کودک بلند قد و باهوش می‌خواهم

کودک بلند قد و باهوش می‌خواهم

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کودک بلند قد و باهوش می‌خواهم را ببینید.

برای افزایش هوش و قدرت ذهن باید اصول تغذیه سالم رعایت شود و همه گروه های غذایی دریافت شود.

پرسش: بهترین غذایی كه غیراز غذای سفره میتوان به كودك ۱۴ماهه داد كه هم مقوی و هم بسیار مغذی باشد و در افزایش هوش و قد كودك موثر باشد چیست؟

پاسخ: برای افزایش هوش و قدرت ذهن باید اصول تغذیه سالم رعایت شود و همه گروه های غذایی دریافت شود. البته برخی غذاها هستند كه در این زمینه اثر بیشتری دارند، برخی از این غذاها عبارت هستند از:

۱- اسفناج :
اسفناج به دلیل بافت های گیاهی كه دارد از بسیاری از بیماری ها در خانم های پیشگیری می كند.تحقیقات نشان می دهد خانم هایی كه از اسفناج و سبزی های سبز دیگری استفاده می كنند،پیر شدن سلول هایشان را به تاخیر می اندازند.اسفناج به دلیل انزیم هایی كه در برگ های ان وجود دارد،سیناپس بین سلول های را تسهیل می بخشد.و هوش را تقویت می كند.اسفناج دارای ماده ی دارویی به اسم کوچک فولیك اسید هست كه در جهت تقویت حافظه موثر می باشد.و هم چنین برای افرادی كه دارای عارضه ی قلبی هستند نیز بسیار مفید می باشد.اسفناج حاوی مواد انتی اكسیدان نیز می باشد،

۳- غلات:
غلاتی مانند سویا ،لوبیا،نخود فرنگی،عدس سبزیجات دارای روغن بسیار مفیدی هستند كه در جهت تقویت حافظه لازم می باشد .

۴- میوه و سبزیجات :
میوه و سبزیجات دارای انتی اكسیدان های بسیار مفیدی هستند.میوه و سبزیجات بسیار برای تقویت حافظه مفیدند.

۵- تخم مرغ :
تخم مرغ ماده ی بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشد بخصوص این كه مادران باردار به هنگام بارداری و در هنگامی كه جنینی را در رحم دارند،تخم مرغ مصرف كنند در هوش فرزندشان بسیار موثر هست .

۶- ماست :
ایا می دانید یك پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ای می باشد.امگا ۳ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه می باشند .اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف كند،تاثیر بسیاری را بر روی رشد او می گذارد .

۷- انبه :
این میوه ماده ی دیگری هست كه در تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.با این كه میوه چرب هست و دارای بافتهای چربی می باشد اما باعث می شود كه گردش خون تسریع یابد.هنگامی كه گردش خون سریعتر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر هست .

۸- سیب زمینی :
محققان استرالیایی به تازگی دریافته اند كه موادی مانند كربوهیدرات های،كه به وفور در سیب زمنی یافت می شوند باعث تقویت حافظه می شوند .

۹- ماهی :
ماهی نیز یكی دیگر از مواد غذایی هست كه باعث تقویت و رشد سرییع تر سلول های مغز می شود . در نتیجه باعث تقویت حافظه می شود .ماهی برای عارضه ی قلبی نیز مفید هست .

۱۰- شكلات :
شكلات نیز یكی دیگر از موادی هست كه باعث تقویت حافظه می شود،البته بهتر هست شكلات هایی را مصرف كنید كه یا تلخ هستند و یا شكلات هایی را كه حاوی شیر باشند.

قد هر فرد تابعی از شرایط ژنتیكی و محیطی فرد هست. تنها كاری كه از نظر علمی می توان برای افزایش قد كرد اینست كه شرایط محیطی و تغذیه ای كافی در این زمینه وجود داشته باشد. به این معنی كه مواد مغذی لازم برای رشد قدی را فراهم كنیم تا در صورتی كه از نظر ژنتیكی ظرفیت افزایش قد وجود داشته باشد بتوانیم به حداكثر قد خود برسیم. رژیم غذایی مناسب شامل همه گروههای غذایی هست :نان و غلات ، سبزی و میوه ، گوشت و حبوبات ، شیر و لبنیات و چربیهای ضروری.

مواد مغذی كه برای رشد قدی لازم هستند از این قرار می باشد:
– روی :
دریافت منابع خوب روی در رشد بسیار موثر هست.منابع روی گوشت ها (مخصوصا ابگوشت) و مغزها و غذاهای دریایی هست.
– اب :
دریافت اب كافی (حداقل ۸ لیوان در روز ) ، ماهیچه ها را تقویت كرده و به رشد قدی كمك میكند.
– كلسیم :
كلسیم برای رشد و استحكام استخوان ضروری هست.روزانه حداقل ۱۰۰۰ میلی گرم كلسیم باید از رژیم غذایی تامین شود.منابع خوب كلسیم عبارتند از: شیر و ماست و پنیر كه منابع عالی كاسیم هستند ، سبزیجاتی مثل كلم كه منابع خوب كلسیم هستند و غذاهای دریایی مثل ساردین.
– ویتامین D :
ویتامین D برای متابولیسم كلسیم و رشد استخوان ضروری هست. به این منظور حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور افتاب لازم هست.
– پروتئین :
منابع پروتئین با كیفیت عالی عبارتند از انواع گوشت ها، سفیده تخم مرغ، حبوبات و مغزها و لبنیات .

سایر عوامل موثر در رشد قدی عبارت هستند از:
ورزش های كششی مناسب
استراحت و خواب كافی

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی هست یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

کودک بلند قد و باهوش می‌خواهم

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره کودک بلند قد و باهوش می‌خواهم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا