حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در شاد نیستند | درجه‌بندی تدریس مجازی معلمان

مطالب جدید



پورتال یک: وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش‌آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره استقرار عدالت آموزشی در ایام کرونا گفت: عدالت آموزشی دو وجه وجود دارد، نخست آن‌که دسترسی دانش‌آموزان به تدریس‌های باکیفیت و فاخر فراهم شده است. هماهنگی و یکسانی محتوای آموزشی از مزایای این اتفاق است.

وی افزود: از این حیث یک گام بزرگ در جهت عدالت آموزشی برداشته شده است. این‌که چه تعداد به اینترنت دسترسی ندارند می‌توان گفت که ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش‌آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در قسمت‌ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.

آخرین وضعیت آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونایی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعزام تیمی به مدارس سراسر کشور و بازرسی از وضعیت آموزش توضیح داد: بیش از ۲۸۷۰ مدرسه بازدید شده‌اند و نتایج نشان می‌دهد ۲۰ درصد از این دانش‌آموزان از طریق بسته‌های آموزشی خودآموز کار آموزش را دنبال می‌کنند. سه دهم درصد در جمعیت ۶۰۰ هزار نفری دانش‌آموزان که مورد پرسش در این طرح قرار گرفتند، امر آموزش را دنبال نمی‌کنند که ماموریت دادیم با خودشان و خانواده‌هایشان تماس بگیرند و آنها را به آموزش برگردانند.

خدمات خاموش معلمان در روزگار کرونایی

حاجی میرزایی گفت: باید از معلمان به واسطه اقداماتی که در این ایام انجام دادند قدردانی کرد. خدمت کادر درمان محسوس است اما خدمات معلمان خاموش است. این کار برای معلمان نسبت به آموزش حضوری، پیچیدگی و سختی بیشتری دارد. هرکسی که یک مجموعه کوچک را اداره کرده پیچیدگی کار آموزش و پرورش در سطوح مختلف را در ایام کرونا درک می‌کند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات معلمان توضیح داد: معلمان به عنوان قشری که پایدارترین تصویر را برای ساختن آینده دارند باید امنیت شغلی داشته باشند که به طرق مختلفی باید دنبال شود که ارتقای معیشت، آرامش، ارائه خدمات رفاهی، به‌روزرسانی دانش و توانمندی آنها از این جمله است. برای ارتقای معیشت تلاش کردیم و فاصله میان حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت را کم کنیم.

تعیین تکلیف وضعیت شغلی ۱۰۰ هزار نفر

وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین در سال جاری وضعیت شغلی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را از طریق ورود به دانشگاه فرهنگیان یا تبدیل وضعیت تعیین تکلیف کردیم. بیش از ۳۰۰ مرکز رفاهی افتتاح شد و وضعیت خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان را بهبود دادیم. برای آموزش معلمان در شرایط کرونا نیز دوره‌های ضمن خدمت برگزار شد.

حاجی میرزایی با اشاره به این‌که مهارت معلمی را برای تدوین محتوای آموزش مجازی افزایش دادیم، درباره روند اجرای بسته‌های تحولی معاونت‌ها توضیح داد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، بسته‌های تحولی طراحی شد و به اجرا درآمد. یکی از این بسته‌های تحولی آموزش مهارت به دانش‌آموزان بوده است که اقداماتی در این راستا انجام شده از جمله این‌که ۶۰ مهارت مرتبط قابل آموزش در فضای مجازی را شناسایی کردیم.

وی افزود: در هر استان یک قسمت را معین و مدارسی را برای آموزش عملی تجهیز کردیم. هرچند کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد اما کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که همچنین اکنون تشکل‌های دانش‌آموزی به دنبال آن هستند که هرکدام یک دانش‌آموز را به یکی از نقش‌های اجتماعی هدایت کنند، گفت: به عنوان مثال ۲۸ هزار نفر در سطح کشور در مجلس دانش‌آموزی عضو شده‌اند. بناست دانش‌آموزان به قابلیت‌های پرورشی مانند تفکر خلاق، قدرت حل مسئله و… تجهیز شوند.

حاجی میرزایی در ادامه با بیان این‌که شاد یک مولود چندماهه است و در این مدت رشد سریعی داشته است، افزود: با توسعه قابلیت‌ها شاد به یک امکان و بستر قدرتمند برای آموزش غیرحضوری تبدیل شده است. اکنون این امکان وجود دارد که با مدیران مدارس به صورت مستقیم گفت‌وگو کنیم. بنده هر هفته با مدیران مدارس یکی از استان‌ها در شبکه شاد گفت‌وگو می‌کنم.

درجه‌بندی تدریس مجازی معلمان

وی گفت: اخیرا در ورژن جدید شبکه شاد، دسترسی به شاد از طریق نسخه وب فراهم شد. ظرفیت دیگری که فعال شده این است که به معلمان فضایی می‌دهد که بتوانند تدریسشان را در هر پایه‌ای خواستند انجام دهند و به اشتراک بگذارند. این تدریس‌ها درجه‌بندی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت سوادآموزی در کشور نیز اشاره کرد و افزود: در جمعیت بالای شش سال از نرخ ۴۷.۵ درصد میزان باسوادی به ۹۰ درصد رسیده‌ایم. البته جمعیت هدف سازمان نهضت سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است که میزان باسوادی در این سنین ۹۶ درصد است.

وی افزود: در حوزه فضاهای آموزشی نیز دسترسی به فضای تربیتی، رفاهی و فرهنگی را توسعه دادیم. در دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته، هر روز ۲۸ کلاس درس احداث شده و میزان فضاهای ورزشی ۲ برابر شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: بیش از ۳۰۰۰ مدرسه شبانه‌روزی در مناطق محروم برای جمعیت لازم‌التعلیم داریم و در پیش‌دبستانی از سال ۹۲ از نرخ ۳۸ درصد پوشش پیش‌دبستانی‌ها به بالای ۷۶ درصد رسیدیم. در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر نوآموز داشتیم که در این دوره بودند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج مرحله دوم استخدام حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها گفت: ما از سه طریق نیرو می‌گیریم؛ از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار نفر از طریق سازمان امور اداری استخدامی، ۳۰ هزار نفر ردیف جدید استخدامی که این افراد براساس سوابق خود تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی افزود: در قانون مشخص شده افرادی که آموزش‌دهنده سوادآموزی بودند باید آزمون می‌دادند که آزمونشان برگزار شد اما تمام افرادی که از این طریق جذب می‌شوند باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند و امتحان دهند.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我

乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 را ببینید. 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 北京时间۶月۹日,洛杉矶快船以۱۰۹-۱۱۲输给了犹他爵士。此役,保罗-乔治在客场被嘘了整场,赛后,他接受记者的采访谈到了此事。  乔治说:“我喜欢这些,这不会干扰到我,这是对我的尊重。我在这里打出过好的比赛,也打出过不好的比赛。”  “这是比赛的一部分,球迷会参与到比赛的过程中来,我喜欢这些。作为一个客队球员,你会期待得到这种待遇。”  本场比赛期间,爵士主场的球迷在乔治罚球时高喊“被高估”,除此之外,还有爵士球迷高喊:“干掉他”!(Emily) 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我نامگذاری میدانی به اسم شیخ رجبعلی خیاط در محله هرندی لطفا نظر خود را درباره 乔治赛后谈被嘘:这是对我的尊重!不会干扰我 با ما در میان بگذارید. آقا شما خوب ما بد (متن های تیکه دار و خاص)

مطالب جدید
تنفس هوای مطلوب در تهران طی اولین روز زمستان

پورتال یک:با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز ( اول دی ماه) وزش با سبب بهبود کیفیت هوا و برقراری شرایط قابل قبول شده است. ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (اول دی ماه) با وزش باد مؤثر، کیفیت …

مطالب جدید
انتقاد سازمان جنگل‌ها از میزان اعتبارات جنگل‌های شمال در لایحه بودجه

پورتال یک:پس از انتشار لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، سهم جنگل‌ها از این لایحه در قالب برنامه حفاظت، احیا و بهره‌برداری جنگل‌ها و مراتع کنار گذاشته‌ شده است اما برخی عبارات در این لایحه به صورت دقیق تشریح نشده‌است و تعاریف کلی و مبهمی برای توضیح این برنامه دیده‌می‌شود. به همین …