آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟ آموزش امنیت در تلگرام

آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟ آموزش امنیت در تلگرام

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟ آموزش امنیت در تلگرام را ببینید.

امنیت نرم افزار تلگرام ، آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟ : دنیای پر ازدحام پیام رسان ها امنیت این فضا را تحت شعاع قرار می دهد. بحث امنیت اطلاعات کاربران در خصوص مهاجرت کاربران نرم افزار های پیام رسان به تلگرام بارها و بارها  مورد بررسی قرار گرفته هست.

برای شفاف سازی میزان امنیت این نرم افزار پیام رسان که موسسان آن به ایمنی آن می بالند و نیز چگونگی بالابردن ضریب امنیت آن به سراغ یکی از کارشناسان آی تی رفتیم تا از میزان قابل اعتماد بودن آن مطلع شویم.
 
از تلگرام ایمن تر استفاده کنیم
 
سهیل الوندپور کارشناس آی تی گفت: تلگرام در ارسال و دریافت پیام بسیار سریع هست و همین سرعت بالا موجب شده هست روز به روز بر تعداد کاربران این برنامه افزوده شود، در حال حاضر این برنامهبیش از۵۰ میلیون کاربر دارد، همچنین روزانه یک میلیارد پیام از طریق این شبکه پیام‌رسان ارسال می‌شود.
 
وی اظهار داشت: تلگرام برای ارسال پیام دو روش در اختیار کاربران قرار داده هست و کاربران می توانند به اختیار خود از روش ارسال پیام بطور معمول و یا روش ارسال پیام خصوصی(secret chat) استفاده کنند که دارای ویژگی های متفاوتی هستند. یکی از مواردی که تلگرام به آن اذعان دارداین موضوع هست که از سیستم‌های رمزنگاری روی پیام‌های متنی و صوتی که به صورتsecrert chatارسال می شوداستفاده می‌کند، به این معنی که پیام‌های شما به‌صورت رمز درآمده و فقط اپلیکیشن مخاطب می‌تواند آن را رمزگشایی کند. به طور مثال شما در تلگرام تایپ میکنید سلام و ارسال میکنید رمزنگاری کرده و پیام رسان تلگرام آن را به طرف مقابل ارسال میکند و اپلیکیشن مقصد بعد از دریافت این علائم آن را به پیام سلام تبدیل می‌کند. بنابراین اگر یک اپلیکیشن موبایل از این شیوه رمزنگاری استفاده کند، می‌توان گفت تا حدی ایمنی بر قرار هست. تلگرام برای رمزنگاری و انتقال پیام ها از پروتکلی به نامMTProto استفاده می کند؛ این پروتکل برای استفاده در تلگرام با تلفیق چند الگوریتم و پروتکل رمزنگاری داده ها کار میکند.

از تلگرام ایمن تر استفاده کنیم

الوند پور در ادامه افزود: در رمزنگاری مبدأ به مقصد یاend-to-end پیغام‌ها در مبدأ و در زمان ارسال رمزنگاری شده و سپس در مقصد رمزگشایی می‌شوند. در این سطح رمزنگاری نیازی نیست كه شبكه از رمزی بودن پیغام آگاهی داشته باشد. پیغام در تمام طول انتقال رمز شده باقی می‌ماند، از ابتدا تا انتها. فایده این روش در این هست كه احتیاجی نیست در تمام گام‌های مسیر، تمام نقاط امن باشند. این اصلی هست كه امروزه در سیستم‌های شناخته شده رمزنگاری پیغام به شیوه تونل مانند SSLو TLSمورد استفاده قرار می‌گیرد. این رمزنگاری قابلیت انعطاف بیشتری دارد. در این روش انتشار كلید و مدیریت آن ساده‌تر هست.با استفاده از این روش، اطلاعات از ابتدا تا انتها و در كل شبكه محافظت شده باقی می‌مانند که در تلگرام رمزنگاری پشتیبانی نمی شود.
 
وی تأکید کرد: ساز و کارهای احراز هویت در web.telegram.orgبه نحو صحیحی ایجاد نشده هست و مهاجماین امکان را دارد که از این آسیب‌پذیری سوء‌استفاده کرده و بدون احراز هویت توکن یا رمز ورود قربانی را به دست بگیرد، زمانی که کاربر قصد ورود به حساب کاربری وب را دارد، باید یک توکن که به تلفن همراه وی ارسال شده هست را در مدت زمان کم‌تر از ۵دقیقه در وب‌گاه وارد نماید.
 
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از پیام رسانها از تکنیک پنهان کاری رو به جلوforward secrecy) )تکنیکی که رمزگشایی را سخت میکند استفاده نمی کنند بدون روشپنهان کاری رو به جلویک حمله کننده می تواند اطلاعات زیادی را بدست آورد و آنها را تنها با یک کلید مخفی رمزگشایی کند.
 
روشforward secrecyبه ایمن ماندن بوسیله ایجادکردن یک کلید منحصر به فرد برای هر بخش کمک می کند به عبارت دیگر هربخش به وسیله یک کلید سری متفاوت رمزگذاری می شود و در صورتی این قسمت انجام میپذیرد که مرحله قبلی رمزنگاریend to endصورت گیرد.
 
باید گفت که برای ایجاد ایمنی بیشتر در تلگرام میتوانیم با انتخاب گزینه Create secret chatامنیت پیغام های خود را بالا ببرید.تمامی گزینه هایی که در چت معمولی در تلگرام غیر فعال هست در چت خصوصی فعال میشود و میتوانید امنیت پیام رسان خود را کامل کنید.
 

نرم افزار تلگرام امنیت تلگرام هک تلگرام

الوند پور در خصوص مزایای استفاده از چت خصوصی گفت: استفاده از این قابلیت تلگرام مزایایی از جمله رمزگذاری end-to-endکه باعث می شود پیش از ارسال به سرور در سیستم شما رمزنگاری شود و امنیت بیشتری داشته باشد،در سرورهای تلگرام اثری از خود باقی نمی گذارد و تمامی اش پاک می شود و حتی اگر پاک نشود چون رمزنگاری شده هست سرور قادر به خواندن آن نیست، این قابلیت خود ویرانی دارد، یعنی پس از مدتی به طور خودکار پیام ها پاک می شود و اجازه ارسال مجدد (فوروارد) به فرد مخاطب داده نمی شود.

مبحث دیگری که در تلگرام مورد بحث بوده و هست بحث رباتها هست، سهیل الوندپور در اینباره بیان کرد:خواندن همه پیام ها به وسیله ربات به معنی جاسوسی نیست. در واقع ربات از همه پیام ها سر درنمی آورد و تنها پیام هایی که برای ربات تعریف شده و معنی دار باشد، پردازش می شوند. در نتیجه حتی خارج ازPrivacy Modeنیز یک ربات توان جاسوسی چندانی ندارد.
 
آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟
 
مسأله بعدی که بسیار مطرح هست این هست که رباتها می توانند پیام های خصوصی را جمع آوری کرده و عملا در اختیار طراح قرار دهند وی در این خصوص اظهار داشت: این موضوع به دلیل این که حافظه ربات ها محدود هست و تمامی پیام هایی که پردازش شوند، بعد از مدتی از حافظهCloudدر سرور پاک خواهند شد منتفی هست. عملا حتی در صورت جمع آوری اطلاعاتی نظیر پیام ها و شماره تلفن ها، طراح ربات دسترسی مستقیم به آنها ندارد و همه این اطلاعات از طریق پروتکل رمزنگاری شده تلگرام به سرور واسطه منتقل و در آنجا پردازش و ذخیره می شوند.
 
الوندپور برای بالابردن ضریب امنیت تلگرام گفت: برای بالا بردن امنیت در تلگرام تایید دو مرحله ای را فعال کنید. برای فعال سازی این قابلیت: از منوی Settingsبه Privacy and securityبروید و در آن جا منوی two-step verification را انتخاب نمایید. برای فعال سازی دکمه را روشن نمایید. در این بخش رمز عبوری وارد نمایید که به هیچ وجه فراموش نمی کنید و از این بابت مطمئن هستید.
 
پس از وارد کردن رمز بر روی next کلیک نمایید. به مرحلهPassword hintمی رسید. در این مرحله چیزی را وارد نمایید که باعث می شود بدانید رمز عبورتان چه بوده هست و دیگران از آن متوجه رمز عبور شما نشوند. با زدن بر رویNextبه مرحله بعدی یعنیRecovery E-mailبروید.
 
در این مرحله ایمیل اصلی تان را وارد کنید و سپسDone   را بزنید ولی اگر نمی خواهید ایمیلی وارد کنید بر روی Skip کلیک کنید که ما این را توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در صورت فراموشی رمز عبور، با ایمیل می‌توان به آن دست پیدا کرد. اکنون به ایمیل تان بروید و بر روی لینکی که فرستاده هست کلیک کنید.
 
پیغام موفقیت آمیز بودن فعال سازی امنیت دو مرحله ای را در صفحه باز شده خواهید دید. از این به بعد به راحتی می‌توان گفت هک اکانت شما چه از طریق بدافزار چه از طریق دیگر غیرممکن خواهد بود

آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟ آموزش امنیت در تلگرام

منبع : پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره آیا نرم افزار تلگرام امن هست؟ آموزش امنیت در تلگرام با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا