استرس چگونه در افراد ایجاد می شود؟

استرس چگونه در افراد ایجاد می شود؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه استرس چگونه در افراد ایجاد می شود؟ را ببینید.

 1363942028030,0

 چه عواملی موجب مضطرب شدن شما می شوند و در افزایش استرس و اضطرابتان نقش دارند کدام عوامل در این زمینه تاثیرگذارتر هستند و باعث ایجاد تشویش و استرس در شما می شوند

بعضی از ما انسان ها با کوچک ترین تغییرات محیطی و شرایط زندگی دچار اضطراب می شویم. برخی از افراد حتی با تماشا نزاع خیابانی و یا شنیدن صداهای بلند به شدت مضطرب و نگران می شوند. اگر شما هم از دسته ی افراد مضطرب هستید، به دلایل بروز آن توجه کنید. ممکن است راهی برای کنترل این مشکل خود بیابید.

علاقه زیاد به صندلی و نشستن
اگر شما از آن گروه از افرادی هستید که برای مدت های طولانی می نشینید، آن هم به دلایلی مانند فعالیت در محل کار، تماشای تلویزیون و … به بدنتان کمک می کنید تا راحت تر راهی برای ورود سرطان و دیابت در خود باز کند!

ممکن است جالب باشد بدانید تمام این یک جا نشستن ها ی طولانی شما را به یک فرد مضطرب تبدیل خواهد کرد، زیرا کاهش تحرک بدنی و کم توجهی به مشکلاتی که در پی آن به وجود می آید، اضطراب آور هست.

منظقه نشینی

شلوغی شهرهای بزرگ به شدت آزاردهنده هست. اما حتی مردمی که به صدای بوق های ممتد ماشین ها و پیاده روهای شلوغ و …هیچ اهمیتی نمی دهند، نیز در معرض خطر بروز اضطراب قرار دارند، زیرا تمام آلاینده ها و ذرات معلق آلوده در هوای شهرهای بزرگ خود باعث تاثیر بر سلامت روان و ایجاد اضطراب می شوند.

افرادی که محل زندگی شان نزدیک خیابان های شلوغ و جاده هاست، بیش از دیگران مضطرب خواهند شد.

زندگی در مناطق فقیرنشین

زندگی کردن در مناطق فقیر نشین و مکان هایی که رونق اقتصادی ندارند، می تواند سبب ایجاد اضطراب در خواهران شود. این مشکل فقط در مورد خانم ها وجود دارد و برای مردان محل زندگی اهمیت چندانی ندارد.
قرار گرفتن در محیط های پر سروصدا و پرتنش مانند ایستگاه های شلوغ اتوبوس و مترو، تماشا دعواها و نزاع های خیابانی ، سرو صداها و مشاجرات در محل کار و …شما را به یک انسان مضطرب تبدیل می کند.

حتی اگر محل زندگی یک زن ثروتمند در این مکان ها باشد، می تواند او را مضطرب سازد.

این موضوع می تواند به خاطر گرایشات و احساسات خاص زنانه باشد، اما ایمنی برای خواهران این مناطق هم دلیل دیگر بروز این مشکل هست. زنانی که در مناطق ناسالم اجتماعی زندگی می کنند، کمتر از دیگران از خانه هایشان بیرون می روند که این خود تهدید کننده ی سلامت روانی و جسمی آنهاست.

مصرف بیش از حد فست فودها

حتما تا به حال شنیده اید که غذای مصرفی تا چه حد بر فعالیت های مغزی و ذهنی تأثیرگذار هست و در واقع نوع برنامه غذایی هست که سلامت روان شما را مشخص می کند.

مصرف غذایی با چربی بالا (که به تبع آن وزن و قند خون افزایش می یابد)، منجر به افسردگی و اضطراب می شود.

هر چه قدر هم که داروی ضد اضطراب و ضد افسردگی مصرف کنید، اما برنامه غذایی نامناسب تان را کنار نگذارید، هیچ اثری بر سلامت روان و جسمتان نخواهد داشت.

محققان طبق یک آزمایش بر روی موش ها متوجه شدند موش هایی که برای مدتی از غذاهای ناسالم و چرب استفاده می کنند، بسیار عصبی و بی میل به فعالیت هستند، اما به محض قطع کردن مواد غذایی ناسالم و پیروی از یک برنامه غذایی سالم، موش ها دوباره به حالت عادی خود باز می گردند.

دردهای شکمی شدید

دردهای شکمی و کاهش اشتها و بیماری روده ی تحریک پذیر از عوامل ایجادکننده ی اضطراب هستند. افراد مبتلا به روده ی تحریک پذیر دو برابر دیگران مضطرب می شوند و خواهران بیش از بقیه تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت.

قرار گرفتن در محیط های پرتنش

قرار گرفتن در محیط های پر سروصدا و پرتنش مانند ایستگاه های شلوغ اتوبوس و مترو، تماشا دعواها و نزاع های خیابانی ، سرو صداها و مشاجرات در محل کار و …شما را به یک انسان مضطرب تبدیل می کند و بی قراری های شبانه و وسواس های فکری را به جانتان می اندازد.

لذا تا جایی که می توانید از محیط های پر ازدحام و پر تنش دوری کنید و یا سعی کنید خود را آرام و خونسرد نگه دارید.

تبیان

استرس چگونه در افراد ایجاد می شود؟

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره استرس چگونه در افراد ایجاد می شود؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] Across Age DX v1 0 8 8211 Unlimited گوگل با همکاری TP LINK روتر …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جانبازان در قاب خندوانه تصاویر تاثیر ناشتا نوش جان کردن بر هوش

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا