آشنایی با متخصص درد و راهکارهای درمانی آن 

سلامت

آشنایی با متخصص درد و راهکارهای درمانی آن 

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آشنایی با متخصص درد و راهکارهای درمانی آن  را ببینید.

 

در مواقع احساس درد شدید باید جهت تسکین درد به فردی متخصص، یعنی پزشک متخصص درد مراجعه کنید تا به‌صورت تخصصی بررسی‌های لازم جهت تشخیص انجام شود و متناسب با مشکل ایجاد شده، بهترین راهکار درمانی را برای شما در نظر بگیرد.

قطعا همه افراد چندین‌بار در قسمت‌های مختلفی از بدن خود دچار درد شده‌اند که در اغلب مواقع به روش خانگی و بدون نیاز مراجعه به پزشک کنترل شده و بهبود پیدا می‌کنند.

اما، گاهی برخی از دردها به صورت شدید بروز می‌کند و مانع از فعالیت‌های روزمره می‌شود.

فوق تخصص درد دانش و توانایی لازم جهت بررسی تشخیص درد دارد و موثرترین درمان را برای بیماران در نظر خواهد گرفت. به‌طور مثال بیماری‌هایی مانند آرتریت، فیبرومیالژیا، میگرن، سیاتیک، کمردرد و… که دردهای مزمن به همراه دارد، توسط پزشک متخصص درد قابل کنترل خواهد بود.

مطالب برگرفته از سایت: https://drdelshadfoundation.com/

راهکارهای درمانی از سوی متخصص درد

بسته به شدت درد و مشکلی که ایجاد شده است، پزشک راهکارهای درمانی متفاوتی را به کار می‌گیرد. روش‌های درمانی مختلف طی مراحلی درمان برای بیمار انجام می‌گیرد، که در صورت عدم تاثیرگذاری هر یک از روش‌ها، راهکارهای موثرتری برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین پزشک فوق تخصص درد سعی بر این دارد که از روش‌های غیر تهاجمی و بسته، برای درمان درد استفاده کند که در ادامه چندین نمونه از راهکارهای درمانی را برای شما ذکر خواهیم کرد.

مرحله اول درمان برای همه افراد شامل تجویز دارو (ضد التهاب، شل‌کننده‌های عضلانی و ضد افسردگی) و تزریق‌هایی جهت بی‌دردی است (بلوک‌های عصبی یا تزریق به ستون فقرات). همچنین ممکن است از TENS یا محرک‌های عصبی الکتریکی از طریق پوست به کار گرفته شود.

در صورتی که بیمار شاهد تسکین درد خود نباشد، پزشک راهکارهای دیگری را در ادامه در نظر خواهد گرفت.

مرحله دوم درمان روش‌های پیشرفته‌ای مانند به کارگیری از فرکانس رادیویی یا رادیوفرکوئنسی (RFA) است. در طول RFA، حرارت یا موارد دیگری به عصب وارد می‌شود تا از انتقال سیگنال درد به مغز جلوگیری کنند.

این مرحله از درمان برای دردهای مزمن مانند آرتریت ستون فقرات کاربردی است. همچنین گاهی علاوه بر انجام این روش‌های درمانی، داروهای قوی‌تری نیز تجویز می‌شود.

مرحله سوم قرار دادن پمپ درد یا محرک نخاع است. این راهکارها برای تسکین درد نخاعی که مرکز کنترل حس درد بدن است، برای بیمار در نظر گرفته می‌شود. استفاده از سلول‌های بنیادی از دیگر گزینه‌های درمانی موثر است که برای اغلب افراد تسکین درد را به همراه دارد.

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با این راهکارهای درمانی دادیم، قطعا متوجه شده‌اید که متخصص درد تنها به روش‌های غیر جراحی سعی بر کنترل درد بیماران دارد تا بیماران نیازی به انجام عمل جراحی نداشته باشند یا اینکه تا حد امکان عمل جراحی را به تاخیر بیندازند.

مشکلاتی که توسط متخصص درد درمان می‌شوند

انواع دردهایی که توسط دکتر فوق تخصص درد تحت درمان قرار می‌گیرد، به سه دسته تقسیم بندی می‌شود. اولین مورد مرتبط با آسیب بافتی مانند آرتریت است، مورد دوم دردهای ناشی از آسیب عصبی یا بیماری سیستم عصبی مانند سکته است. مورد سوم ترکیبی از آسیب بافتی و عصبی مانند کمردرد است.

به‌طور کلی درد ناشی از بیماری‌هایی که توسط متخصص درد درمان می‌شود:

  • استئوآرتریت (ساییدگی در مفاصل بزرگ مانند زانو و لگن)
  • آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از واکنش خود ایمنی و تجربه علائمی در مفاصل کوچک مانند انگشتان دست)
  • اختلالات عصبی یا سیستم عصبی که همراه با درد است.
  • سکته مغزی (تجربه درد پس از سکته مغزی)
  • اسکلروز چندگانه یا ام اس
  • آسیب نخاعی
  • نوروپاتی (درد عصبی ناشی از بیماری‌هایی مانند زونا، HIV و دیابت)
  • گردن درد
  • کمردرد
  • سرطان

زمانی که باید به متخصص درد مراجعه کنید

همانطور که در ابتدا گفتیم در اغلب مواقع دردهایی که تجربه می‌کنیم، به روش‌های خانگی قابل درمان است. در حقیقت نیازی نیست که همیشه برای همه دردهای خود به متخصص درد مراجعه کنید.

در اغلب مواقع بیماران پس از ویزیت و مراجعه به پزشکان دیگری مانند ارتوپد و تجربه عدم تسکین درد، به متخصصین درد ارجاع داده می‌شوند.

برای مثال متخصص ارتوپد پس از عکسبرداری و تجویز داروهای ضدالتهابی و ارجاع به فیزیوتراپی، در صورتی که روند بهبودی در بیمار مشاهده نکند، باید به متخصص درد مراجعه کنند تا بررسی‎های تخصصی انجام گیرد.

در صورتی که بیمار نیاز به عمل جراحی یا شرایط انجام عمل جراحی نداشته باشد، به متخصص درد ارجاع داده خواهد شد. پزشکان متخصص درد انواع مختلفی از مشکلات و دردها را درمان می‌کنند؛ اما، بیماری‌هایی مانند فتق دیسک در ستون فقرات کمر و گردن از شایع‌ترین مشکلات است.

چه تکنیک‌های درمانی در کلینیک درد وجود دارد؟

انواع راهکارهای درمانی که ممکن است برای بیماران در کلینیک درد انجام گیرد به شرح زیر است:

  • اوزون تراپی
  • لیزر درمانی
  • رادیوفرکوئنسی
  • بلوک عصبی
  • ماساژ درمانی
  • آب درمانی
  • لیزر دیسک کمر یا PLDD
  • PRP
  • درمان شناختی رفتاری
  • و…

هر یک از این موارد بسته به مشکل ایجاد شده در بیمار و شدت دردی که تجربه می‌کند برای بیمار انجام می‌گیرد.

 

آشنایی با متخصص درد و راهکارهای درمانی آن 

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره آشنایی با متخصص درد و راهکارهای درمانی آن  با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا