آشنایی با پروفیل آلومینیوم

مطالب جدید

آشنایی با پروفیل آلومینیوم

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آشنایی با پروفیل آلومینیوم را ببینید.

خلاصه مقاله 

پروفیل آلومینیوم یک متریال فلزی است که تحت فرایند اکستروژن تولید ساخته می‌شود و در بسیاری از پروژه های ساختمانی برای ساخت و ساز انواع اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این پروفیل ها از نظر کاربردی در سه حوزه متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پروفیل های آلومینیومی در پروژه های ساختمان سازی، پروژه های معماری و همچنین کاربردهای صنعتی در مدل ها و شکل های مختلف به کار می روند.

 

آشنایی با پروفیل آلومینیوم، روش تولید و موارد کاربردی آن

پروفیل آلومینیوم یک متریال فلزی است که تحت فرایند اکستروژن تولید ساخته می‌شود و در بسیاری از پروژه های ساختمانی برای ساخت و ساز انواع اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این پروفیل ها از نظر کاربردی در سه حوزه متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پروفیل های آلومینیومی در پروژه های ساختمان سازی، پروژه های معماری و همچنین کاربردهای صنعتی در مدل ها و شکل های مختلف به کار می روند.

برای آشنایی با ورق آلومینیوم اصفهان اینجا کلیک کنید.

 استفاده از پروفیل آلومینیوم در پروژه های ساخت و ساز

انواع پروفیل آلومینیوم در شکل ها و مدل های مختلف به دلیل وزن کم و توان بالا در برابر خمش و همچنین استحکام فوق العاده مناسب، گزینه های ایده آل برای نصب در پروژه های ساخت و ساز هستند. آنچه به عنوان سازه یا اسکلت اصلی برای نصب پنل های خورشیدی در مکان های مختلف استفاده می شود، در حقیقت همین پروفیل های آلومینیوم هستند.

 استفاده از پروفیل آلومینیوم در پروژه های معماری و طراحی سازه

یکی از کاربردهای پروفیل آلومینیوم در حوزه طراحی و ساخت انواع سازه، اجرای طرح هایی است که به حوزه معماری مربوط می شوند. معماری را می توان زیرشاخه پروژه های ساخت و ساز تلقی کرد، به همین دلیل، طراحی چهارچوب درب و پنجره با استفاده از پروفیل آلومینیوم امکان پذیر است.

کاربردهای پروفیل آلومینیوم در صنعت

گسترده ترین و متنوع ترین کاربردهای پروفیل آلومینیوم را در صنایع مختلف شاهد هستیم. آلومینیوم بهترین متریال فلزی برای ساخت بسیاری از تجهیزات صنعتی با وزن سبک است. علی رغم کاربردهای گسترده، سطح صیقلی و وزن سبک انواع پروفیل آلومینیوم، این متریال دارای مقاومت و استحکام فوق العاده بالا هست. در مراحل تولید پروفیل آلومینیوم، فرآیند اکستروژن طبق استانداردهای صنعتی انجام می شود و تمام مراحل فرایند، تحت نظارت و کنترل قرار دارد؛ به همین دلیل، انواع پروفیل های آلومینیوم که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

صنایعی که به نوعی به انتقال حرارت و هدایت جریان برق مربوط هستند، مهم ترین مشتریان خرید پروفیل های آلومینیوم می باشند. صنایع تولید سیستم های تهویه مطبوع، تولید انواع کابینت، مبلمان، طراحی و نصب سیستم های انتقال کابل های برق، ساخت درب و پنجره، ساخت اسکلت های آلومینیومی برای نصب برخی سازه ها و غیره، نمونه هایی از کاربردهای این متریال فلزی در صنعت هستند.

تولید پروفیل آلومینیوم تحت فرایند اکستروژن

تولید پروفیل آلومینیوم تحت فرآیند اکستروژن در صنعت انجام می‌شود. اکستروژن برای تولید انواع پروفیل ها با شکل یکنواخت و همچنین کیفیت بالا با حداقل هزینه را فراهم می‌کند. در فرایند اکستروژن، پروفیل های تولید شده قطعات باریک و توخالی با مقاومت، استحکام و خواص مکانیکی بسیار عالی هستند.

فرایند اکستروژن برای تولید پروفیل آلومینیوم بسیار ساده بوده و مکانیسم جذابی دارد؛ در این فرایند، بلوک ها یا شمش های آلومینیوم در یک کوره القایی تا حدود ۵۰۰ درجه سانتیگراد در مرحله پیش گرمایی حرارت داده می شوند؛ پس از آنکه آلومینیوم به صورت خمیر درآمد یا در اصطلاح نرمی خود را به دست آورد، توسط ابزارهای مخصوص به صورت پروفیل های توخالی با شکل های متنوع در می آید.

در طول فرآیند اکستروژن، پروفیل های آلومینیومی در حد استاندارد کشیده می شوند. پس از آنکه فرایند اکستروژن به پایان رسید، پروفیل هایی که از این مرحله خارج می شوند دمای بالایی دارند، بنابراین تحت عملیات خنک سازی با آب یا هوای سرد قرار می گیرند؛ سپس به ابعاد مختلف برش داده شده و در نهایت پس از خنک شدن به انبار منتقل می شوند.

آشنایی با پروفیل های دکوراتیو اصفهان

 در کارخانه پروفیل اصفهان چه عملیاتی بر روی پروفیل آلومینیوم انجام می گیرد؟

یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید و فروش انواع پروفیل آلومینیوم و همچنین ورق آلومینیوم در اصفهان شرکت آلومین گستر است. در کارخانه پروفیل آلومینیوم، پس از پایان فرآیند اکستروژن، در حقیقت فرآیند بسیار مهم تری بر روی این متریال اجرا می شود. فرایند های تکمیلی که در کارخانه پروفیل اصفهان بر روی پروفیل های آلومینیوم اجرا می شود، دوام، کیفیت و استحکام متریال را تضمین کرده و این امر رضایتمندی مشتریان را در پی خواهد داشت. شرکت آلومین گستر نیز افتخار دارد با رعایت تمام استانداردها در تولید انواع پروفیل آلومینیوم، محصولات با کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند. ورق آلومینیوم اصفهان و انواع پروفیل های آلومینیومی، نمونه ای از بهترین محصولات این شرکت هستند.

 *جلا دادن سطح پروفیل آلومینیوم: پروفیل آلومینیوم پس از تولید در یک مرحله، تحت تیمار با مواد شیمیایی مخصوص قرار می‌گیرد تا سطح آلومینیوم، یکنواخت و براق شود.

*پوشش دهی آندی: پروفیل آلومینیوم برای محافظت در برابر عوامل خورنده و یا عوامل مخرب محیطی تحت فرآیند پوشش دهی آندی قرار می‌گیرد. در این فرآیند، ضخامت معینی از اکسید به طور صنعتی بر روی قطعات آلومینیومی اِعمال می‌شود تا دوام و پایداری آن افزایش پیدا کند.

 *پوشش دهی پروفیل آلومینیوم: برای اثبات پوشش محافظ بر روی پروفیل ها و افزایش ضخامت لایه محافظ پروفیل آلومینیوم، برخی از پوشش ها بصورت مواد شیمیایی مایع یا پودری شکل بر روی سطح پروفیل اعمال می شوند. برخی از پروفیل های آلومینیوم به صورت رنگی در بازار وجود دارند اما برای تمام آنها استانداردهای جهانی به کار می رود.

مطالب مرتبط :

آشنایی با پروفیل آلومینیوم

لطفا نظر خود را درباره آشنایی با پروفیل آلومینیوم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا