اختلالات روابط زناشویی، درمان انواع آن

سلامت

اختلالات روابط زناشویی، درمان انواع آن

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه اختلالات روابط زناشویی، درمان انواع آن را ببینید.

اختلالات روابط زناشویی

اختلالات روابط زناشویی به مشکلاتی اشاره دارد که در طول هر مرحله از چرخه پاسخ جنسی رخ می‌دهد و مانع از ارضاء جنسی طرفین می‌شود. این اختلالات عبارتند از:

  • اختلال نعوظ
  • انزال دیررس
  • انزال زودرس
  • کاهش میل جنسی
  • ناتوانی جنسی

    بسیاری از بیماری‌ها و عوارض جسمی و یا پزشکی می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد جنسی شود. این عوارض شامل دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن مانند نارسایی کلیه یا کبد و اعتیاد به الکل و مواد مخدر است.

سخنی کلی درباره اختلالات زناشویی
اختلالات زناشویی یا جنسی به هر نوع مشکلی که در  فعالیت‌های جنسی، اختلال ایجاد کند، گفته می‌شود. فعالیت‌های رابطه جنسی شامل بخش‌هایی مانند هیجانی شدن (شامل میل جنسی و تحریک جنسی)، بخش ثبات، ارگاسم و در نهایت بازگشت به حالت اولیه است.
هم خانم‌ها هم آقایان ممکن است به اختلالات جنسی دچار شوند. این اختلالات، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که حدود ۴۰درصد از خانم‌ها و ۳۰درصد از آقایان را درگیر می‌کند.
این مشکل، در هر سنی می‌تواند وجود داشته باشد، اما بیشتر از همه این مشکل بین سن۴۰ تا ۶۵سالگی ایجاد می‌شود.
بیشتر افراد از حرف زدن درباره ناتوانی یا مشکلات جنسی خود شرم می‌کنند و از مراجعه به پزشک پرهیز می‌کنند. اما اگر شما یا هسمرتان دچار مشکلات یا اختلالات جنسی هستید، بهتر است با مراجعه به پزشک، به دنبال درمان باشید تا زندگی شخصی و جنسی بهتری داشته باشید.

مشکلات روابط زناشویی

اختلالات روابط زناشویی چیست؟
اختلال جنسی به مشکلی اطلاق می‌شود که در مراحل چرخه واکنش جنسی اتفاق می‌افتد. چرخه پاسخ جنسی به طور معمول شامل چهار مرحله است: هیجان، پایداری، اوج (ارگاسم) و فرونشینی. مرحله هیجان شامل میل و برانگیختگی جنسی است.
هر چند تحقیقات نشان می‌دهد که اختلال جنسی عارضه شایعی است (۴۰ درصد از بانوان و ۳۰ درصد از مردان درجاتی از مشکلات جنسی را گزارش داده‌اند)، اما مشکلات جنسی موضوعی است که بسیاری از مردم از بحث و گفتگو درباره آن اجتناب می‌کنند. خوشبختانه گزینه‌های درمانی مؤثری وجود دارد، بنابراین مهم است که نگرانی‌های خود را با شریک زندگی و پزشک خود در میان بگذارید.

مشکلات زناشویی

چه افرادی دچار اختلالات روابط زناشویی می‌شوند؟
اختلال عملکرد جنسی می‌تواند در هر سنی بروز کند، اما در افراد بالای ۴۰ سال شایع‌تر است، زیرا اختلال جنسی اغلب با کاهش سلامت ناشی از افزایش سن مرتبط است.

انواع اختلالات روابط زناشویی چیست؟

اختلالات جنسی به طور کلی به چهار دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

  • اختلال میل جنسی: کاهش میل و یا علاقه به رابطه جنسی.
  • اختلال برانگیختگی : عدم تحریک و یا هیجان در طول فعالیت جنسی.
  • اختلال ارگاسم : تأخیر یا نرسیدن به اوج لذت جنسی.
  • اختلال درد جنسی : احساس درد در هنگام مقاربت.

اختلال روابط زناشویی

علائم و نشانه‌های اختلال روابط زناشویی چیست؟


  • مردان


    اختلال نعوظ یا نعوظ ناقص
    عدم انزال و یا تأخیر در انزال علی‌رغم تحریک جنسی کافی
    عدم توانایی در کنترل زمان انزال


  • بانوان


    ناتوانی در رسیدن به اوج لذت جنسی.
    خشکی واژن قبل از مقاربت و در طول آن.
    عدم شل شدن کافی عضلات واژن قبل از مقاربت.


  • مردان و بانوان


    کاهش میل جنسی
    عدم تحریک و ناتوانی جنسی
    درد هنگام نعوظ

اختلالات جنسی

چه عواملی باعث اختلال جنسی می‌شود؟

بسیاری از بیماری‌ها و عوارض جسمی و یا پزشکی می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد جنسی شود. این عوارض شامل دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن مانند نارسایی کلیه یا کبد و اعتیاد به الکل و مواد مخدر است. علاوه بر این، عوارض جانبی برخی از داروها از جمله برخی از داروهای ضد افسردگی می‌تواند عملکرد جنسی را تحت تأثیر قرار دهد.

این عوامل شامل استرس و اضطراب ناشی از کار، نگرانی در مورد عملکرد جنسی، مشکلات زناشویی و خانوادگی، افسردگی، احساس گناه، نداشتن تصویر ذهنی خوب از بدن خود و اثرات آسیب‌های جنسی گذشته است.

اختلالات جنسی چگونه تشخیص داده می‌شود؟
در اغلب موارد، فرد احساس می‌کند مشکلی در لذت بردن و ارضاء جنسی خود و یا همسرش وجود دارد. پزشک به احتمال زیاد کار خود را با بررسی تاریخچه کاملی از علائم و انجام معاینه جسمی آغاز خواهد کرد. همچنین در صورت نیاز ممکن است تست‌های تشخیصی را به منظور رد کردن هر گونه مشکلات پزشکی که ممکن است به اختلال جنسی کمک کند، تجویز نماید.
ارزیابی نگرش فرد در مورد رابطه جنسی و همچنین عوامل مؤثر دیگر (ترس، اضطراب، آسیب جنسی، سوء استفاده جنسی در گذشته، مشکلات رابطه، داروها، اعتیاد به الکل یا مواد مخدر و غیره) به اورولوژیست کمک خواهد کرد تا علل اصلی و زمینه‌ای اختلال جنسی را شناسایی کرده و توصیه‌های مناسب را برای درمان ارائه دهد.

اختلالات رابطه زناشویی
درمان اختلالات روابط زناشویی
بسیاری از انواع اختلالات جنسی را می‌توان با درمان مشکلات جسمی یا روانی اصلاح کرد. سایر راه‌کارهای درمانی عبارتند از:

اگر مصرف یک دارو علت ایجاد اختلال جنسی باشد، تغییر دارو ممکن است به رفع این اختلال کمک کند. مردان و زنانی که دچار کمبود هورمون‌ هستند، می‌توانند از تزریق هورمون، قرص و یا کرم‌های موجود استفاده کنند.


  • آمیزش درمانی 

مراجعه به متخصص و مشاور جنسی می‌تواند برای زوج‌هایی‌ که دارای مشکلات جنسی هستند و درمان‌های اولیه برای آنها مؤثر نبوده است، بسیار مفید باشد. این متخصصان اغلب مشاوران خوبی برای روابط زناشویی هستند.


  • رفتار درمانی 

این روش، شامل تکنیک‌های مختلفی از جمله شناخت رفتارهای مضر در روابط یا تکنیک‌هایی مانند خود برانگیختگی برای درمان مشکلات مربوط به تحریک و برانگیختگی یا ارگاسم است.

درمان تحت نظر یک مشاور مجرب می‌تواند به فرد کمک کند تا مسائلی مانند آسیب‌های جنسی گذشته، اضطراب، ترس، احساس گناه و تصویر ضعیف از بدن خود را که ممکن است بر عملکرد جنسی فعلی فرد تأثیر گذار باشد، حل و فصل کند. این روش برای درمان افراد دوجنسه نیز بهره گرفته می شود.

هم خانم‌ها هم آقایان ممکن است به اختلالات جنسی دچار شوند. این اختلالات، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که حدود ۴۰درصد از خانم‌ها و ۳۰درصد از آقایان را درگیر می‌کند. این مشکل، در هر سنی می‌تواند وجود داشته باشد، اما بیشتر از همه این مشکل بین سن۴۰ تا ۶۵سالگی ایجاد می‌شود.


  • آموزش‌های جنسی و تقویت رابطه 

آموزش و مشاوره در مورد رابطه جنسی، رفتارهای جنسی و پاسخ‌های جنسی می‎‌تواند به فرد کمک کند تا بر اضطراب خود در مورد عملکرد جنسی غلبه کند. گفتگوی راحت و شفاف با شریک زندگی در مورد نیازها و نگرانی‌های خود نیز به فرد کمک می‌کند تا بر موانع بسیاری که در مسیر یک زندگی جنسی سالم قرار دارد، غلبه کند.

اختلالات روابط زناشویی، نتیجه گیری

اختلالات زناشویی شامل اختلال نعوظ، زودانزالی، دیرانزالی، کاهش میل جنسی و ناتوانی جنسی را شامل می‌شود که برای درمان آن به متخصص و مشاور جنسی مراجعه کنید.

اختلالات روابط زناشویی، درمان انواع آن

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اختلالات روابط زناشویی، درمان انواع آن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا