بیش از ۳۰۰ قسمت سفید کرونا در کشور/تولید ماسک در کشور ۲۵ برابر شد

مطالب جدید



پورتال یک:سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه:« ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان هایی که موارد فوتی ناشی از کرونا در آنجا بین صفر و یک نوسان داشته و شامل ده ها قسمت در کشور است را احصاء‌ کرده و بزودی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در قالب استان های سفید و زرد و سبز و قرمز، فهرست آنها را اعلام خواهد کرد.» گفت:« بیش از ۳۰۰ از قسمت سفید در کشور داریم که وزارت بهداشت آن را اعلام خواهد کرد. »

به گزارش پورتال یک، دکتر کیانوش جهانپور در نشست تفریحی با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس درباره بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد، گفت:« با توجه به تغییراتی که در روزها و هفته های اخیر در آمار ابتلا و حتی موارد فوت ناشی از ابتلای به کووید ۱۹ داشتیم و حداقل در دو هفته اخیر روند نزولی را شاهد بودیم ، ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان هایی که موارد فوتی ناشی از کرونا در آنجا بین صفر و یک نوسان داشته و شامل ده ها قسمت در کشور است را احصاء‌ کرده و بزودی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در قالب استان های سفید و زرد و سبز و قرمز، فهرست آنها را اعلام خواهد کرد، امروز هم رییس جمهور این موضوع را اعلام کردند. مناطقی که جزو مناطق سفید اعلام شود بعد از اعلام، بازگشایی بقاء‌ متبرکه یا برگزاری نمازهای جماعت بویژه نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.در مناطق دیگر تا زمانی که در وضعیت سفید قرار نگیرند چنین چیزی مقدور نخواهد بود.»

وی درباره عدم رعایت فاصله گذاری در برخی آرامستان ها بخصوص در بهشت زهرا گفت:« ما در پروتکل هایمان پرهیز از تجمعات بزرگ در آرامستان ها و رعایت فاصله گذاری و رعایت استفاده از ماسک را داریم، باید نظارت ها بر آنها وجود داشته باشد ما در وزارت بهداشت قادر به این نیستیم که در صدها آرامستان و ده ها بقاء‌متبرکه حضور مستقیم داشته باشیم و دستگاه های متولی بر اجرای پروتکل ها باید بر آنها نظارت کنند و مردم هم می توانند موراد تخلف را به سامانه سجام اعلام کنند.»

وی در واکنش به فروش الکل در سوپرمارکت ها و فروشگاه ها، گفت:« مواد ضدعفونی کننده یا توسط شرکت های معتبر و مجاز رسمی تولید می شود که مسوولیت محتوای آن بر عهده تولیدکننده است و یکسری هم به نوعی تولیدات غیررسمی و یا فله ای و تولیدات بدون مجوز است که فروشش در داروخانه ها و سوپرمارکت ها یا فروشگاه های زنجیره ای درست نیست. تعزیرات بر بحث قیمت این محصولات می تواند ورود کند ولی بر کیفیت کالا یا صحت محتوای آن ابزار نظارت را ندارد مگر عرضه موارد غیرمجاز که کالایی باشد که پروانه ساخت نداشته باشد که تعزیرات بدون ابلاغ وزارت بهداشت می تواند نظارت داشته باشد.»

وی تاکید کرد:« الان تولید مواد ضدعفونی کننده به قدری در کشور زیاد شده که انبارهای خیلی از تولیدکننده ها مملو از این تولیدات است .در حال حاضر می توانیم یکی از بزرگترین کشور تولیدکننده مواد ضدعفونی در دنیا باشیم.»

وی درباره عدم اعلام آمار ابتلا به کرونا به تفکیک استان ها، گفت:« در مورد آمار استانی بسیج ملی مقابله با کرونا کار خودش را در استان ها براساس تفاوت ارقام و امار انجام می دهد. دقیق تر از امار استانی کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا لیبل سفید و زرد و قرمز را برای استان ها براساس امار روزها و هفته ها اخیر احصا‌ء‌ می کند و ظرف امروز و فردا گزارش آن ارائه می شود. بیش از ۳۰۰ از قسمت سفید در کشور داریم که وزارت بهداشت آن را اعلام خواهد کرد. »

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پورتال یک، درباره روند کمک های بین المللی به ایران برای ارسال اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارو و نیز کمک ایران به دیگر کشورها، گفت:« در حال حاضر روند این کمک ها کاهش پیدا کرده است به دلیل اینکه کشورهای بیشتری درگیر کرونا شده اند و گرفتاری هایشان ممکن است بیشتر از کشور ما باشد. کمک های بین المللی آن روند و حجم روزهای اولیه را ندارد اما در هفته اخیر از کشور ژاپن به کشورمان کمک هایی ارسال شده است. ما هم بعد از ۶۸ روز از شناسایی اولین مورد کووید ۱۹ در کشورمان، ممکن است یکی از کشورهایی هستیم که جهش تولید را در اقلام حفاظتی و بهداشتی داشتیم.»

وی افزود:« تولید ماسک در کشور حدود ۲۵ برابر شده است همچنین سه شرکت تولیدکننده ونتیلاتور را داریم و سه شرکت امادگی تولید کیت های سرلوژیک و دو سه شرکت نیز به دنبال تولید کیت های تشخیص مولکولی کرونا هستند، با این توان و جهشی که در تولید اقلام داریم انبارهایمان مملو از اقلام بخصوص ضدعفونی شده است. تولید الکل در کشور حداقل ۸برابر شده است و اگر به سمت مهار و کنترل بیماری برویم مازادی از تولیدات داخل در این زمینه ها خواهیم داشت که بخشی از آن را برای دپوی استراتژیک خواهیم داشت زیرا ممکن است در پاییز با شیوع ویروس مواجه باشیم. و مازاد بر آن را می توانیم در اختیار کشورهای درگیر قرار دهیم.»

وی در ادامه گفت:« ایالات متحده که بزرگترین شرکت های تولیدکننده ماسک را دارد تولیداتش در چین و اسیای شرقی صورت می گیرد این کشور الان یک ماسک N95 به پرسنل درمانشان می دهد. ما با اولویت کشورهای همجوار و سپس اروپایی ها اقلامی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار می دهیم از جمله ونتیلاتور. مردم امریکا هیچ ارتباطی به دولت ایالات متحده ندارد و تا جایی که بتوانیم مازاد تولیداتمان را می توانیم به کشورهای همسایه و سایر کشورها از جمله اروپا و امریکا ارسال کنیم.»

ادامه دارد…



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا