گوگل جلوی رمز تکراری را می گیرد

مطالب جدید


گوگل تصمیم دارد که برای رقابت با خطرهای ناشی از پسوردهای ضعیف، ابزاری به اسم کوچک Password Checkup را در سرویس مدیریت حساب‌های کاربری خود قرار بدهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت سرگرمی تحلیلی cnet، گزارش‌های به‌دست‌آمده از گوگل و هریس پول نشان می‌دهد که نزدیک به یک‌چهارم آمریکایی‌ها از پسوردهای « Admin»، « abc123» و «۱۲۳۴۵۶» استفاده می‌کنند.

بر همین اساس، شرکت گوگل از ابزاری جدید به اسم کوچک Password Checkup رونمایی کرده است که در صورت دزدیده شدن پسوردها یا اسم کوچک‌های کاربری، به صاحبان حساب‌ها هشدار می‌دهد.
این ابزار برای اولین بار در ماه فوریه به‌عنوان افزونه گوگل کروم عرضه شد.
 
مارک ریشد به‌عنوان مدیر بخش امنیت حساب کاربری گوگل در این رابطه اعلام کرد که برنامه این بوده است که این افزوده به‌صورت ابزار پیش‌فرض گوگل کروم عرضه بشود.
او توضیح داد که افزونه عرضه شده در فوریه روشی برای آزمایش ارائه این ابزار برای عموم بوده است.
 

 رمز تکراری

 
گفتنی است هکرها عموما کاربرانی را مورد هدف قرار می‌دهد که از یک پسورد برای چند حساب کاربری استفاده می‌کنند، و در نتیجه می‌توانند با تکنیکی به اسم کوچک  پر کردن اعتبار به تعداد زیادی از حساب‌های کاربری دسترسی داشته باشند.

پس اگر اسم کوچک کاربری و پسوردتان در سال ۲۰۱۲ دزدیده شده باشد و آنها را تغییر نداده باشید، هکرها ممکن است از همان اعتبار برای ورود به حساب کاربری دیگر شما در سال ۲۰۱۸ استفاده کرده باشند.
 
تحقیقات جدید گوگل نشان داده که ۶۶ درصد پاسخ‌دهندگان، از یک پسورد برای پند حساب کاربری استفاده می‌کنند و همین امر آنها را در برابر حملات احتمالی بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.
افزونه Password Checkup با بررسی خودکار این امر به افراد هشدارهای لازم را ارائه می‌کند.
 
خوشبختانه اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که به این افزونه نیاز دارید لازم نیست که آن را دانلود کنید. این افزونه به‌صورت خودکار به مدیریت پسورد گوگل اضافه می‌شود و تمامی پسوردهای شما را برای مشکلات امنیتی احتمالی بررسی می‌کند.

 



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا