کاهش وزن با بالون معده و روش های جایگزین دیگر

اخبار

کاهش وزن با بالون معده و روش های جایگزین دیگر

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه کاهش وزن با بالون معده و روش های جایگزین دیگر را ببینید.

آیا روش بالون معده برای کاهش وزن موثر هست؟ بالون معده به چه صورت انجام می گیرد؟ اگرچه بسیاری از روش های کاهش وزن دائمی هستند، اما بعضی از آنها به راحتی قابل برگشت هستند. جراحی های شدیدتر کاهش وزن اگرچه مؤثرتر است اما عوارض احتمالی بیشتری نیز به همراه دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد جراحی صحیح، مهم است که از خودتان سؤالات درستی بپرسید. جراحی کاهش وزن برای بسیاری از افراد چاق به خصوص برای افرادی که از بیماری های پزشکی ناشی از اضافه وزن رنج می برند و برای افرادی که رژیم غذایی یا تغییر سبک زندگی برای آنها بی تأثیر بوده، گزینه مناسبی است. بسته به مشکلات سلامتی خاص و وضعیت مالی فرد، روش های مختلفی را می توان در نظر گرفت. در این مقاله به چند مورد از روش های کاهش وزن موجود می پردازیم، از دستگاه های کم تهاجمی گرفته تا جراحی های بزرگ. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاهش وزن با بالون معده این مقاله از دکتر سلام از بخش پزشکی را مطالعه نمایید.

بالون معده

 بالون معده برای کاهش وزن

بالون معده یک گزینه غیر جراحی کاهش وزن برای بیماران چاق بزرگسال است که نمی توانند با روش های سنتی وزن خود را کاهش دهند. طی یک روش کوتاه و کم تهاجمی، یک بالن پر کاهش وزن در شکم جای گذاری می شود. این بالن تا شش ماه باقی می ماند تا به بیمار احساس پر بودن بدهد، کمتر بخورد و وزن کم کند. بیماران می توانند بین بالون های معده Obalon، ReShape، Obera که مورد تایید سازمان غذا و دارو برای کاهش وزن هستند، یکی را انتخاب کنند.

چرا باید روش بالون معده برای کاهش وزن را امتحان کنیم؟

اگر با وزن خود مشکل دارید و برنامه های ورزشی و رژیمی مختلف ناموفقی را امتحان کرده اید، نامزد مناسبی برای امتحان بالون معده هستید. این دستگاه که بالون معده یا بالون کاهش وزن نیز اسم کوچک دارد، یک روش کاهش وزن مورد تایید سازمان غذا و دارو است که می تواند به شما در لاغری بدون رفتن زیر تیغ جراحی کمک کند. دکتر مورتون، رییس جراحی زیبایی و کم تهاجمی در دانشکده پزشکی استنفورد، می گوید: این یک جراحی نیست اما طی آن از مزایای کاهش وزن بهره مند می شوید. مردم باید گزینه های مختلفی داشته باشند.

دکتر راچل ال. مور، متخصص جراحی متابولیک و بنیان گذار Moore Metabolics Bariatric Weight Loss Surgery در نیواورلئان لوئیزیانا، نیز موافق است و می گوید: این روش که ما پیشنهاد می کنیم بین روش جراحی و روش دارویی است. همچنین بیماران موقت و برگشت پذیری بالون معده را می پسندند. بالون معده تا شش ماه باقی می ماند و در صورت بروز عوارض جانبی یا تغییر عقیده، قابل برداشت است. دکتر مورتون می گوید: مردم می توانند توانایی های سبک زندگی که برای کاهش وزن لازم دارند را طی شش ماه که بالون جای گذاری می شود، بیاموزند. سه نوع سیستم بالون معده مختلف برای بیماران وجود دارد که هر دستگاه بخشی از یک برنامه جامع است که شامل رژیم، ورزش و مشاوره هست.

بالون معده

عملکرد بالون معده

بالون معده ، که گاهی اوقات بالون معده آندوسکوپ نیز نامیده می شود ، در اشکال مختلفی وجود دارد. با این وجود ، کارایی همه آن ها تقریبا یکسان است. در بیشتر موارد ، مانند بالن های Obera و ReShape ، بین یک تا سه بادکنک سیلیکونی توسط آندوسکوپ وارد معده می شود. این روند غیر تهاجمی و نسبتاً بدون درد است. سپس بادکنک ها با محلول نمکی و رنگ آبی متالیک پر می شوند. از طرف دیگر بالن های اوبالون به شکل قرص مصرف می شوند. قرص به یک بند وصل است. هنگامی که بالون معده وارد معده می شود ، آن را با گاز نیتروژن پر کرده و آزاد می کنند. از این طریق می توان تا سه بادکنک را وارد کرد.

صرف نظر از نحوه دخول بالون ها ، همه آنها به یک روش عمل می کنند. بالون معده فضای معده را اشغال می کند که در صورت نبود بالون، جای غذا است و باعث می شود بیماران سریعتر احساس سیری کنند. این عمل فقط حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و بیماران معمولاً تنها طی چند روز بهبود می یابند. در بیشتر موارد، این عمل، سرپایی است؛ یعنی نیاز به بستری در بیمارستان نیست. بالون ها به مدت شش ماه در بدن می مانند، در این مدت بیماران معمولا ۲۰ تا ۳۰٪ از وزن اضافی بدن خود را از دست می دهند.

بالون معده برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) بین ۳۰ تا ۴۰ هستند ایده آل است. در مقایسه با سایر گزینه های جراحی کاهش وزن نیز این روش نسبتاً ارزان قیمت است. بالون معده نسبتاً ارزان و موقتی است و دوره نقاهت کوتاهی دارد. آنها همچنین موثر هستند ، هر چند به اندازه جراحی های سنگین تر  کاهش وزن موثر نیستند.

بالون معده ReShape

بالون دوتایی یکپارچه ReShape یکی از سه دستگاه موجود برای بیمارانی است که می خواهند بدون انجام عمل جراحی وزن کم کنند.

نحوه عملکرد بالون دوتایی یکپارچه ReShape چگونه است؟

این سیستم کاهش وزن مورد تایید سازمان غذا و دارو شامل دو بالن متصل به هم است که وارد معده شما می شوند، طی این روند ورود، برای آرامش و امنیت شما بیهوش می شوید. دکتر یک اندوسکوپ را از دهان شما وارد می کند و از دستگاه لوله ای نازکی برای جای گذاری بادقت بالن های خالی از باد درون معده شما، استفاده می کند. وقتی بالن در جای مشخص قرار گرفت، آن را با محلول شور (آب نمک) و رنگ آبی پر می کنند. این روند بیست دقیقه طول می کشد.

بالون های ReShape تا شش ماه در کمر باقی می مانند و کمک می کنند احساس سیری داشته باشید و کمتر بخورید. در آن زمان نیز شما مشاوره برای بهتر شدن رژیم و عادت های ورزشی دریافت می کنید. اگر این بالن بترکد، رنگ آبی در ادرار  بیرون می آید. بعد از شش ماه، دوباره از یک آندوسکوپ برای برداشتن بالون از معده استفاده می شود. مشاوره تا شش ماه دیگر بعد از برداشتن بالون نیز ادامه دارد تا به شما در مسیر کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل و یا ماندن در آن وزن کمک کند.

بالون معده

چه کسانی می توانند روش ReShape را انجام دهد؟

این دستگاه بالون معده برای کاهش وزن مورد تایید سازمان غذا و دارو برای بیمارانی است که اثر توده بدنی ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم بر متر مربع و بیماری مرتبط با وزن دارند؛ مانند دیابت، فشار خون، یا کلسترول بالا. بیماران باید یک برنامه کاهش وزن کامل داشته باشند که شامل رژیم، ورزش و مشاوره است.

چه کسانی نباید ReShape انجام دهند؟

اگر در گذشته عمل زیبایی انجام داده اید، انجام ReShape به شما توصیه نمی شود. شرایط پزشکی دیگری وجود دارد که پزشک شما با بررسی آن ها ReShape را از گزینه های درمانی شما حذف می کند. برای مثال بیمارانی که مبتلا به بیماری التهاب دستگاه گوارش، خونریزی دستگاه گوارش یا فتق هیاتال هستند، نباید ReShape انجام دهند. این دستگاه برای بانوان باردار یا مادران شیرده نیز تایید نشده است.

عوارض جانبی: قبل از انجام عمل، پزشک برای شما درباره خطرات بیهوشی توضیح می دهد. عوارض جانبی مرتبط با این بالون عبارت اند از زخم، سوراخ، درد شکم، تهوع، استفراغ، باد، باد گلو، سوزش معده، کم آب شدن بدن و گلودرد. اگر علائم شدیدتر شوند، می توان بالون معده را در آورد. پزشک کاهش وزن شما می تواند لیست کاملی از عوارض جانبی و خطرات این روش را طی مشاوره پیش از جراحی برای شما شرح دهد.

نتایج: طی شش ماه مطالعه بالینی که شامل ۳۲۶ بیمار بود، کسانی که از روش ReShape همراه با دستگاه و رژیم و ورزش تحت نظارت استفاده کرده بودند، وزن بیشتری نسبت به بیمارانی کم کرده بودند که تنها برنامه ورزشی و رژیم تحت نظارت داشتند. بعد از قرار دادن دستگاه به مدت شش ماه، بیماران ReShape متوسط ۱۴٫۳ پوند وزن کم کرده بودند در مقایسه با گروه رژیمی و ورزشی که متوسط ۷٫۲ پوند وزن کم کرده بودند. بعد از شش ماه دیگر (یعنی شش ماه بعد از برداشتن دستگاه)، بیماران ReShape متوسط ۹٫۹ پوند وزن کم کرده بودند.

بالون معده

بالون معده Orbera

سیستم کنترل کاهش وزن Orbera در کشورهای دیگر نیز چندین سال در دسترس بوده است اما در سال ۲۰۱۵ تقریبا همزمان با سیستم بالون دوتایی ReShape مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

نحوه عملکرد بالون معده Orbera چگونه است؟

اگر Orbera را انتخاب کنید، روند ورود غیرجراحی (اندوسکوپیک) مشابهی با ReShape را انتخاب کرده اید. اما Orbera یک بالون معده تکی است. بعد از ورود این بالون کاهش وزن نرم و بادوام، درون آن با محلول شور پر می شود بنابراین به اندازه یک گریپ فورت می شود. بالون شکم حدود یک سوم شکم شما را می گیرد. این دستگاه به مدت شش ماه باقی می ماند و همزمان شما یک برنامه رژیمی، ورزشی و مشاوره ای، دریافت می کنید. پس از شش ماه این دستگاه برداشته شده و مشاوره شما تا شش ماه دیگر برای تکمیل فرآیند کاهش وزن، ادامه دارد.

چه کسانی می توانند از روش Orbera استفاده کنند؟

این سیستم تک بالونی برای بیماران مبتلا به تشخیص توده بدنی ۳۰-۴۰ کیلوگرم بر متر مربع و کسانی که روش های مختلف و ناموفقی از کاهش وزن را انتخاب کرده اند، مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است. اگر روش Orbera را انتخاب کنید، باید یک برنامه ورزشی و رژیم پزشکی تحت نظارت برای سلامتی و کاهش وزن بهتر داشته باشید.

چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند؟

بیماران خاصی نباید از این روش استفاده کنند و اگر شما یکی از این بیماران خاص باشید، پزشک شما را مطلع خواهد ساخت. اگر باردار هستید، یا تصمیم به بارداری طی شش ماه آینده دارید، یا مادر شیرده هستید، نباید از این روش استفاده کنید. علاوه بر این اگر سابقه جراحی زیبایی داشته اید یا شرایط پزشکی خاصی از جمله بیماری های التهابی دستگاه گوارش، فتق هیاتال، یا شرایط خون ریزی دستگاه گوارش بالایی دارید، ممکن است نتوانید از این روش استفاده کنید.

عوارض جانبی: پزشک برای شما درباره خطرات ناشی از بیهوشی و اندوسکوپی توضیح خواهد داد. عوارض جانبی دستگاه Orbera ممکن است شامل انسداد روده توسط بالون، ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ شکم یا کمر درد یا رفلاکس اسید معده باشد. پزشک کاهش وزن می تواند لیست کاملی از عوارض جانبی طی مشاوره پیش از عمل برای شما شرح دهد.

نتایج: در یک مطالعه بالینی ۹ ماهه که شامل ۲۵۵ بیمار می شد، بیماران با استفاده از روش Orbera بیشتر از بیمارانی که برنامه تغییر رفتاری داشته اند، وزن کم کرده بودند. بعد از اینکه دستگاه Orbera شش ماه در جای خود قرار گرفت، بیمارانی که دستگاه داشتند ۲۱٫۸ پوند وزن کم کرده بودند در مقایسه با گروه تغییر رفتاری که متوسط متوسط ۷ پوند وزن کم کرده بودند. در یک دوره ۹ ماهه (سه ماه بعد از برداشتن دستگاه)، بیمارانی که از این روش استفاده کرده بودند متوسط وزنی کاهش یافته آن ها بیش از ۱۹ پوند بود. بیمارانی که تنها ورزش و رژیم غذایی داشتند، متوسط ۷ پوند کاهش وزن داشتند.

بالون معده

بالون معده Obalon

سیستم بالون Obalon جدیدترین محصول موجود برای بیماران است. Obalon یک سیستم سه بالونِ بلعیدنی است که در سال ۲۰۱۶ مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفت. بالون معده  Obalon به جای مایع، با هوا پر شده است.

نحوه عملکرد Obalon چگونه است؟

بیمارانی که روش Obalon را انتخاب کرده اند، یک کپسول بالون کوچک را قورت می دهند. این کپسول به یک کاتتر نازک متصل است که برای بادکردن بالون با هوا، استفاده می شود. تا سه بالون ممکن است طی سه ماه کم کم جای گذاری شود. هر بالون باد شده تقریبا یک فنجان از حجم معده را اشغال می کند و کوچک تر از اندازه یک پرتقال است. با قرار گرفتن بالون ها، بیمار احساس سیری می کند و تمایل کمتری به پرخوری دارد. بعد از هر دو مدتِ حین یا پس از دوره درمان، بیماران برای کمک به یادگیری تغذیه سالم و عادت های ورزشی، مشاوره دریافت می کنند. در انتهای درمان، باد این بالون ها خالی شده و طی یک فرآیند اندوسکوپیک، برداشته می شوند.

چه کسانی می توانند روش Obalon را انجام دهند؟

این سیستم بالون تکی، بری بیمارانی که تشخیص توده بدنی ۳۰-۴۰ کیلوگرم بر متر مربع داده شده اند و روش های دیگر کاهش وزن را ناموفقیت آمیز امتحان کرده اند، مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است. همانند دیگر سیستم بالون های معده، باید برای سلامت و کاهش وزن بهتر برنامه ورزشی و رژیم پزشکی تحت نظارت داشته باشید.

چه کسانی نباید روش Obalon را انجام دهند؟

بیماران خاص نباید این روش را استفاده کنند و اگر شما یکی از این بیماران باشید، پزشک تان به شما خواهد گفت. سازمان غذا و دارو همچنین، لیستی از بیمارانی که نباید از این دستگاه استفاده کنند فراهم کرده است. این لیست شامل افرادی می شود که اختلالاتی دارند که ممکن است در بلعیدن تاثیرگذار باشد، بیمارانی که سابقه جراحی هایی داشته اند که منجر به باریک شدن دستگاه گوارش شده، و کسانی که داروهایی مصرف می کنند که ممکن است دستگاه گوارش را تحریک کند مانند NSAID ها و آسپرین.

عوارض جانبی: بیمارانی که روش Obalon را انتخاب می کنند ممکن است درد شکم و حالت تهوع داشته باششند. برخی عوارض جانبی غیررایج تر مانند استفراغ، سوء هاضمه، باد کردن، اسهال، تحریک گوارش یا خون ریزی، خون ریزی یا ساییدگی مری، یبوست یا مشکل خواب هست. پزشک شما می تواند لیست کاملی از عوارض جانبی را طی مشاوره پیش از عمل برای شما شرح دهد.

بالون معده

جایگزین های دیگر بالون معده برای کاهش وزن

کاهش وزن با باند معده

باند معده یا حلقه معده، بعد از جراحی بای پس معده ، دومین روش رایج کاهش وزن است. به عبارت ساده تر، باند معده که قابل تنظیم نیز است، کمربندی است که به قسمت بالای معده بسته می شود. برای سفت شدن آن از محلول نمک پر شده و از اندازه حفره ای که از مری به معده  می رسد، کاسته می شود. این باند اندازه معده را کاهش نمی دهد. در عوض، این روش فقط نوش جان کردن بیش از حد غذا در یک زمان را برای فرد آزاردهنده می سازد. جراح همچنین پورتی را در زیرسطح پوست قرار می دهد که با لوله به باند معده وصل می شود. این پورت، تنظیم باند را بعد از عمل آسان تر می کند.

مانند بادکنک معده ، باندهای معده قابل برگشت هستند. هنوز مشخص نیست که این باندها تا چه مدت می توانند بدون خطر، در بدن بمانند. برخی منابع نشان می دهند که آنها در سال اول با تقریبا ۴۰٪ کاهش وزن اضافی بیشترین تاثیر را دارند، ۴۳٪ در دو سال بعد. منابع دیگر حاکی از آنند که با باندهای معده بسیاری از افراد به هیچ وجه نتوانسته اند وزن خود را کاهش دهند.

اگرچه این روش کاملا تهاجمی است، اما نسبت به بسیاری از جراحی های کاهش وزن عوارض کمتری به دنبال دارد. به عنوان مثال باندهای معده منجر به سندرم دامپینگ نمی شوند،که یک بیماری آزاردهنده است و خیلی سریع غذا وارد روده کوچک می شود. در عین حال، باند ممکن است بلغزد، که امکان دارد منجر به خونریزی یا عفونت های ثانویه شود. باندهای معده از بالن معده گران تر هستند اما هنوز از جراحی بای پس معده و انواع آن ارزان تر هستند. در کل، این روش نسبت به جراحی بای پس معده گزینه ای ایمن تر، ارزان تر و کم تهاجمی تر است. علیرغم این مزایا ، مطمئناً کم اثرترین عمل جراحی کاهش وزن است. و گرسنگی را کاهش نمی دهد، به انضباط غذایی بیشتری از طرف بیمار نیاز است.

 بالون معده

کاهش وزن با سیستم قابل شارژ ماسترو Maestro Rechargeable system

این روش جدید در سال ۲۰۱۵ توسط سازمان غذا و دارو تأیید شد. اگرچه این یک روش جدید و اخیرا افزوده شده در زمینه کاهش وزن است ، اما گزینه ای ایمن تر و کمتر تهاجمی تر نسبت به سایر انواع جراحی های کاهش وزن است. روش ماسترو شامل یک کاشت شبیه به دستگاه تنظیم ضربان قلب است که در زیر پوست قرار میگیرد. ماده کاشته شده طی یک فرآیند به اسم کوچک وی بلوک تراپی، ضربان های الکتریکی را به عصب واگ، عصبی که مغز و معده را به هم متصل می کند، می فرستد. این ضربان ها – که هنگام های بیدار شدن، عصب واگ را به مدت ۵ دقیقه با ۵ دقیقه فاصله تحریک می کند – به مغز دستور می دهد که گرسنه است یا خیر.

عمل جراحی کاشت دستگاه بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. این دستگاه دارای باتری است که نیاز به شارژ منظم دارد اما می تواند تا هشت سال باقی بماند. در حال حاضر، کاندیداهای بادوام تر شامل کسانی که دارای شاخصه توده بدنی ۴۰ یا بیشتر هستند ، یا کسانی که شاخص توده بدنی ۳۵ و بیماری مرتبط با وزن مانند دیابت دارند. اگر به نظر می رسد که دستگاه خیلی درست عمل نمی کند، احتمالاً به این دلیل است که نتایج با هم قاطی شده اند.

برخی از متخصصان پزشکی سوال می کنند که آیا این جراحی اصلا مؤثر بوده است یا خیر. در حقیقت ، مطالعه ای که منجر به تأیید آن توسط سازمان غذا و دارو شد ، فقط در حدود ۸٫۵% کاهش وزن اضافی را شرکت کنندگان تماشا شده بود، که از هدف ۱۰٪ مطالعه کمتر بود. به همین دلیل ، بسیاری آن را وسیله ای همراه با یک روش کاهش شدید وزن مانند جراحی بای پس معده در نظر می گیرند. سیستم قابل شارژ ماسترو ارزان نیست. با اضافه شدن به هزینه جراحی بای پس معده یا در مقایسه با سایر گزینه های بسیار کم تهاجم، ممکن است این هزینه برای هنگفت به نظر برسد.

 بالون معده

کاهش وزن با گاسترکتومی آستینی

این روش که معده برداری آسینی یا گاسترکتومی آستینی عمودی نیز نامیده می شود، گاهی اوقات به خودی خود انجام می شود ، اگرچه این عمل اغلب اولین قدم برای یک عمل جراحی گسترده تر بای پس معده است. گاسترکتومی آستینی شامل از بین بردن همیشگی بخش قابل توجهی از معده است. بخش باقیمانده هنوز مری را به بقیه دستگاه گوارش متصل می کند. این عمل به سادگی بعد از عمل جراحی لاغری انجام می شود و باعث می شود غذای کمتری مصرف شود و با بی میل کردن شخص بیمار، باعث می شود خیلی زودتر احساس سیری کند.

اگر به عنوان بخشی از عمل بای پس معده انجام شود، معده باقیمانده گاهی در حین گاسترکتومی برداشته نمی شود بلکه به سادگی از قسمتی که مواد غذایی را تهیه می کند (همچنین به عنوان “کیسه” شناخته می شود) جدا می شود. این یک روش بسیار تهاجمی است. دوره نقاهت می تواند دردناک باشد و به طور معمول شامل یک تا سه روز بستری در بیمارستان است. بیماران باید برای حرکات دردناک روده، از جمله یبوست شدید، آمادگی داشته باشند. این تحرک همچنین کاملا محدود به چند روز اول است، و حتی انجام کارهای ساده مانند دوش گرفتن دشوار است. بیماران باید بسته به موقعیت های جسمی شغل خود، دو تا چهار هفته مرخصی کاری داشته باشند.

با این وجود تمام این زمان بهبودی ممکن است باارزش باشد. بیماران ممکن است در طول ۱۸ ماه ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش وزن اضافی را داشته باشند. این جراحی به طور قابل توجهی بیشتر از گزینه های کمتر تهاجمی موثر است. ه بعلاوه ، گاسترکتومی آستینی عوارض کمتری نسبت به جراحی کامل بای پس معده دارد، از جمله این موارد خطر کمتر برای سندرم دامپینگ است. هزینه این روش با باند معده حدود ۱۴۹۰۰ دلار، متفاوت است. به طور خلاصه ، این یک نقطه میانه خوبی بین روشهای ضعیف تر و شدیدتر است.

 بالون معده

کاهش وزن با بای پس معده

جراحی بای پس معده انواع متعددی دارد، اما همه آنها در دو مرحله اساسی انجام می شوند. ابتدا اندازه معده كاهش می یابد، در غیر این صورت آستینی معده اسم کوچک دارد. معده باقیمانده به اندازه یک گردو است و تقریباً یک اونس از غذا را در خود نگه می دارد. سپس این کیسه که به اندازه گردو است به قسمت بعدی روده کوچک متصل می شود. بای پس معده Roux-en-Y متداول ترین شکل جراحی بای پس معده است. این اسم کوچک را از جراحی که آن را کشف کرد، سزار روکس، گرفته شده است و از این واقعیت نشات می گیرد که مستلزم اتصال یک بخش Y شکل از روده کوچک به کیسه است.

معده بلااستفاده باقیمانده هنوز به روده کوچک وصل است و مایعات گوارشی را به راحتی تخلیه می کند. یک شکل متداول تر عمل جراحی بای پس معده، که با عنوان انحراف صفراوی شناخته می شود، شامل از بین بردن کامل قسمت بای پس معده و برش بیشتری از روده کوچک می شود. با توجه به میزان بالای عوارض آن، این نوع از عمل بای پس معده کمتر متداول است. با بریدن بخش مهمی از روده کوچک، غذا زمان کمتری را در آنجا می ماند و کالری کمتری به بدن جذب می شود.

متأسفانه این بدان معنی است که مواد مغذی کمتری نیز جذب بدن می شوند. در نتیجه، بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار می گیرند، به خصوص افرادی که انحراف صفراوی نیز انجام داده اند، برای حفظ تغذیه مناسب برای بقیه زندگی خود نیاز به مکمل ها دارند. روش بای پس معده به یکی از این دو روش انجام می شود. یا جراح جراحی باز انجام می دهد ، معده کاملا باز و در معرض دید قرار می گیرد، یا جراح برای تماشا قسمت داخلی شکم از لاپاراسکوپ (دوربین) استفاده می کند و از راه دور برش می دهد.

بهبودی شامل دو تا سه روز بستری در بیمارستان است. پس از آن ، بیمار به مدت سه تا پنج هفته در خانه بهبود می یابد. عوارض شامل سوء تغذیه، سندرم دامپینگ، انسداد روده و موارد دیگر است. علاوه بر این ، کیسه معده می تواند به مرور زمان کشیده شود ، گاهی اوقات به اندازه اصلی معده بزرگ می شود. بای پس معده گزینه ای بسیار تهاجمی است و بیشتر برای افراد بسیار چاق و دارای بیماری های مربوط به چاقی، توصیه شود. خصوصا، جراحان به دنبال افرادی با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ هستند که بیش از ۱۰۰ پوند اضافه وزن دارند.

بطور متوسط ، بای پس معده ۲۳۰۰۰ دلار هزینه دارد که این روش را به یکی از گزینه های گران قیمت تبدیل می کند. با این حال ، نتایج قابل توجهی حاصل می شود. عمل جراحی سریع الحصول و بسیار مؤثر است و در نتیجه بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش وزن اضافی در طی دوازده تا هجده ماه صورت می گیرد.

 بالون معده

پرسش سوالات مناسب درباره کاهش وزن و بالون معده

با وجود بسیاری از روشهای موجود برای کاهش وزن، دانستن بهترین گزینه برای خودتان، دشوار است. فهمیدن و انتخاب روش مناسب مستلزم پرسش سؤالات مناسب است:

  • سن ، وزن و میزان فعالیت کنونی شما چیست؟
  • هدف شما از انجام جراحی کاهش وزن چیست؟
  • قصد دارید چقدر وزن کم کنید؟
  • آیا شما مشکلات سلامتی مرتبط با وزن دارید؟
  • آیا روشی را میخواهید که قابل برگشت باشد؟
  • هوس غذایی شما چقدر شدید است؟
  • تا چه حد می توانید عوارض جانبی را تحمل کنید؟
  • چه قدر قصد دارید هزینه کنید؟

این سوالات را با پزشک و جراح متخصص خود در میان بگذارید. این متخصصین با دانستن این اطلاعات و ترجیحات شخصی شما، می توانند شما را به سمت بهترین روش مناسب برای شما راهنمایی کنند.

نتایج: یک مطالعه بالینی که شامل ۴۰۰ بیمار بود نشان داد کسانی که از روش Obalon همراه با مشاوره رژیمی و ورزشی داشته اند وزن بیشتری نسبت به کسانی که تنها مشاوره ورزشی و رژیمی داشته اند، کم کرده اند. بیمارانی که سیستم بالون Obalon گرفته اند متوسط ۱۴٫۴ پوند یا ۶٫۶ درصد از تمام وزن بدن خود را از دست داده اند در حالی که بیمارانی که مشاوره رژیمی و ورزشی را به تنهایی داشتند، تنها متوسط ۷٫۴ پوند یا ۳٫۴۲ درصد از وزن کل بدن خود را از دست داده اند.

آیا بالون معده برای من مناسب است؟

پس از کجا باید بدانید که کدام بالون معده را انتخاب کنید؟ اگر می خواهید یک پزشک کاهش وزن پیدا کنید، ممکن است پی ببرید بسیاری از متخصصین زیبایی در حال حاضر تنها یکی از سه دستگاه را انتخاب می کنند.

Obalon جدیدترین دستگاه موجود در بازار است. دکتر شلبی سولیوان، مدیر برنامه متابولیک و زیبایی گوارش شناسی در دانشکده پزشکی کلورادو، در آزمایشات بالینی سیستم Obalon شرکت کرده است. او می گوید: اولین مزیت بالون های پر از هوا وزن محصول است. همچنین به گفته او یک دستگاه سبک تر حالت تهوع و ناراحتی کمتری برای بیمار به ارمغان می آورد. او توضیح داد که بعد از قرار دادن بالون، دوره نقاهت بسیار کوتاه و نزدیک به صفر است و این، برخلاف دیگر دستگاه های بالون معده تایید شده امروزی است که اکثر بیماران نمی توانند بلافاصله فعالیت های عادی خود را انجام دهند.

دکتر مور که بالون معده Orbera را برای بیمارانش تجویز می کند، می گوید یک سیستم تک بالونی را انتخاب کرده است زیرا گزارشات بسیاری مبنی بر امنیت و تاثیر این روش در دیگر کشورها داشته است. او همچنین می گوید: اگر چه این دستگاه در ایالات متحده جدید است ولی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار داشته است و در دیگر کشورها نظیر برزیل، ایتالیا و اسپانیا شهرت دارد.

دکتر مورتون که روش ReShape را برای بیماران خود تجویز می کند، می گوید او از این روش استفاده می کند زیرا وقتی دو بالون استفاده می شود، از عوارض جانبی که ممکن است هنگام خالی شدن باد تک بالون رخ دهد، اجتناب می شود. و زیرا ReShape بزرگ تر بوده و فضای بیشتری از معده را اشغال می کند و هم چنین خاطر نشان می کند که این روش تحرک بالون کمتر و حالت تهوع کمتری در بیماران ایجاد می کند.

دکتر تریس کوری هر دو روش Obera و ReShape را در مرکز کاهش وزن خود پیشنهاد می کند. دکتر کوری یک جراح عمومی با بورد تخصصی و مدیر پزشکی مراکز کاهش وزن متابولیک در سینسیناتی، اوهیو است. او اولین جراح در اوهیو است که هم بالون معده ReShape و هم بالون معده Orbera را ارائه می کند. او می گوید: ReShape کمی گران تر است اما Orbera در آزمایشات بالینی، کمی بهتر از روش ReShape منجر به کاهش وزن شده است. او همچنین در عمل های خود، عوارض جانبی کمتری در سیستم دو بالونه دیده است.

او اضافه کرد که هر دو بالون معده مزایای خاص خود را می تواند داشته باشد. و دکتر مورتون قبول دارد که هر مداخله ای بهتر از هرگز مداخله نکردن است. ولی همه پزشکان قبول دارند که این بالون راه حال جادویی برای کاهش وزن نیست. نتایج بیشتر به تلاش های بیمار بستگی دارد تا برندی که انتخاب می کنند. اگر می خواهید وزن خود را با این بالون ها کاهش دهید، باید تغییرات طولانی مدت در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

هزینه بالون معده

هزینه بالون معده بنا به محل زندگی، پزشک و دستگاهی که انتخاب می کنید متفاوت است. هزینه کلی بالون معده می تواند از ۶۵۰۰ دلار تا ۱۰۰۰۰ دلار باشد. بسیاری از مراکز درمانی این خدمات را حدود ۷۵۰۰ دلار ارائه می دهند. هزینه کلی سیستم بالون معده شامل دستگاه، ورودِ دستگاه، برداشتن دستگاه، مشاوره طی شش ماه در حالی که دستگاه در معده قرار دارد و مشاوره به مدت شش ماه برداشتن دستگاه می شود. در ایالات متحده، بالون معده در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیست اما هر سه متخصصینی که با آن ها مصاحبه شد امیدوار بودند که بالاخره تحت پوشش بیمه قرار بگیرد. در حال حاضر، بیماران می توانند از حساب پس انداز سلامت یا خدمات وام مراقبت بهداشتی (وام های پزشکی) استفاده کنند و هزینه این عمل را پرداخت کنند.

در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب یک بالون معده و یک پزشک برای وارد کردن دستگاه باید فراتر از هزینه را در نظر بگیرید. کارشناسان توصیه می کنند که همیشه یک پزشک دارای بورد تخصصی و با تجربه برای قرار دادن دستگاه بیابید. اگر پزشک شما بخشی از یک مرکز جامع کاهش وزن است، مشاوره حضوری خواهید داشت که منجر می شود تحت نظارت کامل قرار بگیرید. و البته، از آنجا که ایمنی همیشه مهم است، به دنبال مرکزی باشید که توسط یک آژانس ملی مانند انجمن اعتباربخشی مراقبتهای بهداشتی (AAAHC) یا انجمن آمریکایی اعتبار بخشی امکانات جراحی فوری (AAAASF) مورد تأیید قرار گرفته باشد.

آیا مصرف آبلیمو به کاهش وزن کمک می کند؟

فواید کاهش وزن برای قلب و عروق

اگر به مدت طولانی اضافه وزن دارید پس باید بدانید که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت و بیماری های قلبی هستید. محققی به اسم کوچک جان هاپکینز ثابت کرده است که وزن اضافی یک “همدست” برای ایجاد مشکلات قلبی است. وزن اضافه می‌تواند باعث آسیب ماهیچه‌ های قلب شود. دکتر جانز هاپکینز، متخصص قلب ، می‌گوید: “به نظر می‌رسد که چاق بودن یک” بازیکن تک نفره ” است که می تواند به قلب آسیب برساند – یعنی، صرف‌نظر از فشار خون بالا، کلسترول و دیابت می تواند مشکل ساز باشد.

کاهش وزن و پیشگیری از نارسایی قلبی

نارسایی قلب، ناتوانی ارگانی است که سبب کاهش کارآمدی فعالیت های آن می شود. و در حال شیوع بسیار است. نادمله می گوید: دلایل بسیاری برای نارسایی قلبی وجود دارد و اپیدمی چاقی به احتمال زیاد یک عامل است. تا سال ۲۰۳۰ از هر پنج بزرگسال یک نفر مبتلا به نارسایی قلبی خواهد بود. یک تفکر جدید به وجود آمده است که نشان می دهد که چاقی می تواند منجر به نارسایی قلبی شود حتی اگر بیماری های قلبی، مانند فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا وجود نداشته باشد.

سلول های عضلانی آسیب دیده قلب آنزیمی به اسم کوچک تروپونین T را آزاد می کنند و پزشکان زمانی که فردی در معرض حمله قلبی قرار دارد به وسیله آزمایش در خون اندازه گیری می کنند. در حال حاضر آزمایش های جدید توسط  آزمایشگاه های بسیار حساس می تواند تروپونین را در سطوح بسیار پایین تر اندازه گیری کند. این آزمایش، محققان جان هاپکینز را قادر به اندازه گیری سطح تروپونین و همچنین شاخص توده بدنی (BMI) در بیش از ۹،۵۰۰ بزرگسالان ۵۳ تا ۷۳ ساله که بدون بیماری قلبی بودند، کرد.

آنها دریافتند که BMI بالاتر با شدت تروپونین بالاتر ارتباط دارد. بیش از ۱۲ سال، کسانی که بیشتر چاق بودند (BMI 35 یا بالاتر) بیشترین نارسایی قلبی را داشتند. بنابراین بر روی کسانی که دارای بالاترین سطح تروپونین بودند، تحقیقات را انجام دادند. محققان در یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق گزارش دادند که افرادی که هم چاق بودند و هم سطح تروپونین بالا داشتند، نه برابر بیشتر از کسانی بودند که دارای وزن نرمال و تروپونین غیرقابل‌ تشخیص بودند دچار نارسایی قلبی شدند. Ndumele، پژوهشگر ارشد این تحقیق می گوید: افرادی که حتی اضافه وزن کمی هم دارند در معرض خطر بالایی هستند. و وزن اضافی سبب افزایش ریسک و یک اتصال بین چاقی و نارسایی قلبی وجود دارد.

بالون معده

ریسک پایین نارسایی قلبی با کاهش وزن

بیماران و پزشکان در اغلب موارد فکر می کنند که همه چیز در غیاب دیابت و فشار خون بالا خوب است و مشکلی وجود ندارد. Ndumele می‌گوید: اما ممکن است که مشکلات قلبی داشته باشید. اگر دارای اضافه وزن هستید حتما موارد زیر را انجام دهید.

  • سعی کنید وزن خود را کاهش دهید (اگر اضافه وزن دارید) یا وزن خود را همیشه کنترل کنید. Ndumele می‌گوید: این روش در حال حاضر یکی از بهترین استراتژی هایی است که ما در حال حاضر برای کاهش نارسایی قلبی می توانیم انجام دهیم.
  • بدانید که بیماری قلبی خطرناک است. این کار هوشمندانه است که خطرهای ابتلا به بیماری قلبی خود را ارزیابی کنید و همیشه اعداد مورد نظر از قبیل BMI، فشار خون، قند خون و کلسترل خون خود را زیر نظر داشته باشید.
  • اگر چاق هستید همیشه مراقب علائم نارسایی قلبی باشید. این موارد شامل خستگی، تنگی نفس و یک ضربان قلب نامنظم هستند.
  • درک کنید که کاهش وزن همیشه کمک کننده است. برای هر ۵ نقطه افزایش BMI، نارسایی قلبی طبق مطالعات ۳۲ درصد افزایش می یابد.

کاهش وزن با بالون معده و روش های جایگزین دیگر

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره کاهش وزن با بالون معده و روش های جایگزین دیگر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ساخت مجدد مجسمه ربوده شده در تهران استخدام مهندس مکانیک در رشته طراحی جامدات

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] المان نیز موضع خود را درقبال سوریه ملایم تر کرد کفشگری و حاتمی MIR می گیرند عالیشاه و احمدزاده از امروز تمرین می کنند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا