نامه روحانی به پوتین درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای| ساخت فاز ۲ و ۳ بوشهر با همکاری مسکو ادامه می‌یا

نامه روحانی به پوتین درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای| ساخت فاز ۲ و ۳ بوشهر با همکاری مسکو ادامه می‌یا

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نامه روحانی به پوتین درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای| ساخت فاز ۲ و ۳ بوشهر با همکاری مسکو ادامه می‌یا را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه سرگرمی آفتاب: نامه روحانی به پوتین درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای| ساخت فاز ۲ و ۳ بوشهر با همکاری مسکو ادامه می‌یابد
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که حامل نامه‌ای از روحانی درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته ای، برای پوتین است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست سرگرمی با لاوروف همتای روس خود حادثه سرنگونی هواپیما، به روسیه تسلیت گفت و افزود: از مسکو به علت حمایت از ایران، در جریان سیلاب‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم. 

وی افزود: واشنگتن با خروج از توافق هسته ای، یکی از قطعنامه‌های بین المللی را نقض کرد و به مانعی در برابر اجرای آن تبدیل شد. 

وزیر خارجه کشورمان گفت: روسیه و چین را از کشور‌های نزدیک به خود دانسته و روابط توسعه یافته‌ای با این دو کشور داریم.

شبکه تلویزیونی المیادین همچنین در سرگرمی فوری گزارش داد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در کنفرانس مشترک سرگرمی با همتای روس خود اعلام کرده است که حامل نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور ایران درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته ای، به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستیم.

لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که سیاست‌های غیرمسئولانه دولت آمریکا منجر به “وضعیتی غیرقابل قبول” شده است که ممکن است توافق چندجانبه درباره برنامه هسته‌ای ایران از بین برود.

لاوروف در نشستی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران درباره آخرین تصمیم تهران درباره توافق هسته‌ای آورده است، آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت:  تا جایی که من می‌دانم، کار اصلی ما در اینجا مذاکره درباره این وضعیت غیرقابل قبول است که در نتیجه رفتار غیرمسئولانه آمریکا برای برجام ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از پایبندی مداوم ایران به برجام علیرغم آن که آمریکا از این توافق خارج شده است قدردانی کرد.

ظریف در این باره گفت: (این اقدامات) می‌توانند بازگردانده شوند. فرصتی ۶۰ روزه برای دیپلماسی فراهم است.

این دیپلمات کشورمان خاطرنشان کرد: در این دیدار موضوعات گوناگونی را بررسی کردیم. روابط ما امروز در حوزه های مختلف پیش می رود، ساخت فاز ۲ و ۳ بوشهر با همکاری مسکو ادامه می‌یابد، باوجود کارشکنی های ایالات متحده ادامه دارد همچنین همکاری ما در حوزه ایزوتوپ های پایدار در فوردو ادامه پیدا کرده و سایر تعاملات ما که با دوستان روس داریم از جمله همکاری در حوزه هسته ای باوجود اقدامات ایالات متحده دنبال شده و علاوه براین روابط اقتصادی تهران و مسکو هم دنبال خواهد شد.

وی تاکید کرد: همکاری های ما در مسائل قسمت ای هم همین طور . همانطور که لاوروف گفت دوکشور  در حوزه قسمت ای و  جهانی، دیدگاههای یکسانی داریم. در افغانستان دو کشور خواستار برقراری صلح توسط ملت این کشور هستند و تهران مسکو مشورت های بسیاری خوبی در رابطه با افغانستان به صورت دو و چند جانبه داشته اند. 

وزیر خارجه کشورمان گفت:دولت آمریکا ظاهرا هیچ تعهدی به هیچ توافق بین‌المللی ندارد و با یک دولت قانون شکن روبرو هستیم.ایران در طول یک سال گذشته علیرغم اقداماتی که آمریکا کرده در اجرای تعهداتش در چارچوب برجام باقی مانده است.

ظریف تاکید کرد: تصمیم امروز ایران برای اجرای برجام است نه بر خلاف برجام و اقداماتی که ما متوقف کردیم اقداماتی است که براساس مواد ۲۶ و ۳۶ برجام حق آن را داشتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ – ۱۶:۰۷

نامه روحانی به پوتین درباره تصمیم تهران در خصوص توافق هسته‌ای| ساخت فاز ۲ و ۳ بوشهر با همکاری مسکو ادامه می‌یا

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا