشد که می‌توانند به رنگ صورتی، قرمز، مشکی، آبی و یا بنفش باشند. رنگ آن‌ها تماما بستگی به این دارد که ترک‌ها چگونه بوجود آمده‌اند و چند سال است روی شکم فرد می‌باشند.
اولین باری که این ترک‌ها پدیدار می‌شوند، کمی برجستگی دارند. به طوری فرد به هنگام لمس آن‌ها به خوبی احساسشان می‌کند. اما به مرور و با گذشت زمان، این ترک‌های شکمی تبدیل به خطوط فرورفته می‌شوند. در برخی موارد نیز ممکن است این ترک‌ها در روز‌های اول شکل‌گیری، ایجاد خارش نمایند.

این ترک‌ها علاوه بر شکم بانوان، می‌تواند در قسمت‌های دیگر بدن از جمله ران‌ها، سینه‌ها و باسن آن‌ها پدیدار شود. اما از آن جایی که شکم بانوان بیشترین رشد خود را در بارداری تجربه می‌کند، معمولا این ترک‌ها روی شکم بانوان بیشتر ظاهر می‌شوند و بانوان بیشتری ترک‌های شکمی را تجربه خواهند کرد. از همین رو نیز موضوع اصلی این مطالب ترک‌های شکمی می‌باشد. رنگ ترک‌های بدن به جایی که‌ای ترک‌ها پدید می‌آیند نیز بستگی دارد. به طور مثال معمولا رنگ ترک‌های شکمی با رنگ ترک‌های سینه‌ها متفاوت می‌باشد.

چه عواملی موجب ایجاد ترک‌های شکمی می‌شود؟

این ترک‌ها معمولا بر اثر کشیده شدن سریع پوست افراد، در مدت زمانی کوتاهبه وجود می‌آیند. این کشیدگی پوست منجر به از هم گسسته شدن بافت‌های میانی و زیرین پوست می‌شوند و زخم‌هایی روی پوست فرد ایجاد می‌کنند. معمولا این ترک‌های پوستی حوالی دوره بلوغ افراد، به دلیل تغییرات زیاد وزن، تمرینات شدید ورزشی، تغییرات هورمونی، مصرف طولانی‌مدت کورتون و صد البته در دوران بارداری ظاهر می‌شوند؛ که البته ترک‌های شکمی بیشتر منحصر به دوران بارداری می‌باشند.

۹۰ درصد بانوان باردار، در سومین ماه بارداری به این ترک‌ها دچار می‌شوند و علاوه بر شکم ممکن است این ترک‌ها روی قسمت‌های دیگر بدن از جمله باسن، سینه‌ها و ران‌ها نیز ظاهر شوند. البته معمولا همه‌ی افراد ترک‌های مشابه با سطوح یکسان را تجربه نمی‌کنند و این ترک‌ها می‌توانند در افراد مختلف، گوناگون باشند و تنها برخی از آن‌ها نیاز به درمان ترک‌های شکمی یابند.

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، برخی افراد به طور ژنتیکی بیشتر مستعد ترک‌های شکمی می‌باشند. پس اگر مادر و مادربزرگتان در دوران بارداری صاحب ترک‌های شکمی شده‌اند، شما نیز به شدت در معرض پدیدار گشتن این ترک‌ها روی شکم‌تان هستید.

افزایش سطح هورمون کورتیزون خون یکی دیگر از دلایلی می‌باشد که می‌تواند منجر به پدیدار گشتن ترک‌های شکمی شود. کورتیزون هورمونی است که رشته‌های ارتجاعی پوست را ضعیف می‌کند.

درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، نشان می‌دهند که افراد در دوران بارداری بیشتر از هر زمان دیگری در معرض این ترک‌های پوستی هستند. سطح هورمون‌های بانوان در این دوران سبب گشته که این دوره تاثیرات مختلفی بر روی پوست و بدن افراد وارد کند. به همین خاطر نیز بسیاری از بانوان بلافاصله پس از زایمان به دنبال راه‌هایی برای درمان ترک‌های شکمی، کاهش وزن و یا درمان اسکار‌های پوستی باشند.

آیا امکان رهایی از این ترک‌های شکمی بعد از بارداری وجود دارد؟

خبر بد این است که مانند هر اسکار دیگری، ترک‌های شکمی نیز دائمی هستند و هرگز قادر به رهایی کامل از آن‌ها نخواهید بود. می‌دانیم که این خبر برایتان ناامیدکننده است. اینکه بارداری سبب گردد که بدنتان برای همیشه تغییر کرده و هرگز به حالت سابق بازنگردد، قطعا بسیار ناراحت کننده می‌باشد، حتی اگر در نهایت آن تجربه‌ی بسیار زیبایی از به دنیا آوردن فرزندتان باشد.

اما خبر‌های خوبی هم داریم. بسیاری از ترک‌های شکمی معمولا بعد از زایمان به خودی خود بهبود یافته و از بین می‌روند. حتی اگر این ترک‌ها به طور کامل از بین نرفته باشند نیز راه‌های درمانی برای کمرنگ‌تر شدن آن‌ها و محو کردن‌شان وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

روش‌های درمان ترک‌های شکمی

البته به کار بردن واژه‌ی درمان چندان صحیح نیست. زیرا در نتیجه‌ی روش‌هایی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، ترک‌های شکمی به طور کامل درمان نخواهند شد و تنها محو می‌شوند. طبق تحقیقات، ترک‌هایی که به تازگی ظاهر شده باشند، ساده‌تر از ترک‌های قدیمی پوست برطرف می‌شوند. پس اگر از ترک‌های شکمی رنج می‌برید بهتر است هر چه زودتر برای درمان اقدام نمایید.

همه‌ی روش‌های درمانی روی تمام افراد پاسخگو نیستند. به همین خاطر لازم است پیش از اقدام برای درمان ترک‌های شکمی با یک متخصص پوست مشورت کرده و از او بخواهید که مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد دهد. اصلی‌ترین روش‌های درمان ترک‌های شکمی به شرح زیر می‌باشند:


  • پیلینگ یا لایه‌برداری شیمیایی

در این روش از گلیکولیک اسید برای تحریک کلاژن‌های پوست استفاده می‌شود و طبق تحقیقات انجام شده می‌تواند در درمان ترک‌های شکمی موثر عمل کند. این روش علاوه بر درمان ترک‌های شکمی برای درمان اسکار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحقیقات نشان از آن دارند که لیزر درمانی می‌تواند با افزایش کلاژن‌های پوست و ضخیم‌تر کردن لایه بالایی پوست، در کاهش ترک‌های شکمی نقش بسیار موثری داشته باشد. پیش از اقدام برای درمان ترک‌های شکمی از طریق لیزر درمانی باید بدانید که این روش هزینه زیادی دارد و ممکن است لازم باشد درمان را تکرار نمایید.

این روش یکی از روش‌های کم تهاجمی برای درمان اسکار‌های پوستی، درمان چروک پوست، درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی می‌باشد. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ انجام شدند، اثبات شد که میکرودرم آبریژن نقش بسیار موثری بر درمان ترک‌های شکمی نیز دارد و می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

این روش درمانی در ابتدا تنها برای کاهش چین و چروک‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گرفت. میکرونیدلینگ تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی پوست دارد و در برخی موارد ممکن است ۴ الی ۶ جلسه برای درمان کامل نیاز باشد. در سال ۲۰۱۲، تحقیقاتی اعلام کرد که میکرونیدلینگ می‌تواند ترک‌های شکمی جدید و قدیمی را طی ۴ هفته از بین ببرد. بعد‌ها ثابت شد که این روش بهتر از میکرودرم آبریژن عمل می‌کند.


  • ژل‌ها و کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید

تحقیقات نشان می‌دهند که هیالورونیک اسید تاثیر بسیار مثبتی بر کاهش ترک‌های شکمی دارد. به همین خاطر امروزه کرم‌ها و ژل‌های مختلفی حاوی هیالورونیک اسید به فروش می‌رسند.


  • کرم‌های حاوی کره شکلاتی یا ویتامین E

بسیاری از کرم‌هایی که خریداری می‌کنید یکی از مواد گفته شده یعنی کره شکلاتی و ویتامین E را دارا می‌باشند. برخی از کرم‌ها نیز دارای هر دو ماده هستند. هنوز به طور کامل اثبات نشده است که این کرم‌ها قادر به درمان ترک‌های شکمی می‌باشند، اما طبق گفته‌ها تاثیر مثبتی روی کاهش آن‌ها دارند. از آن جایی که این روش‌ها عوارضی در پی ندارند می‌توانید این کرم‌ها را تهیه کرده و خودتان امتحان نمایید.


  • روغن زیتون یا روغن بادام

این دو ماده نیز تاثیر مثبتی در کاهش ترک‌های شکمی دارند، اما هنوز تاثیر کامل آن‌ها در درمان و بهبود ترک‌های پوستی اثبات نشده است. این روش نیز ضرر و عوارضی را برایتان در پی نخواهد داشت، لذا می‌توانید آن‌ها را امتحان نمایید.

درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

مدت زمان بهبود پس از درمان چقدر است؟

زمان بهبود افراد پس از انجام روش‌های درمانی می‌تواند متفاوت باشد. برای گرفتن نتایج بهتر باید همچون یک بیمار عمل کرده و استراحت نمایید. این زمان می‌تواند به روشی که برای درمان مورد استفاده قرار داده‌اید و همچنین میزان قدیمی بودن ترک‌های پوستی شما مرتبط باشد.

روشی که برای دیگران به سرعت پاسخ داده است ممکن است روی پوست شما به آن سرعت نتیجه نداده و مدت زمان بهبود شما و ترک‌های پوستی‌تان طولانی‌تر باشد. به همین خاطر نیز بهتر است پیش از انتخاب روش، با یک متخصص پوست مشورت نمایید تا او بهترین روش را به شما پیشنهاد دهد.

حرف آخر

بچه دار شدن می‌تواند سختی‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. ممکن است زیبایی به دنیا آوردن دلبندتان با تلخی از بین رفتن زیبایی بدن‌تان همراه باشد. ترک‌های شکمی و سایر تغییرات بدنی در بارداری به نوعی نشانه‌های هدف زیبایی هستند که به آن رسیده‌اید پس دلیلی ندارد از آن‌ها خجالت کشیده و یا آن‌ها را از دیگران مخفی کنید.

علاوه بر این‌ها فراموش نکنید که اگر قصد کاهش آن‌ها را دارید، می‌توانید روش‌های مختلف را امتحان کرده و به نتایج مطلوبی برسید. برای دریافت مشاوره از متخصصان در این زمینه میظ‌توانید از متخصصان کلینیک پورتال یک کمک بگیرید.

درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره درمان ترک‌های شکمی و روش‌های آن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا