نشانه‌ های اولیه بارداری

نشانه‌ های اولیه بارداری

زنانی که به تازگی باردار شده اما خود خبر ندارند نباید نسبت به حالت تهوع احتمالی خود بی تفاوت باشند.

از کجا بدانم که باردار هستم یا نه؟ این پرسشی می باشد که بسیاری از زنانی که علائمی خاص را در بدنشان می‌بینند از خود می‌پرسند. کارشناسان علوم پزشکی توصیه می‌کنند که بهترین راه برای تشخیص اولیه بارداری توجه ویژه به بدن می باشد. در واقع مشاهده یک سری نشانه‌ها در قسمت‌های مختلف بدن می‌تواند علامت بارداری باشد و آن وقتی می باشد که توصیه می‌شود سری به داروخانه زده و پکیج تست بارداری را تهیه کنید.

احساس درد در سینه
این مورد یکی از شایع‌ترین نشانه‌های بارداری می باشد. بافت سینه به شدت نسبت به تغییرات هورمونی حساس می باشد. پس از بارور شدن تخمک، پروجسترون و hCG شروع به انتشار در بدن زن باردار می‌کند و همزمان حجم آن در خون افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه سینه‌ها متورم شده و نسبت به حالت عادی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

نشانه‌ های اولیه بارداری

حالت تهوع
زنانی
که به تازگی باردار شده اما خود خبر ندارند نباید نسبت به حالت تهوع
احتمالی خود بی تفاوت باشند. تقریبا ۸۵ درصد بانوان باردار این وضعیت را
تجربه می‌کنند.

گرفتگی عضله
این حالت شباهت زیادی به زمانی دارد که بانوان در آغاز دوره ماهانه خود قرار دارند، برخی عضلات دچار سطحی از گرفتگی می‌شود. اما زمانی که علامت بارداری باشد شدت و پایداری بیشتری پیدا می‌کند و این زمانی می باشد که تخمک بارور شده به دیواره رحم متصل می‌شود. در این حالت رحم تاحدودی دچار کشیدگی می‌شود تا شرایط برای رشد جین در ۹ ماه پیش رو مهیا شود.

احساس خستگی و کوفتگی
احساس خستگی مفرط که با چرت زدن در محل کار یا خانه همراه باشد و همچنین بی‌میل شدن نسبت به تفریحاتی نظیر رفتن به کلاس ورزش، همگی می‌تواند نشانه احتمالی بارداری باشد. به خاطر داشته باشید که در این دوران شک و تردید که ممکن می باشد تا دو هفته هم به طول انجامد، جنین در حال رشد بوده و از کالری‌های مادر استفاده می‌کند. در نتیجه تخلیه سریع انرژی بدن مادر چندان هم عجیب نخواهد بود.

تیره شدن نوک سینه‌ها
از مهمترین نشانه‌های اولیه بارداری محسوب می‌شود. معمولا در این روزها نوک سینه بانوان تازه باردار شده متفاوت از قبل می باشد. در واقع هورمون‌های بارداری فعالیت ملانوکیت‌ها یا همان سلولهای مسؤول رنگ‌دهی به اندام‌ها (در اینجا نوک سینه‌ها) را تحت تأثیر قرار می‌دهند. نکته جالب توجه این می باشد که بر اساس مطالعات صورت گرفته بسیاری از بانوان باردار که به طور طبیعی رنگ پوست تیره‌تری دارند ممکن می باشد تا هفته دهم نیز نیز از روی این نشانه متوجه باردار بودن خود نشوند.

لک دیدن
بسیاری از بانوان به اشتباه تصور می‌کنند لکه‌های اندکی که در
ادرار خود مشاهده می‌کنند نشانه آغاز دوره ماهانه می باشد اما تحقیقات نشان
می‌دهد لک دیدن در ۲۵ درصد زنانی که در آغاز بارداری قرار دارند شایع می باشد.
از این رو توجه داشته باشید که اگر عادت ماهانه کوتاهتر یا متفاوت از همیشه
شد، این می‌تواند نشانه‌ای از بارداری باشد.

افزایش ادرار
در روزهای ابتدایی بارداری، کلیه‌ها فعالیت بیشتری دارند و
در نتیجه به دفعات بیشتری راهی دستشویی میشوید. پس این نشانه را هم جدی
بگیرید.

پف کردن بدن
دیگر نمی‌توانید همچون گذشته لباس‌های قدیمی را به راحتی به تن کنید. این می‌تواند نشانی روشن از بارداری باشد. افزایش سطح پروجسترون در بدن فرآیند هضم غذا را کند می‌کند که نتیجه آن متورم شدن نسبی معده می باشد. به طور کلی توصیه می‌شود اگر تورم معده همچنان ادامه پیدا کرد و عادت ماهانه نیز آغاز نشد، این وضعیت را به حساب بارداری بگذارید.

نشانه‌ های اولیه بارداری

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره نشانه‌ های اولیه بارداری با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا