توسعه آزمایش ارزان کووید ۱۹ که مردم بتوانند هر روز خود را چک کنند

مطالب جدید



پورتال یک:آزمایشی به اسم کوچک “STOPCovid” در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا یک ساعت با دقت ۹۳ نتیجه آزمایش ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را نشان می دهد که به گفته سازندگان می تواند آنقدر ارزان باشد که مردم هر روز خود را آزمایش کنند.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، آزمایش تشخیص کووید-۱۹ قسمت مهمی در ایمن نگه داشتن افراد و جلوگیری از شیوع کروناویروس است. اما انجام این کار اغلب فرآیند پیچیده ای دارد و هزینه بر است.

به گزارش آی ای،اکنون یک آزمایش جدید توسط دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نوید یک آزمایش بسیار ارزان و موثر را می دهد که افراد به طور بالقوه می توانند هر روز آن را انجام دهند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به همراه همکارانشان در دانشگاه واشنگتن، مرکز تحقیقات سرطان “فرد هاچینسون”، بیمارستان “بریگام اند ویمنز” و موسسه “راگون”، یک روش تشخیصی مبتنی بر فناوری ویرایش ژن موسوم به “کریسپر”(CRISPR) برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ طراحی کرده اند که “STOPCovid” اسم کوچک دارد و می تواند در مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت نتیجه را عیان کند.

“عمر ابودایه” از محققان MIT که در زمینه تشخیص بیماری ها کار می کند، گفت: ما به آزمایش سریع نیاز داریم تا افراد بتوانند هر روز خود را آزمایش کنند و این روند سریع شیوع بیماری را کاهش دهیم.

محققان آزمایش “STOPCovid” را بر روی ۴۰۲ بیمار آزمایش کردند که ۲۰۲ نمونه مثبت بودند و ۲۰۰ مورد منفی شدند و دریافتند که این تست ۹۳ درصد موارد مثبت را که توسط آزمایش PCR برای کووید-۱۹ تعیین شده است، شناسایی کرده است.

علاوه بر این، این آزمایش به سادگی انجام می شود و نیازی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی ندارد.

هدف محققان از توسعه این آزمایش این است که به راحتی در مطب پزشکان، داروخانه ها، خانه های سالمندان و مدارس انجام شود.

“جولیا جونگ” از محققان این مطالعه گفت: ما “STOPCovid” را توسعه دادیم تا همه کارها در یک مرحله انجام شود و منظور از یک مرحله این است که این آزمایش به طور بالقوه نیازی به هیچ کارشناس و متخصصی برای انجام ندارد.

این تیم در حال آزمایش “STOPCovid” با نمونه های بزاق برای ساده سازی بیشتر روند کار است.

“فنگ ژانگ”، محقق ارشد این مطالعه می گوید: هدف این است که این آزمایش به راحتی قابل استفاده و حساس باشد تا بتوانیم به سرعت و در کمترین زمان ممکن تشخیص دهیم که آیا کسی ناقل و حامل کروناویروس است یا نه.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا