کودکم بیشتر میل به شیرخوردن دارد تا به غذا و آبمیوه

کودکم بیشتر میل به شیرخوردن دارد تا به غذا و آبمیوه

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کودکم بیشتر میل به شیرخوردن دارد تا به غذا و آبمیوه را ببینید.

پرسش: دختری دارم یکسال و هفت ماه ازوقتی سه چهار ماهه بود شروع کرد به شصت میل کردن چون بنده شاغل هستم بعد از مرخصی زایمان شیرخشک هم بهش دادم الان بیشتر میل به شیرخوردن دارد تا به غذا و آبمیوه اگر بهش شیر ندهم شصتش را می خورد حتی موقعی که خواب می باشد حاضر می باشد شصت بخورد گریه نکند لطفا بنده را راهنمایی کنید.

پاسخ: شصت میل کردن کودک از قسمت پزشکی بپرسید. کودک شما در روز به کودک ۱ تا ۲ ساله باید کم کم میل کردن غذای خانواده را شروع کند. کودک را درکنار سفره بنشانید. برایش کمی غذا درظرف مخصوص با قاشق مخصوص بگذارید و به او اجازه بدهید که قاشق دست گرفتن و میل کردن را تجربه کند. ازاین طریق به غذا علاقمند می شود. چون خودش به راحتی نمی تواند غذا بخورد. تکه های قابل دست گرفتن را به دستش بدهید وخودتان هم کم کم به او غذا بدهید. چون این غذا برایش کافی نیست. باید در بین وعده های غذای خانواده سوپ وفرنی مخصوصش را برایش تهیه کنید . سوپ کودک باید محتوی عدس ، برنج ، گوشت مرغ یا گوسفند ، نخود سبز، هویج ، کدو، سبزیجات تازه و کره باشد همه رادر آخر بصورت پوره در آورید . درفرنی از بادام وخامه استفاده کنید تا کالری آن بالا رود و کودک بهتر وزن گیرد وهر روز یا یک روز درمیان، زرده ی تخم مرغ فراموش نشود.
بهترین و ضروری ترین غذاها برای کودک ۱ تا ۲ سال عبارتست از روزی یک عدد تخم مرغ + ۵/۲ – ۱ لیوان شیر ( شیر مادر هم در این میزان شرکت دارد ) و مصرف روزی ۶۰ تا ۱۲۰ گرم گوشت برای کودک ضروری می باشد . پس بهتر می باشد چون حجم معده بچه کم می باشد غذاها را بصورت پوره های غلیظ و کم حجم به کودک بدهیم تا بتواند همه این میزان مواد تأمین کننده پروتئین را دریافت کند .

نكات مهم در تغذیه سال دوم زندگی
۱- ادامه تغذیه با شیرمادر همچنان مورد تأكید می باشد.
۲- شیرمادر بعد از صرف غذای كودك داده شود.

۳- دفعات تغذیه به غیر از شیرمادر ۴ تا ۵ بار در روز می باشد.

۴- هنوز باید در غذا تغییراتی داد تا هضم آن آسانتر باشد ؛ زیرا اگر غذا یكباره و به صورت آنچه كه در سفره خانواده می باشد به كودك داده شود، ممكن می باشد هضم آن برای او مشكل باشد. مثلا بهتر می باشد برنج به صورت كته و كاملاً نرم شده باشد . می توان آن را با كمی آب خورش نرم وله كرد وبه كودك داد.

۵- نیاز كودك به كلسیم و پروتئین توسط شیرمادر و مقدار ماست پاستوریزه ای كه در روزمی خورد تامین می شود.

۶- سفیده تخم مرغ كم كم به همان صورت كه درمورد زرده تخم مرغ شروع شده بود به صورت كاملا پخته و سفت شده شروع ، و به تدریج یك سفیده كامل مصرف شود. می توان یك روز در میان یك تخم مرغ كامل به كودك داد.

۷- كودك فعالانه در غذا میل کردن دخالت داشته باشد و خود غذا را با دست یا قاشق كوچك بردارد و به دهان ببرد.

۸- از ۱۱ ماهگی به بعد ، زمان انتقال از غذاهای مخصوص به غذای سفره خانواده می باشد.

۹- حبوبات از مواد غذایی دارای پروتئین، كربوهیدرات و املاح می باشد . درسال دوم به تدریج بر تنوع حبوبات مصرفی بیفزایید . می توانید آنها را به صورت كاملاً پخته شده همراه با سیب زمینی و با روغن یا كره و ترجیحاً روغن زیتون به كودك بدهید.

۱۰- باید توجه داشت كه هنوز هم معده كودك كوچك می باشد و نباید آن را با مقدار زیادی میوه یا آب میوه پر كرد.

۱۱- به كودك یك تا دو ساله تنقلاتی مثل پفك، شكلات، چیپس و… نباید داده شود و در صورتی كه فعالیت كودك زیاد باشد بستنی ، خرما، بیسكوئیت، بادام و پسته بو نداده ولی ریز شده بعد از غذا به او داده شود تا جای وعده های اصلی غذا را نگیرد.

۱۲- در طول سال دوم ، مصرف ویتامین هایA وD و قطره آهن باید ادامه داشته باشد و این مشكل كه آهن موجب سیاهی دندان ها می شود نباید مانع مصرف آن شود بلكه باید قطره را با قاشق چایخوری در عقب دهان كودك ریخت و متعاقب آن به او آب داد و با پارچه ای تمیز روی دندان های كودك را تمیز كرد.

۱۳- در اواخر سال دوم احساس استقلال كودك بیشتر می شود ، خودش غذا می خورد و از همه ی غذاهای سفره خانواده به دلخواه انتخاب می نماید. مادران دراین مرحله از این زندگی باید به مصرف مواد غذایی كافی و پر انرژی كه برای رشد كود ك لازم می باشد، توجه نمایند.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

کودکم بیشتر میل به شیرخوردن دارد تا به غذا و آبمیوه

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره کودکم بیشتر میل به شیرخوردن دارد تا به غذا و آبمیوه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا