انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس

سلامت

انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس را ببینید.

کیفیت انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم، در مهارت‌های قالی‌ بافی و جنس و طرح الیاف آن کاملاً مشهود است. خرید این فرش‌ها همراه با جهیزیه عروس، به زیبایی و شیک شدن خانه کمک می‌کند و مزایای بسیاری دارد.
فرش دستباف مدرن معمولا نسبت به انواع سنتی، ابعاد کوچک‌تری دارد و در آن از طرحهای جدید، خطوط و شکل‌های هندسی استفاده می‌شود. معمولا جنس نخ در فرش‌های مدرن از نوع ابریشم است و به طور کلی طرح و خصوصیت‌های ظاهری فرش دستباف مدرن و فرش دستباف سنتی با یکدیگر متفاوتند که شناخت آن‌ها را از یکدیگر آسان می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید:

  • مزایای فرش دستباف ابریشمی
  • بهترین برند فرش دستباف
  • انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس
  • قیمت فرش دستباف تمام ابریشم
  • نحوه شستن انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم
  • توصیه نهایی

                                    انواع فرش دستباف مدرن

مزایای فرش دستباف ابریشمی

بعضی از مزایای فرش دستباف ابریشمی عبارتند از:

  • دارای زیبایی و جذابیت چشم‌گیر
  • سبک و نرم بودن به دلیل قطر کم آن
  • کم بودن پرزها
  • ماندگاری زیاد
  • دارای الیاف طبیعی از پیله کرم ابریشم
  • دارای مقاومتی در سطح نخ‌های پشمی و پنبه‌ای
  • دارای برجستگی‌های بیشتر
  • دارای رنگ و لعاب منحصر به فرد
  • تغییر طیف رنگ با تغییر زاویه دید به دلیل جنس الیاف
  • کیفیت زیاد

بیشتر بخوانید: فرش اتاق کودک، خصوصیت خاصی دارد؟


بهترین برند فرش دستباف

انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم معمولاً با اسم شهرهای مختلف ایران شناخته می‌شوند. فرش دستباف کاشان، فرش دستباف اصفهان، فرش دستباف تبریز و فرش دستباف قم از سرشناس‌ترین برندها هستند که در همه جای ایران طرفدار دارند.

انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس

لازم است درباره‌ی هر کدام از برندها و انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم کمی اطلاعات داشته باشید تا بهتر بتوانید فرش مورد نظر خود را برای خرید پیدا کنید.

                                    انواع فرش ابریشم


بیشتر بخوانید: فرش فانتزی طرح آبرنگی مناسب اتاق کودک


فرش دستباف ابریشمی قم

فرش دستباف و ابریشمی قم، نسبت به سایر شهرها پیشینه‌ی کمتری دارد. البته این مسئله چیزی از کیفیتش کم نمی‌کند. بلکه باعث می‌شود فرش دستباف قم، بیشتر در طبقه‌بندی انواع فرش دستباف مدرن قرار بگیرد.

فرش دستباف و ابریشمی قم، نسبت به سایر شهرها پیشینه‌ی کمتری دارد. البته این مسئله چیزی از کیفیتش کم نمی‌کند. بلکه باعث می‌شود فرش دستباف قم، بیشتر در طبقه‌بندی انواع فرش دستباف مدرن قرار بگیرد.
به نظر برسد اصلاً همین مدرن بودن باعث شده است که فرش‌های قم، چنین تنوع گسترده‌ای داشته باشند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شوند. در صورتی که فرش‌های دستباف قدیمی، بیشتر دارای طرح‌هایی مثل ترنج شاه عباسی و شکارگاه هستند.
در نتیجه، فرش‌های دستباف و مدرن شهر قم با سلیقه نسل جوان بسیار جور درمی‌آیند و خوشبختانه توانسته‌اند تحولات بزرگی را نیز در صنعت فرش ایران ایجاد کنند.

فرش دستباف کاشان

یکی از ویژگی‌های اصلی و اعجاب‌انگیز فرش دستباف کاشان، انسجام و استحکام بالای الیاف آن در عین نرمی و ظرافت است. و بدون شک انتخاب بسیار خوبی برای جهیزیه عروس محسوب می‌شود.

فرش دستباف کاشان آن‌‌قدر شناخته شده است که دیگر نیازی به معرفی ندارد. نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای خارجی نیز از فرش دستباف کاشان به خوبی استقبال می‌شود و پیشینه‌ی بسیار بلندی نیز دارد.
طرح‌های فرش دستباف کاشان بیشتر شامل نقش‌های گل و بوته و ترنج است که حس خوب خانه‌های قدیمی را برایتان زنده می‌کند و اصالت فرهنگ ایرانی را مهمان خانه‌هایتان می‌کند.
یکی از ویژگی‌های اصلی و اعجاب‌انگیز فرش دستباف کاشان، انسجام و استحکام بالای الیاف آن در عین نرمی و ظرافت است. و بدون شک انتخاب بسیار خوبی برای جهیزیه عروس محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: ۱۲ مدل فرش فانتزی اتاق خواب، پیشنهادی ویژه برای مادرها


فرش دستباف اصفهان

ویژگی اصلی فرش دستباف اصفهان مربوط به بافت ظریف ابریشمی آن است که دارای توده‌هایی کوتاه است. این ویژگی برای کسانی که نگران پرزهای بلند فرش هستند بسیار مناسب است.

پیشینه‌ی فرش‌های دستباف در اصفهان نیز سر درازی دارد. شهر اصفهان در دوران صفویه، به همت شاه عباس و با ساخت کارگاه‌های قالی بافی، به مرکز قالی بافی ایران سرشناس شد که تا امروز نیز شهرت خود را از دست نداده است.
اصفهان شهر آثار باستانی و صندوقچه‌ی بخش عظیمی از تاریخ کشور است که از این امتیاز در طرح‌ انواع فرش دستباف مدرن نیز به خوبی استفاده کرده است.
علاوه بر این، استفاده از لوستر به جای سر ترنج و چوبه دار عمودی، از امضاهای فرش دستباف اصفهان محسوب می‌شود.
ویژگی اصلی فرش دستباف اصفهان مربوط به بافت ظریف ابریشمی آن است که دارای توده‌هایی کوتاه است. این ویژگی برای کسانی که نگران پرزهای بلند فرش هستند بسیار مناسب است. زیرا با فرش دستباف اصفهان، دیگر لازم نیست نگران این قضیه باشند.

فرش دستباف مدرن تبریز

ویژگی اصلی فرش دستباف تبریز، تنوع بسیار زیاد آن در نوع بافت و الیافی است که به کار می‌رود. البته جنس اصلی الیاف، معمولاً از پنبه یا ابریشم است.

از هر چه بگذریم، حرف دوست خوش‌تر است. فرش دستباف مدرن تبریز نیز به خاص بودن و منحصر به فرد بودن معروف است. پس اگر در خرید فرش سخت‌گیر هستید، احتمالاً فرش دستباف تبریز برای شما گزینه مناسبی است.
فرش دستباف مدرن تبریز، صرف نظر از طرح‌های خاصی که دارد، بیشتر در رنگ‌های قرمز و آبی با زمینه کرم ظاهر می‌شود. این ترکیب رنگ زیبا با انواع مبلمان به راحتی ست می‌شود و به شیک شدن دکوراسیون خانه کمک می‌کند.
ویژگی اصلی فرش دستباف تبریز، تنوع بسیار زیاد آن در نوع بافت و الیافی است که به کار می‌رود. البته جنس اصلی الیاف، معمولاً از پنبه یا ابریشم است و به طور کلی به شما حق انتخاب گسترده‌تری می‌دهد.

                                    فرش ذستباف مدرن تبریز


بیشتر بخوانید: فرش اتاق نوزاد، ویژگی‌های مهم


قیمت فرش دستباف تمام ابریشم

قیمت انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم به عوامل زیادی بستگی دارد. بعضی از این عوامل عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه
  • طرح و رنگ
  • جنس الیاف
  • نوع بافت

به طور کلی قیمت فرش دستباف تمام ابریشم از حدود ۱۰ میلیون تا حتی ۵۰۰ میلیون متغیر است. حتی بعضی از افراد، خرید این فرش‌ها را نوعی سرمایه‌گذاری می‌دانند. یا کسانی هستند که ترجیح می‌دهند از این فرش‌ها به عنوان تابلوی هنری روی دیوار خانه خود استفاده کنند.

                                    فرش دستباف کاشان

نحوه شستن انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم

هر چقدر هم که جنس فرش خوب باشد، باز هم رفته رفته کثیف شده و باید شسته شود. مخصوصاً برای خانم‌هایی که کودک خردسال دارند، این قضیه بیشتر مطرح است.
با توجه به قیمت بالای فرش‌های دستباف، برای شستن آن‌ها، باید کمی دقت به خرج دهید. پس برای جلوگیری از خراب شدن فرش‌های دستباف هنگام شستشو، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • از شوینده‌های شیمیایی قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است الیاف ابریشمی فرش، حالت اولیه خود را از دست بدهند و ضعیف و سوراخ شوند.
  • فرش دستباف خود را برای شستشو، فقط به قالیشویی‌های قابل اعتماد بسپارید.

بیشتر بخوانید: قالیشویی در شمال تهران، خانم‌ها دیگر نگران کثیفی فرش‌هایتان نباشید!


توصیه نهایی انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس

                                    قیمت فرش دستباف تمام ابریشم

انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم، در تمام قسمت‌های خانه از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب و ناهارخوری قابل استفاده‌اند و هر جای خانه که باشند، می‌توانند رنگ و لعاب بسیاری را به خانه اضافه کنند.
علاوه بر این، به دلیل بافت نرمی که دارند، از سایش کف خانه جلوگیری می‌کنند و در عوض باعث آسایش پاهای شما می‌شوند.
به کلینیک پورتال یک هم سر بزنید.

انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره انواع فرش دستباف مدرن و فرش ابریشم مناسب جهیزیه عروس با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا