چطور با خودمان مهربان باشیم؟

سلامت

چطور با خودمان مهربان باشیم؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه چطور با خودمان مهربان باشیم؟ را ببینید.

زندگی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، با متغیرهای زیادی که از کنترل ما خارج است. با این وجود مهربانی با خود، می‌تواند کمکمان کند، اما چطور با خودمان مهربان باشیم؟
مدیریت هجوم حس‌هایی که در زمان‌های سخت به وجود می‌آیند، آسان نیست. با این حال، کارهایی وجود دارد که واقعا می‌توانیم انجام دهیم که به ما کمک می‌کند با خودمان مهربان‌تر باشیم، مخصوصا زمانی که احساس می‌کنیم از کنترل خارج شده‌ایم یا در ناامیدی هستیم.
وقتی نسبت به خودمان بیشتر بخشنده باشیم، این احساسات دشوار تاثیر کمتری بر رفاه کلی عاطفی ما دارند.

چطور با خودمان مهربان باشیم؟
مهربانی با خود به چه معناست؟
مهربان بودن با خود چهار ویژگی دارد:

  • با لحن مهربانانه با خودتان صحبت کنید.
  • درک این موضوع که درد، یک تجربه جهانی است.
  • به احساس خود به گونه‌ای شفاف و متین دیدن کنید که نه آن‌ها را سرکوب کنید، نه اغراق‌آمیز جلوه بدهید.
  • در هر شرایطی، انتظارات واقع‌بینانه برای خود تعیین کنید. اگر عادت به انتقاد از خود یا بدبین بودن دارید، تصور اینکه نشان دادن مهربانی به خودتان حتی شبیه چه چیزی است ممکن است سخت باشد.

تمرین ممکن است غیرطبیعی، ناخوشایند و ساختگی به نظر برسد، اما به یاد آوردن احساس مهربانی با دیگران می‌تواند کل روند مهربانی با خود را آسان‌تر کند.


بیشتر بخوانید: روانشناسی کودکان تک‌فرزند، آنها چگونه اند؟


چطور با خودمان مهربان باشیم؟

چطور با خودمان مهربان باشیم؟
برای مهربان بودن با خود، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید در زندگی روزمره‌تان بگنجانید:

۱- حس‌های سختتان را به خودتان نشان بدهید
تنها نشستن با افکارتان دشوار است و می‌تواند غیرطبیعی باشد. به همین دلیل است که تمرین برای مهربان‌تر بودن با خود حیاتی به شمار می‌رود، به‌خصوص زمانی که زندگی سخت می‌شود.
حس‌های سخت چیزهای زیادی برای آموختن به ما دارند، به‌ویژه زمانی که از برچسب زدن به آن‌ها به عنوان مشکل خودداری کنیم.
توجه داشته باشید چه زمانی و چگونه از حس‌های چالش‌برانگیز خود اجتناب می‌کنید، سپس سعی کنید این کار را متوقف کنید که به شما امکان می‌دهد با خودتان مهربان‌تر باشید.

۲- کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید
اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای رفتار بهتر با خودتان انجام دهید. به نظر برسد حتما لازم نباشد که مدیتیشن انجام دهید. به نظر برسد ایده شما درباره مهربانی با خودتان این باشد که به موسیقی گوش بدهید، بخوانید، با یکی از عزیزانتان تماس بگیرید.
تفاوتی ندارد، چه کاری، فقط مهم است که آن کار را دوست داشته باشید. به نظر برسد چیزی کاملا متفاوت باشد. هر چه که هست، توجه داشته باشید که انجام آن برای شما شادی می‌آورد و تلاش کنید تا آن را بیشتر انجام دهید، بعد فعالیت‌های دیگری را پیدا کنید که از انجام آن لذت می‌برید.


بیشتر بخوانید: راه های به دست آوردن اعتماد به نفس چیست؟


چطور با خودمان مهربان باشیم؟

۳- روی چیزی که برایتان ارزش دارد، متمرکز شوید
بسیاری از روش‌های ما برای انجام کارها از زمان همه‌گیری کووید۱۹ تغییر کرده است.
برخی از افراد، شغل خود را از دست داده‌اند یا از راه دور کار می‌کنند.
افراد دیگر، دوستان و خانواده خود را از دست داده‌اند، اما این چالش‌ها و تراژدی‌ها می‌توانند نشان دهند چگونه می‌توانیم با ظاهر شدن در زندگی و تجسم ارزش‌هایمان، کار بهتری انجام دهیم.
مثلا اگر حمایت مالی از خانواده برای شما مهم است، اما شغل خود را از دست داده‌اید، سعی کنید با روش‌های عاطفی، یا معنوی از آن‌ها حمایت کنید.
همیشه راهی برای انطباق و تجسم بهترین خودمان، حتی در بحبوحه تراژدی وجود دارد. این کار، یک عمل واقعی مهربانی و مراقبت از خود است.

۴- به لحظه توجه کنید!
هنگامی که شروع به احساس بی‌قراری یا ترس می‌کنید، به پاهای خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. توجه داشته باشید که چگونه آن‌ها روی زمین کاشته شده‌اند و کف پا از شما حمایت می‌کند.
توجه خود را به لحظه فعلی برگردانید و سعی کنید خود را به زمان حال متصل کنید. دور شدن از افکارتان ممکن است به شما کمک کند احساس شفافیت و آرامش بیشتری داشته باشید.


بیشتر بخوانید: مردهای مورد علاقه بانوان، شما هم جزوشان هستید؟


چطور با خودمان مهربان باشیم؟

۵- از حواس فیزیکی خود لذت ببرید
بیشتر زندگی مدرن بر خواندن، فکر کردن، کار کردن و درک دنیای اطراف ما متمرکز است. خوشبختانه، شادی را می‌توان در هر جایی یافت، حتی در لحظات ساده چشیدن بوها، مزه‌ها یا مناظر زیبا.
لذت بردن از یک غذای لذیذ یا توجه به بوی عطر مورد علاقه‌تان می‌تواند شما را بسیار خوشحال کند.
علیرغم آنچه ممکن است در زندگی شما اتفاق بیفتد، هرگز فراموش نکنید که به خودتان هدیه لذت بردن از چیزهای کوچک را بدهید. این کار می‌تواند دید شما و دنیای اطرافتان را تغییر دهد.

۶- خودتان را در آغوش بگیرید
محبت و مراقبت جسمانی، زمینه‌ساز تایید و محبت است. حتی اگر تنها باشید، باز هم می‌توانید این چیزها را با در آغوش گرفتن خود یا زدن روی بازوی خود احساس کنید.
ثابت شده است که این حرکات فیزیکی، استرس طبیعی یا سطوح کورتیزول را کاهش می‌دهند.


بیشتر بخوانید: راههای حل مشکلات خانوادگی، از کی کمک بگیریم؟


چطور با خودمان مهربان باشیم؟

۷- به خودتان دلسوزی نشان بدهید
با ابراز همدردی با خودتان دوست شوید. بهترین راه برای احساس شفقت نسبت به خود این است که تصور کنید کسی که دوستش دارید، آسیب دیده است. در این موارد شما چه کار می‌کنید؟ به سئوالات زیر دقت کنید:

  • چه چیزی به او می‌گویید؟
  • چگونه با او رفتار می‌کنید؟
  • چگونه به او اطمینان می‌دهید؟
  • چگونه به او احساس مراقبت و دوست داشتن می‌دهید؟

حالا، این کار را برای خودتان انجام دهید، به خودتان شفقت نشان دهید.


بیشتر بخوانید: روانشناسی حسادت کودکان، واکنشی طبیعی است؟


۸- به خودتان ایمان داشته باشید
بخشی از مهربانی با خود این است که بهترین‌ها را برای خود بخواهید. برای به دست آوردن بهترین‌ها، باید خود را باور داشته باشید.
به توانایی‌های خود و به قضاوت خود ایمان داشته باشید. به خودت خیلی فکر کن: به خودت ایمان داشته باش.

۹- خودتان را بپذیرید
خودتان را همانگونه که هستید، بپذیرید. شما نقاط قوت و نقاط ضعفی دارید. گاهی موفق می‌شوید و گاهی شکست می‌خورید. گاهی حق با شماست و گاهی اشتباه کرده‌اید. به خودتان اجازه دهید که کاملا همان چیزی باشید که هستید.


بیشتر بخوانید: با تکنیک های کاهش اضطراب آشنا شوید! شما این تکنیک‌ها را می‌شناسید؟


چطور با خودمان مهربان باشیم؟

۱۰- سپاسگزار باشید
توجه داشته باشید که برای چه چیزی سپاسگزار هستید. زمان گذاشتن فعالانه برای قدردانی باعث شادی بیشتری در زندگی می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند که افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.
قدردانی حتی در کوچکترین لحظات ممکن است اتفاق بیفتد، قدردانی برای یک فنجان قهوه داغ، یک صبح زیبای آفتابی، ابری یا برفی، یا حتی فکر به این موضوع که یک روز دیگر زنده هستید.
رویدادهای روزانه‌تان را به یاد بیاورید و بابت آن‌ها شکرگزار باشید.

اگر سئوالی درباره موضوعات روانشناسانه دارید، با متخصصان روانشناسی در کلینیک پورتال یک مطرح کنید.

چطور با خودمان مهربان باشیم؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره چطور با خودمان مهربان باشیم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا