کتاب مناسب کودکان، برای ارتباط خواهر برادری

سلامت

کتاب مناسب کودکان، برای ارتباط خواهر برادری

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کتاب مناسب کودکان، برای ارتباط خواهر برادری را ببینید.

یکی از آرزوهای بزرگ والدین، داشتن فرزندانی است که یکدیگر را دوست بدارند و ارتباط میانشان، سرشار از همدلی و مهربانی و رفاقت باشد. تصور آرمانی پدرها و مادرها، از ارتباط میان خواهرها و برادرها، اغلب ربطی به زندگی در دنیای واقعی ندارد. بسیاری اوقات از والدین می‌شنویم که هیچ کنترلی روی دعوا و مشاجرات فرزندان خود ندارند. حرفها و خشونت‌هایی که بین کودکان و نوجوانان ردوبدل می‌شود، گاهی والدین را می‌ترساند و از حجم احساسات منفی بین فرزندانشان، احساس شکست و ناتوانی می‌کنند. به نظر می‌رسد گاهی هر چقدر سعی می‌کنیم بین فرزندانمان صلح برقرار کنیم، به مساوات میان آنها رفتار کنیم و کاری نکنیم که احساس کنند تبعیضی میانشان وجود دارد؛ مدام شکست می‌خوریم و از طرف آنها هم متهم می‌شویم.

قطعا برای این مشکلات نیز راه‌حل‌هایی وجود دارد که با کمک متخصصان و روانشناسان کودکان، می‌توانیم آنها را بیابیم و سبک رفتاری مناسب خانواده خود را نیز بسازیم. اما در کل باید به این نکات توجه کنیم :

برای فهم دنیای رابطه فرزندان خود، به رابطه خود با خواهران و برادران خود فکر کنید. درک دلایل احساسات منفی میان آنها، هم از احساس ناکامی و ناتوانی شما می‌کاهد و هم اولین گام برای یافتن راه‌حل است.

با توجه به شدت مسائل و خشونتی که میان فرزندان رخ می‌دهد؛ حداقل مداخله را انجام دهید. همدردی با هر دو طرف و نشان دادن اینکه احساسات منفی آنها را می‌فهمید و می‌پذیرید؛ بهترین کار است و شما را از داشتن سمت قاضی یا داور که باعث ناکامی همیشگی یکی از دو طرف دعوا است؛ می‌رهاند.

قطعا ما احساسات و عواطف یکسانی به همه فرزندان خود نداریم. برخی از آنها به خود ما شبیه‌ترند و به صورت ناخودآگاه، حمایت یا توجه بیشتری دریافت می‌کنند. به این ویژگی‌های ناخودآگاه رفتار خود، آگاهی یابید. به فرزندان خود نشان دهید با هریک از آنها رابطه بی‌همتایی دارید و هرکس جای خودش را در قلب و ذهن شما دارد.

با این توصیه‌های اولیه و کلیدی به سراغ معرفی کتاب‌های این هفته می‌رویم و امیدوارم برای حل این مشاجرات گاه پایان-ناپذیر میان فرزندان خود، کفایت و آگاهی لازم را به‌دست آورید.

کتاب خواهر، برادرهای سازگار (برخوردهای موثر با کشمکش و رقابت فرزندان)

نویسندگان : آدل فابر، ایلین مزلیش

مترجم : مژگان جهانگیر

نشر قطره، ۱۳۹۶

قیمت نسخه فیدیبو: ۱۷۰۰۰تومان

مخاطب : والدین و مربیان

نویسندگان این کتاب، خانمها آدل فابر و ایلین مزلیس را با کتاب عالی «کودک، خانواده، انسان» برای اولین بار معرفی کردیم. آنها خود به مدت طولانی در گروه‌درمانی یک روانشناس برجسته کودکان به اسم دکتر «هایم گینوت» آموزش دیدند و حاصل آموزش‌های خود را درباره پنج فرزندشان اجرا کردند. پس از آن با توجه به تجربه و تحصیلات خود در روانشناسی و گروه درمانی، کتاب‌های فوق‌العاده‌ای نوشتند و در سراسر آمریکا به سخنرانی و برگزاری جلسات درمان پرداختند. این کتاب، یکی از کتاب‌های عالی این دو نویسنده و درمانگر، برای کار با کودکان و نوجوانان است. درگیری و دعوای بین فرزندان و ناسازگاری میان خواهرها و برادرها، تجربه‌ای بی مرز و فارغ از فرهنگ و سطح خانوادگی است. با هر سبکی از والدگری، قطعا حسادت‌ها و ناسازگاری‌های میان فرزندان بروز خواهد کرد و ما به عنوان والدین باید مهارت‌های مدیریت و کنترل در این موقعیت‌ها را داشته باشیم. این کتاب از ماهیت ارتباط میان خواهران و برادران آغاز می‌کند، سپس باورهای غیرمنطقی و ایده-آل‌گرایانه ما را شناسایی می‌کند و پس از آن، تکنیکهای مفید و کاربردی برای مدیریت بهتر هنگام مشاجرات فرزندان ارائه می‌دهد. در هر بخش ما با داستانهایی که والدین از تجربیات خود تعریف می‌کنند و نیز خاطرات خود نویسندگان هنگام کار با گروه دکتر گینوت را می‌خوانیم و برای مواجهه به موقعیتهای خاص خانواده خود ایده می‌گیریم. نکته مهم درباره این کتاب، مفید بودن تکنیک‌ها برای مربیان و معلمان است. نوع مشاجرات و راهکارهای عملیاتی مقابله با آنها، برای استفاده در محیط-هایی مانند مهدکودک و مدرسه ، توسط معلمان و مربیان نیز مناسب است.

این کتاب با ترجمه خانم سهیلا ابوالمهدی توسط انتشارات رشد و با قیمت ۲۲۰۰۰تومان نیز منتشر شده است.

کتاب راهنمای بهبود روابط خواهر و برادر (کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان)

نویسندگان : پت اسپانگین، ویکتوریا ریچاردسون

مترجم : سارا رئیسی طوسی

انتشارات صابرین، ۱۳۹۷

قیمت نسخه کاغذی : ۲۷۰۰۰تومان

قابل دریافت رایگان از کتابخانه عمومی طاقچه

مخاطب : مربیان و والدین

فرهنگ عمومی و بسیاری از متخصصان به زوج‌های جوان توصیه می‌کنند حداقل صاحب دو فرزند شوند و فاصله تولد بین آنها نیز حداقل زمان ممکن باشد. این توصیه، با این عبارت توجیه می‌شود که بچه‌ها با هم بزرگ می‌شوند و همبازی و دوست هم خواهند بود. در ظاهر معقول و منطقی به نظر می‌آید؛ اما تجربه بسیاری از والدین چیز دیگری می‌گوید. کتاب حاضر دقیقا برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات والدینی نوشته شده است که فرزندانی با فاصله سنی کم دارند. اگر شما هم چنین تصمیمی برای خانواده خود دارید، ممکن است بد نباشد این کتاب را بخوانید و درباره چالشهای آینده خود و راه‌های مقابله با آنها، بیاموزید. این کتاب در یازده فصل، از ابتدای تولد نوزاد جدید و واکنشهای احتمالی کودک بزرگتر صحبت می-کند. سپس انواع مشکلات و مشاجرات بین کودکان ، رقابت بین آنها، وجود شرایط ویژه یک کودک در خانواده و تاثیر آن بر دیگر فرزندان، را بررسی می‌کند و درباره رقابت و مقایسه و برچسب زدن ، و نیز مشکلات میان خواهرها و برادرهای ناتنی صحبت می‌کند. در پایان نیز راه‌های برقراری پیوند و نزدیکی بین کودکان را با وجود همه مشکلات و تفاوتهای بین آنها بررسی می‌کند.

کتاب خواهرها و برادرها: کتابی درباره اختلاف بین خواهرها و برادرها

نویسنده و تصویرگر : آر. دبلیو. الی

مترجم : برزو سریزدی

انتشارات صابرین، ۱۳۹۷

قیمت نسخه کاغذی : ۱۵۰۰۰ تومان

دریافت رایگان از کتابخانه عمومی طاقچه

مخاطب : کودکان ۶ تا ۱۲ ساله

فرزندان ما با همه ویژگی‌ها و تفاوتهای بین‌شان، در یک چیز مشترکند: ما به عنوان پدر و مادر؛ و قطعا هیچ چیز سخت‌تر از قبول کردن یک شریک یا رقیب در جلب محبت و توجه مهمترین افراد زندگی نیست. اگر از این دریچه به رقابت‌ها و دعواهای خواهر و برادری مشاهده کنیم؛ ممکن است کمی از احساسات منفی ما نسبت به این مساله کم شود. این کتاب زیبا، به کودک کمک می‌کند با احساسات گاه سرکوب شده سرشار از خشم یا منفی‌نگری نسبت به خواهر یا برادر خود روبرو شود. دیدن و پذیرفتن این احساسات از سوی کودک و والدینش، اولین گام در آرام کردن فضای خانه است. سپس کودک در‌می‌یابد در موقیعت‌های زیادی، حق او توسط خواهر یا برادرش نادیده گرفته شده است. گاهی هم گویی پدر و مادرش در تیم او نیستند و همه اینها باعث بروز احساسات و رفتارهای منفی بیشتری در کودک می‌شود. کتاب به کودک و به ما کمک می‌کند این مشکلات را نه از زاویه پدر و مادری که شاهد جنگ و دعوای فرزندانش است، بلکه از مشاهده کودکی که گاهی خودش به حق کودک دیگر تعدی می‌کند و گاهی هم مورد ظلم و بی‌عدالتی قرار می‌گیرد، بنگریم. مشاهده کردن و اندیشیدن از زاویه متفاوت، شروع یافتن راه‌حل-ها و برقرار شدن صلح و آرامش در خانواده است. تصویرگری کتاب نیز امکان بیشتری برای توصیف مشکلات میان خواهرها و برادرها می‌دهد و از کیفیت خوبی برخوردار است.

کتاب مناسب کودکان، برای ارتباط خواهر برادری

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره کتاب مناسب کودکان، برای ارتباط خواهر برادری با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا