چگونه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاک و لغو نصب کنیم؟

چگونه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاک و لغو نصب کنیم؟

چگونه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاک و لغو نصب کنیم؟

 دانلود ویندوز 10, منوی مترو ویندوز

آموزش پاک و لغو نصب برنامه های نصب شده در ویندوز ۱۰

مایکروسافت قابلیت‌های بیشتری را برای آن دسته از کاربرانی که از ویندوز ۱۰ بر روی تبلت ها یا سیستم‌های مجهز به صفحات لمسی استفاده می‌کنند فراهم آورده می باشد. از جمله این‌گونه قابلیت‌ها می‌توان به قسمت تنظیمات جدید که از طریق آن حتی می‌توان برنامه‌های مورد نظر را لغو نصب داد اشاره کرد.

هرچند کاربران کماکان می‌توانند از طریق کنترل پنل برنامه‌های مورد نظر دسکتاپ خود را پاک کنند، با این حال ویندوز ۱۰ دو روش دیگر را هم برای انجام این کار دارا می‌باشد. در ادامه با ما همراه ما باشید تا با شیوه پاک و لغو نصب کردن برنامه‌های مدرن و دسکتاپ در ویندوز ۱۰ آشنا شوید.

کنترل پنل ویندوز, منوی مترو ویندوز

لغو نصب برنامه‌های مدرن در ویندوز ۱۰

لغو نصب فوری از طریق منوی استارت
بهترین و سریع‌ترین راه برای پاک کردن برنامه‌های مدرن یا دسکتاپ، لغو نصب آن‌ها از طریق منوی استارت می باشد. این قابلیت تا پیش از این در منوی مترو ویندوز ۸ و ۸٫۱ قابل دسترس قرار گرفته بود، با این حال در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید پس باز کردن منوی استارت پویا، به لیست برنامه‌های نصب شده رفته و پس از یافتن برنامه مورد نظر، با راست کلیک کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Uninstall به همین راحتی از شر آن خلاص شوید؛ البته این روش برای برنامه‌های مدرن پین شده بر روی منوی استارت نیز کارساز می باشد.
مدیریت بهتر برنامه از طریق تنظیمات سیستمی
اگر خواهان دریافت اطلاعات بیشتری در رابطه اپلیکیشن‌های موجود بر روی دستگاهتان از جمله تاریخ نصب و حجم اشغال شده توسط آن هستید، بهتر می باشد برای پاک و لغو نصب از طریق تنظیمات سیستمی اقدام نمایید. توجه داشته باشید که تاریخ نصب تمامی برنامه‌ها هنگام ارتقا سیستم‌عامل، به آن زمان عوض خواهند کرد. به زبان ساده‌تر هیچ تاریخ نصبی از ویندوز قبلی برجای نمانده می باشد.

برای شروع به منوی استارت رفته و سپس مسیر  Settings > System > Apps & features را دنبال کنید؛ چند لحظه تأمل فرمایید تا تمامی برنامه دسکتاپ و مدرن سیستم لیست شوند. به‌طور پیش‌فرض تمامی برنامه‌ها بر اساس حجم لیست شده‌اند، با این حال اگر به دنبال برنامه خاصی هستید می‌توانید Sort by name را انتخاب کنید.

دانلود ویندوز 10, منوی مترو ویندوز

حال تا جایی که اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کرده با پایین صفحه اسکرول کنید. هنگامی‌که برنامه موردنظر خود را یافتید، روی آن‌یک بار کلیک کنید تا گزینه uninsta  ظاهر uninstallfirefox-100599031-mediumشود.در مرحله آخر بر روی گزینه uninstall کلیک کرده و سپس مراحل حذف را تکمیل نمایید. البته لازم به ذکر می باشد که با تایپ اسم کوچک برنامه مورد نظر در قسمت Type an app name نیز می‌توانید زودتر آن را بیابید.

کنترل پنل ویندوز, منوی مترو ویندوز

این نکته را باید یادآوری شویم که برای حذف برنامه‌های دسکتاپ نیز به همین منوال باید عمل کنید، با این حال  لغو نصب این دسته از برنامه‌ها کماکان از روش سنتی و از طریق کنترل پنل قدیمی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

The post چگونه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاک و لغو نصب کنیم؟ appeared first on پورتال تفریحی سرگرمی خودمونی.

چگونه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاک و لغو نصب کنیم؟

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره چگونه در ویندوز ۱۰ برنامه‌ها را پاک و لغو نصب کنیم؟ با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا