مصرف سیر در بارداری، یک آنتی بیوتیک طبیعی

سلامت

مصرف سیر در بارداری، یک آنتی بیوتیک طبیعی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه مصرف سیر در بارداری، یک آنتی بیوتیک طبیعی را ببینید.

شما می‌توانید از سیر به صورت خام و یا پخته در انواع غذاها و ترشی‌جات استفاده کنید. با مصرف سیر همچنین می‌توانید از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مختلف پیشگیری کنید و حتی برخی بیماری‌ها را درمان کنید. در طب سنتی نیز از سیر به عنوان دارویی شفابخش استفاده می‌شود؛ زیرا می‌تواند به صورت معجزه‌آسایی، بیماری‌ها را درمان و سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کند. در ادامه این مقاله خواص سیر را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مواد مغذی موجود در سیر

خواص مختلف سیر برای سلامتی

افزودن سیر به رژیم غذایی

عوارض جانبی مصرف سیر

 

مواد مغذی موجود در سیر

سیر دارای مواد مغذی بسیاری است، اما کالری کمی دارد. یک سیر خام (۳ گرم) حاوی مواد مغذی زیر است:

منگنز: دو درصد از نیاز روزانه بدن

ویتامین B6: دو درصد از نیاز روزانه بدن

ویتامین C:  یک درصد از نیاز روزانه بدن

سلنیوم: یک درصد از نیاز روزانه بدن

کربوهیدرات: یک درصد از نیاز روزانه بدن

فیبر: ۰٫۰۶ از نیاز روزانه بدن

پروتئین: ۰٫۲ درصد از نیاز روزانه بدن

مقادیر قابل توجهی از کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1

 

خواص مختلف سیر برای سلامتی

در طول تاریخ باستان، اصلی‌ترین کاربرد سیر برای بهبود سلامتی و همچنین دارویی برای درمان بیماری‌ها بوده است. سیر از سوی بسیاری از تمدن‌های بزرگ از جمله مصریان، بابلی‌ها، یونانی‌ها، رومی‌ها و چینی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و از این رو قدمت تاریخی دارد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تمام خواص سیر به دلیل وجود ترکیبات گوگرد در آن است. ترکیبات گوگرد حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن شده و در تمام بدن پخش می‌شود تا بتواند اثرات بیولوژیکی قدرتمند خود را اعمال کند. برخی از خواص سیر برای سلامتی بدن شامل موارد زیر است:

 

درمان سرماخوردگی

مکمل‌های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک مکمل روزانه سیر می‌تواند ۶۳٪ از سرماخوردگی‌ها را درمان کند و همچنین می‌تواند علائم سرماخوردگی را نیز به میزان ۷۰٪ کاهش دهد. یک مطالعه نشان داده است که عصاره سیر کهنه (۲٫۵۶ گرم در روز) می‌تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را به میزان ۶۱٪ کاهش دهد. بنابراین در هنگام سرماخوردگی و یا حس کردن علائم اولیه آن حتما از سیر استفاده کنید.

 

کاهش فشار خون

بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی، عوامل اصلی مرگ افراد در سراسر جهان هستند و فشارخون بالا نیز یکی از عوامل مهم در بروز انواع سکته است. مطالعات بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف سیر می‌تواند فشارخون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. محققان نیز به این نتیجه رسیدند که ۵۰۰ میلی گرم عصاره سیر کهنه به اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون در طی یک دوره ۲۴ هفته‌ای مؤثر واقع می‌شود.

 

پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر

آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد، روند پیری را تسریع می‌کنند. سیر حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند از بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت کنند. مقادیر بالای مکمل‌های سیر باعث افزایش آنزیم‌های آنتی اکسیدانی در انسان می‌شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک مغز مانند آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهند.

 

مراقبت از قلب

دیالیل تریسولفید (Diallyl trisulfide) یکی از ترکیبات روغن سیر است که به محافظت از قلب در حین عمل جراحی و پس از سکته قلبی کمک می‌کند. محققان همچنین معتقدند که دیالیل تریسولفید می‌تواند به عنوان درمانی موثر برای نارسایی قلبی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه

افرادی که در طول هفته حداقل دو مرتبه سیر خام مصرف می‌کنند، حدود ۴۴٪ کمتر از سایر افراد به سرطان ریه مبتلا می‌شوند. خواص سیر در بدن می‌تواند به عنوان یک ماده شیمیایی پیشگیرانه در سرطان ریه موثر باشد. علاوه بر سرطان ریه، سیر همچنین می‌تواند کاهش خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها از جمله سرطان مغز، پروستات، معده و سینه را نیز به طرز چشمگیری کاهش دهد.

 

پیشگیری از زایمان زودرس

عفونت‌های میکروبی در دوران بارداری، خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهند. ترکیبات موجود در سیر می‌توانند در از بین بردن عفونت‌های میکروبی در دوران بارداری نقش موثری داشته باشند و از زایمان زودرس پیشگیری کنند.

 

خواص آنتی بیوتیکی

دیالیل سولفید (Diallyl sulfide) یکی از ترکیبات موجود در سیر است که بنا بر تحقیقات گسترده محققان، ۱۰۰ برابر موثرتر از آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی برای رقابت با میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در بدن است. کامپیلوباکتر (Campylobacter) یکی از شایع‌ترین علل عفونت روده است که با مصرف سیر می‌توان میزان فعالیت این باکتری در بدن را به شدت کاهش داد.

 

کنترل قند خون در دیابت

مصرف سیر می‌تواند مقاومت بدن نسبت به انسولین، قند خون و کلسترول خون را در بیماران مبتلا به دیابت کاهش دهد. خواص سیر همچنین می‌تواند میزان قند خون قبل از غذا را کمی کاهش دهد، خصوصا اگر به مدت ۳ ماه متوالی مصرف شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

در مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و سلول‌ها مشخص شد که عصاره سیر کهنه می‌تواند با افزایش گلوتاتیون (Glutathione)، گلبول‌های سفید را تحریک کند. گلبول‌های سفید، سلول‌های ایمنی بدن هستند که وظیفه محافظت از بدن در برابر عفونت‌ها را بر عهده دارند، در حالی که گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان است که از سلول‌های ایمنی بدن در برابر خطر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. بنابرین با مصرف سیر می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

 

استفاده برای درمان های خانگی

سیر همچنین یک ماده سرشناس در ساخت بسیاری از داروهای خانگی است. برخی از داروهایی که با استفاده از سیر در منزل می‌توانید تهیه کنید عبارتند از:

پاکسازی آکنه پوستی: سیر به خشک کردن جوش‌های بزرگ و از بین بردن باکتری‌های موجود در سطح پوست کمک می‌کند.

درمان درد پا: خاصیت ضد قارچی سیر می‌تواند برای درمان درد پا بسیار مؤثر باشد.

درمان زخم‌ها: خواص ضد التهابی سیر به کاهش قرمزی و تورم زخم‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را خیلی زود درمان می‌کند.

 

افزودن سیر به رژیم غذایی

افزودن سیر به وعده‌های غذایی روزانه بسیار آسان و در عین حال حائز اهمیت است. سیر به دلیل داشتن عطر و طعم فوق‌العاده می‌تواند در انواع غذاها، سالادها، سس‌ها و سوپ‌ها مورد استفاده قرار گیرد. سیر به چندین شکل مختلف از جمله سیر کامل، پودر سیر و مکمل‌هایی مانند عصاره سیر و روغن سیر در دسترس است. اما به خاطر داشته باشید که بوی قوی سیر می‌تواند باعث ایجاد بو در دهان شما شود و برخی افراد نیز ممکن است نسبت به سیر حساسیت داشته باشند. اگر اختلال خونریزی دارید یا داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید، حتما پیش از افزایش مصرف سیر در وعده‌های غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

 

ترکیب سیر و عسل

سیر و عسل در کنار یکدیگر فواید سلامتی بسیاری دارند. شما می‌توانید از سیر و عسل به عنوان مکمل‌های دارویی استفاده کنید و یا به شکل‌های طبیعی به دستورالعمل‌های غذایی خود اضافه کنید. محققان تاکنون تحقیقات گسترده‌ای را پیرامون خواص سیر و عسل انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیب این دو با یکدیگر برای درمان بیماری‌هایی چون تنگی نفس، عفونت‌های پوستی، اسهال و غیره بسیار موثر است.

 

خواص سیر و عسل

برخی از خواص ترکیب سیر و عسل عبارتند از:

خواص آنتی باکتریال

خواص ضد ویروسی

بهبود سلامت قلب

کاهش چربی خون

بهبود حافظه

 

عوارض جانبی مصرف سیر

مصرف سیر همانطور که داری خواص بسیاری برای سلامتی است، اما در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد حساسیت و عوارض جانبی شود. اگر نسبت به سیر حساسیت دارید، نباید از آن در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

 

اگر دارای علائم زیر هستید، پیش از مصرف زیاد سیر باید با پزشک خود مشورت کنید

زخم معده

مشکلات هضم

اختلال خونریزی یا لخته شدن خون مانند بیماری هموفیلی

استفاده از سیر به عنوان ماده طعم دهنده به غذاها در دوران بارداری بی‌خطر است، اما مقادیر زیاد مصرف سیر می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در مادر و جنین شود. با این حال در افرادی که دارای حساسیت نیستند، مصرف سیر گاهی اوقات می‌تواند باعث بروز علائم و مشکلات زیر شود:

حالت تهوع و سوزش معده

اسهال

افت فشار خون

تعریق

سردرد و سرگیجه

ایجاد حساسیت پوستی مانند اگزما

عوارض مصرف زیاد سیر خام

ما در این مقاله خواص سیر را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که خواندید مصرف سیر مزایای سلامتی بی‌شماری دارد و می‌تواند از خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف پیشگیری کند و همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می‌کند و به دلیل بوی قوی و طعم خوشمزه، یک ماده سرشناس در پخت و پز محسوب می‌شود.

مصرف سیر در بارداری، یک آنتی بیوتیک طبیعی

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره مصرف سیر در بارداری، یک آنتی بیوتیک طبیعی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا