استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی

اخبار
1

استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی را ببینید.

با موارد استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی آشنایی دارید؟ می دانید کاربردهای جوش شیرین چیست؟ جوش شیرین تنها مورد استفاده آشپزی نیست. ممکن است شما از جوش شیرین تنها برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده می کنید. یا به عنوان ماده ای که می تواند در پخت مواد غذایی مثل نان و شیرینی کمک کند. اما جوش شیرین، سدیم بی کربنات، در داروهای پزشکی مورد استفاده است. در ادامه این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام، در مورد این که چگونه جوش شیرین می تواند به سلامتی بدن کمک کند بحث خواهیم کرد.

جوش شیرین ، مسواک را تمیز و ضد عفونی می کند

این ماده مفید، می تواند باکتری هایی که در دهان وجود دارند را از بین ببرد. پلاک های دهانی می توانند موجب بیماری لثه شوند. مسواک خود را خیس کنید و مقداری پودر جوش شیرین روی آن بپاشید و مثل همیشه مسواک بزنید. همچنین فاقد فلوراید است در حالی که این ماده برای جلوگیری از تخریب دندان ها لازم است. با این وجود استفاده از خمیردندان ها ایمن تر است. اما می توان هر از چندی دندان ها را با جوش شیرین مسواک زد.

جوش شیرین

جوش شیرین یک دهانشویه ارزان است

پاستای سیری غذای خوشمزه ای است اما بوی سیر شما را اذیت می کند. نصف قاشق پودر جوش شیرین را در نصف لیوان آب بریزید و دهان خود را با آن شستشو بدهید. این کار تنها بوی دهان را از بین نمی برد بلکه باکتری ها و میکروب های دهان را از بین خواهد برد.

خوشبو کننده بدن

تمام محصولات بهداشتی از موادی تشکیل شده اند که پایه ی اسیدی دارند. جوش شیرین این محصولات را از این حالت خارج می کند و حالتی طبیعی به آن ها می دهد زیرا از هیچ گیاه طبیعی برای ایجاد بو و رایجه در آن ها استفاده نمی شود و بیشتر تمرکزشان بر روی از بین بردن بوی بدن است. اگر برایتان ریختن پودر بر روی لباس زیاد مهم نیست می توانید از جوش شیرین به عنوان از بین برنده بوی بدن استفاده کنید. یا به دنبال خوشبو کننده بدنی باشید که حاوی سدیم بی کربنات است، باشید.

جوش شیرین

جوش شیرین به کلیه ها کمک می کند

این اندام ها سموم و آب اضافی را از بدن خارج می کنند. اگر از بیماری های کلیوی، دیابت، فشار خون بالا رنج می برید، اسید در بدن شما ساخته می شود. سدیم بی کربنات میزان اسید بدن را کاهش می دهد و از تحلیل استخوان جلوگیری و به ساخت ماهیچه کمک می کند. اگر می خواهید از این روش استفاده کنید بهتر است که ابتدا با دکتر خود مشورت کنید. دانشمندان هنوز در مورد چگونگی عملکرد سدیم بی کربنات در حال تحقیق هستند.

کمک به رقابت با سرطان

در بیمارستان ها و اورژانس از سدیم بی کربنات برای درمان بیماری های قلبی و مسمومیت استفاده می کنند. این ترکیب به خنثی کردن خاصیت اسیدی داروهای شیمی درمانی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهند که هر چه میزان اسیدیته بدن کمتر باشد رشد و انتشار تومورها کمتر خواهد بود.

جوش شیرین

جوش شیرین ، تسکین دهنده پوست است

آیا پشه شما را نیش زده است؟ گذشتن از کنار گیاهان باعث ایجاد خارش در شما شده است؟ سدیم بی کربنات می تواند این مشکلات را رفع کند. سدیم بی کربنات التهاب، درد، خارش و قرمزی را از بین خواهد برد. سه قاشق سدیم بی کربنات را با یک لیوان آب ترکیب کنید. آن را روی پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

رفع درد

محققان در حال مطالعه بر روی این مسئله هستند که آیا سدیم بی کربنات می تواند درد ناشی از سرطان را کاهش دهد؟ اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید محلولی از سدیم بی کربنات تهیه کنید و روی محل آسیب دیده بمالید این کار به رفع آفتاب سوختگی کمک خواهد کرد.

جوش شیرین ، ریفلاکس معده را از بین می برد

سدیم بی کربنات به از بین بردن اسید زیادی معده که بعد از نوش جان کردن غذا به درون گلو باز می گردد کمک می کند. می توانید از قرص آن استفاده کنید یا محلولی ضد اسید از آن تهیه کنید به گونه ای که نصف قاشق جوش شیرین را در نصف لیوان آب بریزید و بنوشید. قبل از استفاده حتما با دکتر خود مشورت کنید بخصوص اگر برای درمان کودکان زیر ۶ سال مورد استفاده قرار می دهید.

جوش شیرین

اسکراب پوست صورت

جوش شیرین به عنوان لایه بردار عمل می کند. از آن برای تمیز کردن پوست استفاده کنید. ابتدا پوست خود را با آب و صابون بشویید سپس سه قاشق جوش شیرین را با یک لیوان آب ترکیب کنید و به پوست خود بزنید.

تمیز کننده موها

نصف قاشق جوش شیرین را با شامپو ترکیب کنید تا اسپری ها، ژل و دیگر ترکیباتی که برای مو استفاده کرده اید را از بین ببرید. این کار نه تنها موها را تمیز می کند بلکه حالت گرفتن آن را نیز راحت تر می کند.

نرم کننده پوست

نصف لیوان جوش شیرین را در آب وان بریزید. این کار چربی و روغن را از پوست می شوید و آن را نرم و لطیف می کند.

استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره استفاده از جوش شیرین برای زیبایی و سلامتی با ما در میان بگذارید.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] امراض شایع در افراد بلغمی مزاج خودمقصر پنداری در اشخاص افسرده

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] شیمی‌درمانی فقط ۳۰ درصد مؤثر می باشد نامه جدید وزیر علوم به رییس جمهور

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا