پیشگیری از بارداری و تغذیه

پیشگیری از بارداری و تغذیه

استفاده از قرص‌های ضد بارداری میزان ویتامین‌های گروه B، C، منیزیوم و روی را کاهش می‌دهد.

نی نی بان، گروه ترجمه: در این نوشته از راهنمای پیشگیری از بارداری گفته شده داروهایی که برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود می‌تواند جذب و استفاده از مواد مغذی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما از قرص‌های ضد بارداری یا HRT استفاده می‌کنید باید مطمئن شوید که به اندازه کافی مواد مغذی دریافت می‌کنید. مهم هست که عوارض جانبی بالقوه این داروها را بدانید و با تغذیه سالم این عوارض را به حداقل برسانید.

مراقب ویتامین‌های بدن‌تان باشید
استفاده از قرص‌های ضد بارداری میزان ویتامین‌های گروه B، C، منیزیوم و روی را کاهش می‌دهد. از آنجا که معمولا قرص‌های ضد بارداری اغلب مدت زمان طولانی مصرف می‌شوند عوارض جانبی می‌تواند بیشتر از این باشد و این میزان کاهش ویتامین افزایش یابد. قرار نیست درباره عوارض جانبی این داروها غلو شود اما تحقیقات نشان داده هست زنانی که از این داروها استفاده می‌کنند سطح پایین‌تری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارند. هورمون درمانی نیز به اندازه داروها می‌تواند بر سطح دریافت ویتامین در بدن شما اثر بگذارد بنابراین اگر از هورمون درمانی نیز استفاده می‌کنید باید به این نکات توجه داشته باشید.

تغذیه همراه با پیشگیری از بارداری

غذا را جایگزین مولتی ویتامین کنید
یک مولتی ویتامین پایه می‌تواند شما را از دردسر نجات دهد اما همانطور که می‌دانید بهتر هست ویتامین‌ها را از غذاها دریافت کنید نه مولتی ویتامین‌ها. در اینجا ۶ غذایی که می‌تواند مواد مغذی ناشی از تخیله هورمون‌ها را به بدن بازگرداند، مرور میکنیم.

خوردنی‌های همراه قرص بارداری
عدس: عدس یک منبع عالی از اسید فولیک هست و علاوه بر آن سرشار از پروتئین و فیبر هست  و برخلاف لوبیای خشک می‌توان آن را در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده کرد و خورد. فقط کافی هست کمی عدس را به صورت سوپ درست کنید و با اضافه کردن کمی نمک یک ناهار خوشمزه و مغذی برای خودتان آماده کنید.
تخم مرغ: تخم مرغ و فرآورده‌های لبنی بهترین منابع ریبوفلاوین هستند. اگر شما گیاهخوار هستید و نمی‌توانید تخم مرغ مصرف کنید بهتر هست بادام را جایگزین کنید تا نیاز بدن به این ماده مغذی تامین شود.
اسفناج: این ماده بسیار مغذی یک منبع خوب از ویتامین B6، اسیدفولیک و منیزیوم و همچنین ویتامین‌های A و K هست. نوش جان کردن اسفناج در سالاد خام یا سرخ کردن آن همراه با املت می‌تواند به راحتی نیاز شما را به مواد ذکر شده تامین کند.
غذاهای دریایی: این غذاها شامل خرچنگ و ماهی قزل‌آلا و دیگر انواع ماهی هست که منبع خوبی از ویتامین B12 و روی و اسیدهای چرب امگا ۳ و سلنیوم هست. این غذاها را همراه با قرص‌های بارداری حتما باید مصرف کرد.
گوجه فرنگی و آب میوه: این ماده غذایی سرشار از ویتامین C هست اما باید مراقب کالری آب میوه‌ها باشید.
لازم نیست همه مواد غذایی ذکر شده را هر روز مصرف کنید. میتوانید برنامه ریزی هفتگی کنید و هر وعده بخشی از آنها را در وعده غذایی‌تان جای دهید.

قرص ضدبارداری برخی ویتامین‌های بدن را هم زیاد میکند
ممکن است الان شوکه شوید اما باید بدانید قرص‌های ضد بارداری باعث افزایش سطح آهن، مس و ویتامین K هم می‌شود. بنابراین مراقب باشید چون سطوح بالای ویتامین K می‌تواند نگران کننده باشد چون لخته شدن خون را دچار مشکل میکند.

پیشگیری از بارداری و تغذیه

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره پیشگیری از بارداری و تغذیه با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا