میل کردن شکلات تلخ در کودکان، ضرر دارد؟

مطالب تفریحی

میل کردن شکلات تلخ در کودکان، ضرر دارد؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه میل کردن شکلات تلخ در کودکان، ضرر دارد؟ را ببینید.

بسیاری از والدین پس از خرید شکلات برای فرزندان خود ، دچار شک و تردید هستند که آیا شکلات تلخ برای کودک یک ساله ضرر دارد یا خیر؟ اگر ضرر ندارد، چند گرم از آن مجاز است؟

میل کردن شکلات تلخ برای کودکان

میل کردن شکلات تلخ برای کودکان یک سال به بالا اشکالی ندارد اما توجه داشته باشید بسیاری از شکلات های موجود در بازار حاوی پارافین خوراکی هستند و از شکلات خالص تهیه نشده اند.

نشانه شکلات های حاوی پارافین هم این است که در محیط خارج از یخچال تا مدت ها بدون اینکه نرم شوند، باقی می مانند و گرمای محیط شکلشان را خراب نمی کند. این شکلات ها ارزش خریداری و مصرف حتی برای بزرگسالان هم ندارند. شکلات تلخ بالقوه اثربخشی بسیار خوبی دارد و به دلیل داشتن ماده ای به اسم تئوبرومین اثر خوبی در بدن می گذارد. در هیچ کتابی میزان توصیه شده مصرف شکلات برای کودکان ذکر نشده است اما می توانید روزی بین ۱۰ تا ۱۵ گرم شکلات تلخ برای کودک در نظر بگیرید. توصیه می کنم شکلات تلخی انتخاب کنید که میزان قندش کم باشد، یعنی شکلات هایی که بالای ۷۰ تا ۷۵ درصد شکلات خالص دارند برای مصرف مناسب تر هستند. البته میزان تلخی این شکلات ها بالاست اما می توان به تدریج ذائقه کودک را به مصرف آن عادت داد.

نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از افراد فکر می کنند شکلات های تلخ انرژی کمتری در بدن ایجاد می کنند. در حالی که این فکر کاملا اشتباه است. درست است که شکلات تلخ خاصیت زیادی دارد اما مصرف زیاد آن هم توصیه نمی شود زیرا شکلات میزان چربی بالایی دارد. چربی بالای شکلات حتی شکلات تلخ می تواند فرد را به اضافه وزن و چاقی و عوارض ناشی از آن مبتلا کند.

مزایای شگفت انگیز میل کردن شکلات تلخ به اثبات رسیده است اما متاسفانه گاهی تبلیغات زیاد در مورد آثار مفید یک ماده غذایی ، باعث می شود افراد در مصرف آنها زیاده روی کنند و دچار عوارض سوء آن شوند. مانند روغن زیتون که مصرف آن برای بدن خیلی مفید است اما دریافت زیاد آن باعث چاقی می شود. این مساله در مورد بسیاری از مواد غذایی صدق می کند.

میل کردن شکلات تلخ در کودکان، ضرر دارد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره میل کردن شکلات تلخ در کودکان، ضرر دارد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا