تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید

مطالب جدید



پورتال یک: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۴۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۳۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۶۷ هزار و ۸۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

همراهی آنفلوآنزا و کرونا در پاییز

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: چند روزی است که از فصل پاییز می‌گذرد و به طور معمول زمان بیماری آنفلوآنزا فرا رسیده است. پیش بینی این‌که پاییز و زمستان امسال با کووید ۱۹ چگونه خواهد بود پیچیده است، ولی بر اساس آن‌چه ما در مورد رفتار ویروس‌های دیگر می‌دانیم احتمال و نگرانی زیادی برای شیوع گسترده‌تر بیماری طی ماه‌های آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در فصل سرما بیشتر در خانه و محیط بسته می‌مانیم، پنجره‌ها بسته است و در نتیجه تهویه هوا به خوبی صورت نمی‌گیرد و همه این موارد می‌تواند به شیوع گسترده‌تر بیماری کمک کند. البته به نظر می‌رسد تغییر در الگوی رفتاری مردم جهان در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مانند شست‌وشوی بیشتر دست‌ها، پوشاندن صورت با ماسک و حفظ فاصله گذاری، بر پیشگیری از شیوع ویروس آنفلوآنزا تاثیر به‌سزایی خواهد گذاشت و تجربه کشورهای نیمکره جنوبی این موضوع را تایید می‌کند، ولی در مورد تکرار این تجربه در کشورهای نیم‌کره شمالی نمی‌توان به قطعیت نظر داد و به طور کل برآورد ما و همکاران‌مان این است که در فصل پاییز و زمستان شاهد هجمه نسبتا سنگین و همزمان بیماری کووید ۱۹ و آنفلوآنزا باشیم.

لاری بیان کرد: بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌ها و ماه‌های آتی اهمیت دو چندان خواهد داشت و امیدواریم با تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی مردم کشورمان در رعایت توصیه‌های بهداشتی شاهد گذر از روزهای سخت پیش رو با کمترین تجربه بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، در کشور عزیزمان باشیم.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا