اسکار (جای زخم)

سلامت

اسکار (جای زخم)

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه اسکار (جای زخم) را ببینید.

اسکار چیست؟

اسکار روش طبیعی بدن برای التیام و جایگزینی پوست از دست رفته یا آسیب دیده است. اسکار معمولا از بافت فیبری تشکیل شده است. اسکار ممکن است به دلایل مختلف از جمله در نتیجه عفونت، جراحی، جراحات یا التهاب بافت ایجاد شود. جای زخم ممکن است در هر جایی از بدن ظاهر شود و ترکیب اسکار ممکن است متفاوت باشد. یک اسکار ممکن است صاف، توده ای، فرورفته یا رنگی به نظر برسد. ممکن است دردناک یا خارش دار باشد. ظاهر نهایی اسکار به عوامل زیادی از جمله نوع پوست و محل روی بدن، جهت زخم، نوع آسیب، سن فرد اسکار و وضعیت تغذیه او بستگی دارد.

چگونه می توان جای زخم را به حداقل رساند؟

اسکارها معمولا با گذشت زمان محو می شوند. آرایش می تواند به پوشاندن جای زخم در حین بهبود کمک کند. برخی از اسکارها را می توان با تکنیک های پوستی خاص به حداقل رساند. با این حال، درمان فقط می تواند ظاهر یک اسکار را بهبود بخشد. نمی تواند آن را به طور کامل پاک کند.

برخی افراد ، اسکار خود را مانند نشان‌های افتخار می‌دانند، در حالی که افراد دیگری هستند که خواهان محو و کمرنگ‌شدن آنها هستند و به دنبال راهی سریع و آسان برای اینکار هستند. تمام اسکارها به خوبی به درمانهای خانگی پاسخ نمی‎دهند، اما همچنان استفاده از کرم های رفع اسکار مانند کرم اسکاراستاتیک متداول است.

موارد زیر برخی از رایج‌ترین روش‌های به حداقل رساندن اسکار هستند:

درم ابریژن. درم ابریژن ممکن است برای به حداقل رساندن اسکارهای کوچک، بی نظمی های جزئی سطح پوست، اسکارهای جراحی و اسکارهای آکنه استفاده شود. همانطور که از اسم کوچک آن پیداست، درم ابریژن شامل برداشتن لایه های بالایی پوست با یک دستگاه الکتریکی است که پوست را ساییده می کند. با بهبودی پوست از این روش، سطح صاف تر و شاداب تر به نظر می رسد.

لایه برداری شیمیایی. لایه برداری شیمیایی اغلب برای به حداقل رساندن پوست آسیب دیده از نور خورشید، رنگ نامنظم (رنگدانه) و زخم های سطحی استفاده می شود. لایه بالایی پوست با استفاده از مواد شیمیایی روی پوست برداشته می شود. با برداشتن لایه بالایی، پوست بازسازی می شود و اغلب ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

تزریق کلاژن. یک نوع کلاژن (ساخته شده از کلاژن خالص گاوی) به زیر پوست تزریق می شود. جایگزین کلاژن طبیعی بدن از دست رفته می شود. کلاژن تزریقی به طور کلی برای درمان چین و چروک، جای زخم و خطوط صورت استفاده می شود. چندین نوع دیگر از مواد تزریقی نیز وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

تزریق کورتیزون. این نوع تزریق ها می توانند به نرم شدن و سپس کوچک شدن جای زخم های سخت کمک کنند. کلوئیدها و اسکارهای هیپرتروفیک اغلب پس از تزریق استروئید داخل ضایعه نرم می شوند.

لایه برداری با لیزر. لایه برداری با لیزر از نور پر انرژی برای سوزاندن پوست آسیب دیده استفاده می کند. برای به حداقل رساندن چین و چروک و اصلاح اسکارهای هیپرتروفیک ممکن است از لیزر مجدد استفاده شود.

گرافت های پانچ. گرافت پانچ گرافت های پوستی کوچکی هستند که جایگزین پوست زخم شده می شوند. برای از بین بردن جای زخم، سوراخی در پوست ایجاد می شود. سپس جای زخم با پوست بدون اسکار (اغلب از پشت لاله گوش) جایگزین می شود. پیوند پانچ می تواند به درمان اسکارهای عمیق آکنه کمک کند.

کرم ترمیم کننده

کرم های ترمیم کننده از طریق ترکیبات بازسازی کننده، کلاژن ساز، آبرسان، ضد باکتری، ضد قارچ و یا لایه برداری که در آنها قرار می گیرد می توانند باعث بهبود زخم و اسکار شوند. اسکار که همان جای باقی مانده از جراحت و زخم و بخیه است به شکل های ظاهری مختلفی بر روی پوست نمایان می شوند. این ضایعات پوستی به شکل: قرمز رنگ، قهوه ای، سفید رنگ، فرو رفته و یا دارای برجستگی هستند. اینکه چه مدت از جراحت و آسیب پوستی شما گذشته است و شکل ظاهری آن جزء کدام دسته اسم کوچک برده شده است می تواند انتخاب کرم ترمیم کننده را محدودتر کند، چون برخی کرم های ترمیم کننده قادر به درمان اسکار نیستند و یا کارآیی متفاوتی دارند.

در این لینک : بهترین کرم اسکار

انواع مختلف اسکار و درمان چیست؟

اسکارهای غیر طبیعی گاهی پس از بهبود زخم ایجاد می شوند. انواع مختلفی از اسکار وجود دارد، از جمله:

اسکارهای کلوئیدی

اسکارهای کلوئیدی

کلوئیدها از رشد بیش از حد بافت اسکار ناشی می شوند. جای زخم های کلوئیدی بیشتر از خود زخم اصلی است. تکامل آنها ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

درمان اسکارهای کلوئیدی متفاوت است. هیچ درمان ساده ای برای اسکارهای کلوئیدی وجود ندارد. عود پس از درمان شایع است. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تزریق استروئید. استروئیدها مستقیماً به بافت اسکار تزریق می شوند تا به کاهش خارش، قرمزی و احساس سوزش که ممکن است این اسکارها ایجاد کنند کمک کنند. گاهی اوقات، تزریق به کاهش اندازه اسکار و نرم شدن بافت اسکار کمک می کند. آتروفی و ​​تغییر رنگ پوست از عوارض جانبی اصلی است.

عمل جراحي. اگر اسکار کلوئید به گزینه های مدیریت غیرجراحی پاسخگو نباشد، ممکن است جراحی انجام شود. یک نوع جراحی مستقیماً جای زخم را با یک برش از بین می‌برد و بخیه‌هایی برای بسته شدن زخم گذاشته می‌شود. گاهی از پیوندهای پوستی برای کمک به بستن زخم استفاده می شود.

جراحی لیزر. اسکارها ممکن است با انواع لیزرهای مختلف، بسته به علت اصلی اسکار، درمان شوند. لیزر ممکن است برای صاف کردن جای زخم، از بین بردن رنگ غیر طبیعی جای زخم یا صاف کردن جای زخم استفاده شود. بیشتر لیزر درمانی برای اسکارها همراه با سایر روش‌های درمانی از جمله تزریق استروئید، استفاده از پانسمان‌های مخصوص و استفاده از بانداژ انجام می‌شود

اسکار هایپرتروفیک

اسکار هایپرتروفیک

اسکار هایپرتروفیک به باقیمانده جای زخم گفته می‌شود و در مواردی مانند سوختگی، بعد از زایمان (عمل سزارین) و … ایجاد می‌شود. برای درمان اسکار هیپرتروفیک و از بین بردن جای زخم از تکنیک‌های فیزیوتراپی مانند سرما درمانی، اولتراسوند و … می‌توان استفاده نمود.

اسکار انقباضی

اسکار انقباضی

انقباضات یک اتفاق غیرطبیعی است که زمانی اتفاق می‌افتد که منطقه وسیعی از پوست آسیب دیده و از بین برود و در نتیجه جای زخم ایجاد شود. تشکیل اسکار لبه‌های پوست را به هم می‌کشد و باعث سفت شدن پوست می‌شود. سپس کاهش اندازه پوست می تواند بر عضلات، مفاصل و تاندون ها تأثیر بگذارد و باعث کاهش حرکت شود.

گزینه‌های درمان جراحی مختلفی برای انقباضات وجود دارد، از جمله موارد زیر:

پیوند پوست یا فلپ پوست. پیوند پوست یا فلپ های پوستی پس از برداشتن بافت اسکار انجام می شود. پیوند پوست شامل جایگزینی یا چسباندن پوست به قسمتی از بدن است که فاقد پوست است. پیوند پوست با برداشتن تکه ای از پوست سالم از منطقه دیگری از بدن (به اسم کوچک محل اهدا کننده) و چسباندن آن به منطقه مورد نیاز انجام می شود.

بهبودی پس از جراحی اصلاح اسکار

تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید تا به حداکثر بهبودی و بهبودی خود کمک کنید. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی بسته به نوع جراحی انجام شده، همه محدودیت‌های فعالیت را به شما توصیه می‌کند. جای زخم را نمی توان به طور کامل از بین برد. عوامل زیادی در رفع اسکار دخیل هستند. برخی از اسکارها بیش از یک سال پس از جراحی طول می کشد تا ظاهرشان بهبود یابد.

اسکار (جای زخم)

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره اسکار (جای زخم) با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا