هفت مزیت علمی ویتامین E

مطالب جدید



پورتال یک: ویتامین E یک ماده معدنی محلول در چربی و آنتی اکسیدان است که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. در اینجا هفت مزیت علمی ویتامین E وجود دارد.

به گزارش پورتال یک به نقل از شفقنا از ام اس ان، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است، به این معنی که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های بسیار واکنشی هستند که در اثر واکنش‌های شیمیایی در بدن تولید می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند از منابع خارجی مانند دود سیگار و آلودگی هوا وارد بدن شوند. وقتی رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب می‌رسانند، ممکن است شرایطی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر ایجاد شود.

رادیکال‌های آزاد از طریق فرایندی به اسم استرس اکسیداتیو، طول عمر سلول را کاهش می‌دهند. روند استرس اکسیداتیو به دلیل افزایش سن مشخص نیست. با این حال، دانشمندان می‌دانند که رادیکال‌های آزاد به گونه‌ای به سلول‌ها متصل می‌شوند که باعث آسیب رساندن به پروتئین و DNA داخل می‌شوند. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان این تهدید را خنثی می‌کند.

ویتامین E می‌تواند به کسانی که اختلال عملکرد ماکولا دارند کمک کند

اختلال عملکرد ماکولا یک بیماری ژنتیکی چشم است و در موارد شدید می‌تواند منجر به کاهش بینایی شود. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که قسمت ماکولا – قسمت‌ای بیضی شکل در مرکز چشم – توسط رادیکال‌های آزاد آسیب ببیند.

دو آزمایش بالینی در سال ۲۰۰۶ با حدود ۴۸۰۰ شرکت کننده نشان داد که ویتامین E در ترکیب با سایر مواد مغذی می‌تواند خطر کاهش بینایی را تا ۱۹٪ کاهش دهد. آن‌ها همچنین دریافتند که ویتامین E ترکیبی روند اختلال عملکرد ماکولا را کند می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که ویتامین E برای جلوگیری از پیشرفت بیماری در افرادی که قبلاً به آن مبتلا هستند، به بهترین وجهی مناسب است. در جلوگیری از اختلال عملکرد ماکولای وابسته به سن در افرادی که علائم این اختلال را ندارند، به همان اندازه مؤثر نیست.

ویتامین E پاسخ سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

به نظر می‌رسد ویتامین E سطح نوعی سلول ایمنی به اسم لنفوسیت‌های T یا سلول‌های T را تقویت می‌کند.

سلول‌های T گلبول‌های سفید خون هستند که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ویتامین E به حفظ قدرت و نشاط غشای سلولهای T کمک می‌کند، به سلولها کمک می‌کند تا به درستی تکثیر یابند و با سایر فرایندهای ایمنی بدن ارتباط برقرار کنند. سلول‌های T با افزایش سن کاهش می‌یابند، بنابراین حفظ مصرف بهینه این ویتامین در حفظ سیستم ایمنی بدن مهم است.

طبق نتایج یک مقاله کمبود ویتامین E با تغییر در عملکرد سلول‌های T و تولید آنتی بادی مانع پاسخ ایمنی بدن می‌شود. اما، همچنین مشخص شد که با مکمل ویتامین E، این اثرات قابل برگشت هستند.

ویتامین E ممکن است باعث جلوگیری از کاهش شناخت در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر شود

از آنجا که مغز از اکسیژن زیادی استفاده می‌کند، به شدت در معرض استرس اکسیداتیو است. از آنجا که ویتامین E می‌تواند از آسیب سلولی ناشی از اکسیژن جلوگیری کند، ممکن است به جلوگیری از کاهش شناخت کمک کند

ویتامین E ممکن است سلامت رگ‌های خونی را بهبود بخشد

ویتامین E با محافظت از رگ‌ها در برابر آسیب اکسیداتیو در تولید گلبول‌های قرمز نقش حیاتی دارد. در کنار ویتامین K، به گسترش رگ‌های خونی نیز کمک می‌کند، که احتمال لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

ویتامین E در برابر ایجاد اختلال در پوشش رگهای خونی ناشی از افزایش قند خون پس از میل کردن غذا محافظت می‌کند. ویتامین E در جبران هرگونه افزایش فشار خون پس از میل کردن غذا مؤثر است، بنابراین سلامت رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد.

ویتامین E می‌تواند علائم قبل از قاعدگی را کاهش دهد

ویتامین E ممکن است به کاهش علائم قبل از قاعدگی مانند اضطراب، افسردگی، گرفتگی و حتی ولع مصرف کمک کند. مطالعه‌ای بر روی ۸۶ زن نشان داد که مکمل ویتامین E علائم قبل از قاعدگی مانند اضطراب و افسردگی را بیش از گروه دارونما یا کسانی که ویتامین D مصرف می‌کنند، کاهش می‌دهد.

ویتامین E می‌تواند از آفتاب سوختگی و آسیب UV جلوگیری کند

در حالی که ویتامین E به تنهایی نمی‌تواند از آفتاب سوختگی جلوگیری کند، اما می‌تواند در کنار ضد آفتاب برای محافظت بیشتر در برابر اشعه ماورا UV بنفش مورد استفاده قرار گیرد.

برای محافظت پوست و آفتاب سوختگی به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب، توصیه می‌شود روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. ویتامین E می‌تواند همراه با ضد آفتاب برای ایجاد مزایای بیشتر در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از اشعه UV باشد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا