کاهش نسبی مبتلایان کرونا / ۲۰ فوتی ناشی از مصرف فرآورده‌های الکلی در خوزستان

مطالب جدید



پورتال یک:رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهش نسبی در تعداد مبتلایان جدید کرونا در کشور، اما همچنان نمودار ابتلا به این بیماری را صعودی خواند و در عین حال گفت: برخی افراد ناآگاه، تصور کرده‌اند که با مصرف فرآورده‌های الکلی می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد، اما این اقدام‌ منجر به مسمومیت و حتی فوت خواهد شد.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با بیان اینکه باز هم شاهد روند کاهش نسبی در تعداد مبتلایان جدید شاهدیم، گفت: البته هنوز هم نمی‌خواهیم درباره این روند کاهشی نسبی قضاوت کنیم. زیرا هنوز برای قضاوت در این باره زود است، اما به هر حال امیدواریم که این کاهش نتیجه رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و توجه مردم به اصول خود مراقبتی و دیگر مراقبتی ظرف هفت تا ۱۰ روز اخیر باشد که امروز نتیجه آن را شاهدیم. همچنین امیدواریم با رعایت بیشتر نکات بهداشتی، توجه و تمرکز بیشتر و همکاری و مشارکت عمومی در روزهای آینده این روند کاهشی ادامه یابد.
وی افزود: البته باید توجه کرد که همچنان روند ابتلا به بیماری در نمودار صعودی است. در عین حال مهار و کنترل این بیماری به تلاش، همکاری و هم‌افزایی نظام سلامت، مردم و سایر بخش‌ها در کشور وابسته است.

جهانپور با بیان اینکه متاسفانه بعضا شاهدیم که اطلاعات غلط و بیهوده‌ای از سوی افراد ناآگاه منتشر می‌شود، گفت: بعضا صحبت می‌شود که شستن و ضدعفونی دست‌ها با الکل و شوینده‌های الکلی مناسب است. این درحالیست که ما گزارشاتی را از برخی استان‌ها داشتیم که برخی افراد ناآگاه، بر اثر القای افراد ناآگاه‌تر تصور کردند که اگر الکل و تماس با آن می‌تواند سطوح یا دست‌ها را ضدعفونی کند، مصرف آن هم می‌تواند از این بیماری پیشگیری کند.
وی ادامه داد: از طرفی با روندی که وجود دارد، فرآورده‌های الکلی تقلبی وارد بازار شده‌اند. به عنوان مثال در استان خوزستان مجموعا از زمان ورود کرونا به ایران، تا امروز حدود ۷۳ نفر ابتلای قطعی به بیماری کووید-۱۹ داشته‌ایم، اما بنابر همین القائات افرادی به دام افتادند و ظرف دو روز گذشته ۳۳۱ نفر مراجعه ناشی از مسمومیت فرآورده‌های الکلی و آشامیدن فرآورده‌های الکلی داشته‌ایم که از این تعداد ۲۵۶ نفر بستری شده‌اند و متاسفانه ۲۰ نفر جان‌شان را بر اثر استفاده از الکل و فرآورده‌های الکلی تقلبی از دست داده‌اند که واقعا یک فاجعه است.

وی افزود: این درحالیست که به نظر برسد تا پایان این طغیان هم این تعداد مورد فوتی ناشی از کرونا ویروس جدید در این استان نداشته باشیم که ظرف دو روز اخیر به دلیل مصرف فرآورده‌های الکلی تقلبی داشته‌ایم. این موضوع ممکن است در استان‌های دیگر هم گزارش شود. بنابراین به مردم هشدار می‌دهیم که توجه کنند، مراقب جوان‌ها باشند، آگاهی‌بخشی کنند که الکل هیچ اثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ندارد و فقط در ضدعفونی سطوح و حداکثر در ضدعفونی دست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا